Onko täällä kolonoskopiassa käyneitä?
Mitä söitte muutamaa päivää ennen tutkimusta? HUSin ohjeet on aivan p y l ly stä. Epäloogiset ja sekavat. Apuva.
Ja oliko itse tutkimus paha?
Kommentit (6)
Siinä pitää juoda tietty määrä. Itse join mehua jossa oli sokeria, jotta ei tule huono olo. Saa edes sokeria vereen. Maitoa ei saa juoda, se peittää näkyvyyden koska värjää suoliston. Itse toimenpide aika helppo. Alussa tuntui hieman epämiellyttävältä, mutta kun se putki pääsee pidemmälle, niin sitä tuskin huomaa.
Olin lokakuussa. Viikon söin sosekeittoja ja kaikkea helposti sulavaa. Edellisenä päivänä aloin juoda sitä tyhjennyslitkua ja sitten istuin wc:ssä lähes koko seuraavan yön. Itse tutkimus oli yhtä helvettiä, jos olisin tiennyt mitä tuleman pitää niin olisin pyytänyt humautuksen. Lääkäri vaan totesi että sinä olet niin hoikka että siksi sattuu noin paljon. Terveisin rouva lähes 50v. ja 159cm. ja 50kg.
Vierailija kirjoitti:
Siinä pitää juoda tietty määrä. Itse join mehua jossa oli sokeria, jotta ei tule huono olo. Saa edes sokeria vereen. Maitoa ei saa juoda, se peittää näkyvyyden koska värjää suoliston. Itse toimenpide aika helppo. Alussa tuntui hieman epämiellyttävältä, mutta kun se putki pääsee pidemmälle, niin sitä tuskin huomaa.
Maito ei peitä näkyvyyttä, mutta se voi kerätä ilmaa vatsaan.
Mikä tyhjennysaine ap:lla on? Riippuu ihmisestä, sattuuko vai ei. Pyydä kunnon kipulääkkeet jos sattuu,
Älä syö pinaattikeittoa: ne pinaatista jää usean päivänkin jälkeen vielä suolinukan pintaan ja haittaa
näkyvyyttä!
T. Kokemusta on
Itse tutkimus oli helppo, mutta se paasto ennen tutkimusta oli paha. Edeltävä päivä meni pussikeitoilla ja sitä suolentyhjennyslitkua piti juoda muistaakseni puoli litraa kolmesti päivässä. Tutkimuspäivänä ei sitten syöty senkään vertaa ja ainakin yhdet litkut piti vielä juoda. Kannattaa varmaan mennä mahdollisimman aikaisin aamusta, niin ei tarvitse koko tutkimuspäivää olla syömättä.