Miksi painoni on noussut vaikka syön tosi vähän?
Esimerkiksi tänään olen syönyt yhden viilin, yhden pienen leivän ja kaksi perunaa aavistus kastiketta mukana.
Eilenkin söin tosi vähän.
Nyt kävin vaa'alla ja paino noussut 3,5 kg.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Mitä syöt normaalisti?
Joskus puuroa, välillä otan hedelmän ja aamulla leipää.
Ja tavallista kotiruokaa mutta aika vähän kerralla.
Illalla jotain pientä.
Ei pullaa eikä jäätelöäkään enää.
Vierailija kirjoitti:
Syöt liian vähän. Miksi?
Vatsassa on koko ajan täysi olo vaikka en söisi mitään.
Syöt enemmän kuin muistat. Alappa kirjoittaa ylös kaikki mitä syöt ja punnitset kaiken minkä syöt. Löydät kyllä lopulta miksi paino vain nousee.
Käyt salilla?
Itse en edes omista vaakaa.
Käy lääkärissä. Kyse voi olla kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
Älä päästä tilannetta liian pitkälle. Vajaatoiminnan vuoksi kertyneet liikakilot ovat sitkeitä, niistä on vaikea päästä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Syöt enemmän kuin muistat. Alappa kirjoittaa ylös kaikki mitä syöt ja punnitset kaiken minkä syöt. Löydät kyllä lopulta miksi paino vain nousee.
Muistan tasan tarkkaan mitä olen syönyt.
Ja perunoista pystyn laskemaan montako on jäljellä.
Kuinka kauan olet syönyt noin vähän päivässä? Paino ei rupea laskemaan ihan niin nopeasti, vaan voi kestää viikkojakin, että tapahtuu mitään laskua.
Vierailija kirjoitti:
Käyt salilla?
Itse en edes omista vaakaa.
En käy.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan olet syönyt noin vähän päivässä? Paino ei rupea laskemaan ihan niin nopeasti, vaan voi kestää viikkojakin, että tapahtuu mitään laskua.
Aika kauan.
Enkä ole siis laihduttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Käy lääkärissä. Kyse voi olla kilpirauhasen vajaatoiminnasta.
Älä päästä tilannetta liian pitkälle. Vajaatoiminnan vuoksi kertyneet liikakilot ovat sitkeitä, niistä on vaikea päästä eroon.
Täytyy käydä. Ja taas on kova väsymyskin niin että on mentävä levolle.
Paino nousee kun syö enemmän kuin kuluttaa
Terveen aikuisen ihmisen pitäisi syödä 1200 kcl päivässä. Tuolla ruoka määrällä mitä tänään esim olet syönyt niin eihän siellä kehossa ole mitään mitä polttaa. Missä rasvat? Kuidut? Kasvikset? Jos sinulla on täysi olo syömättä mitään niin ongelma voi olla paljon pahempi. Mene lääkäriin.
Kasvain raskas sun suolistossa lymyää. Kauniille taivasmatkalle sut vuoden sisään lähettää.
Vierailija kirjoitti:
Terveen aikuisen ihmisen pitäisi syödä 1200 kcl päivässä. Tuolla ruoka määrällä mitä tänään esim olet syönyt niin eihän siellä kehossa ole mitään mitä polttaa. Missä rasvat? Kuidut? Kasvikset? Jos sinulla on täysi olo syömättä mitään niin ongelma voi olla paljon pahempi. Mene lääkäriin.
Syön välillä parsakaalia mutta tänään en ole jaksanut keitellä.
Lääkärinaikoja ei kuulemma ole, kerrottiin tk:sta.
Entäpä juomiset? Niistä tulee helposti useita satoja kaloreita päivässä, jos ei ole tarkkana. Limsat, mehut, alkoholi, kahvi kermalla yms...
Vierailija kirjoitti:
Entäpä juomiset? Niistä tulee helposti useita satoja kaloreita päivässä, jos ei ole tarkkana. Limsat, mehut, alkoholi, kahvi kermalla yms...
Vain kahvia ja vettä.
Jokin syy täytyy olla mutta mikä?