Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hyvää Saksassa?

Vierailija
21.02.2020 |

Rammstein ja saksan kieli. Myös filosofi Friedrich Nietzsche ja jotkut vanhat klassiset säveltäjät.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan Saksaa, yksi mun lempimaista Euroopassa matkailla! Tykkään saksalaisista kaupungeista. Saksa on suhteellisen edullinen matkailumaa ja esim. julkinen liikenne toimii ja on edullista. Pidän myös kovasti kielestä. Jotenkin vaan tunnen oloni tosi kotoisaksi siellä, voisin hyvin kuvitella vaikka asuvani siellä. Niin ja Bundesliiga ja Saksan jalkapallokulttuuri kiehtoo myös.

Vierailija
22/46 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä oikein mikään! Jotkut viinit. Muuten rumia isonenäisiä ihmisiä ja ruma kieli. Myös historian tapahtumat tekevät maasta etovan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä sen puvun nimi olikaan? 

Vierailija
24/46 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gunter Grass

Grass on syntyjään Puolan Gdanskista.

Vierailija
25/46 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oktoberfestillä on naisilla isot can.. öö tuopit !

Zinc

Vierailija
26/46 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä rakastan Saksaa, yksi mun lempimaista Euroopassa matkailla! Tykkään saksalaisista kaupungeista. Saksa on suhteellisen edullinen matkailumaa ja esim. julkinen liikenne toimii ja on edullista. Pidän myös kovasti kielestä. Jotenkin vaan tunnen oloni tosi kotoisaksi siellä, voisin hyvin kuvitella vaikka asuvani siellä. Niin ja Bundesliiga ja Saksan jalkapallokulttuuri kiehtoo myös.

Kerropa, mitkä kaupungit ovat kauniita Saksassa. Ehkä pari. Muuten hirveitä betonikolosseja. Ja jalkapallovalmentaja kaivoi takamustaan ja muniaan ja haisteli sen jälkeen sormiaan😂 että sellaista pehvan ronkkimista koko niiden potkupallo

Vierailija
27/46 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oktoberfestillä on naisilla isot can.. öö tuopit !

Zinc

Ja se puvun nimi 

Vierailija
28/46 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä oikein mikään! Jotkut viinit. Muuten rumia isonenäisiä ihmisiä ja ruma kieli. Myös historian tapahtumat tekevät maasta etovan.

Etovan verrattuna mihin isoon maahan?

Vierailija
29/46 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riesling, aikaisin alkava kaunis kevät (se kukkaloisto!), lämmin syksy, bäckereit, terve alkoholikulttuuri, hyväntuuliset ihmiset ainakin täällä etelässä, edulliset elintarvikkeet, perhekeskeisyys ja yleinen lapsiystävällisyys, kauniit ja vaihtelevat maisemat, keskeinen sijainti Euroopassa ts. lyhyt matka moniin muihin maihin.

Vastapainoksi on sanottava, että täkäläinen byrokratia on TODELLA syvältä. Olen luvannut, että jos vielä joskus palaan Suomeen, en enää koskaan valita suomalaisesta byrokratiasta.

Vierailija
30/46 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josef Matula.

Vierailija
31/46 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on Teresa iso O? Ei soita kelloja:I

Vierailija
32/46 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Seppo Rädyltä.

Vierailija
33/46 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dirdnl und lederhosen

Vierailija
34/46 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa, mitkä kaupungit ovat kauniita Saksassa. Ehkä pari. Muuten hirveitä betonikolosseja. Ja jalkapallovalmentaja kaivoi takamustaan ja muniaan ja haisteli sen jälkeen sormiaan😂 että sellaista pehvan ronkkimista koko niiden potkupallo

No mun mielestä lähes kaikissa kaupungeissa on sekä rumia että kauniita alueita. Ja siis mähän sanoin että tykkään saksalaisista kaupungeista, en väittänyt niiden olevan kauniita? Tosin kaikissa kaupungeissa, joissa olen siellä käynyt olen löytänyt nättejä paikkoja :) Ja Saksan jalkapallomaajoukkueen valmentajako pilaa Bundesliigan? Eipä se yksi valmentaja nyt koko jalkapalloa pilaa, varsinkin kun maajoukkueen valmentaja ei Bundesliigaan liity edes :D Mutta nämä nyt siis omia kokemuksiani maasta, sulla voi sitten olla toisenlaisia :)

Vierailija
35/46 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksasta ja Ruotsista on tullut jo vuosikymmenkausia parhaat rikossarjat. 

Vierailija
36/46 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajoituksettomat autobahnit

Vierailija
37/46 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunakulttuuri on omanlaistaan.

Vierailija
38/46 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kraffwerk ja Werner Herzok.

Vierailija
39/46 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin mikään! Ranskassa kaikki paremmin! Terkut täältä!

Vierailija
40/46 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksan jalkapallojoukkueen päävalmentaja, ihanan karismaattinen mies