Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helou! Kertokaa neuvoja. Kohta pari vuotias tyttö ja tutista olisi aika päästä eroon.

Vierailija
21.02.2020 |

Käyttää siis nukahtaessa. Kun otamme sen pois nukahdettuaan ja yöllä havahtuu ettei sitä ole suussa niin hamuilee sitä. Jos tutti ei ole sängyssä niin alkaa itkemään eikä rauhoitu. Päiväunille en ole antanut lainkaan ja nukahtaminen menee niin överiksi. Tyttö ei vaan osaa rauhoittua ilman sitä. Höpisee vaan ja alkaa pelleilemään. Sitten kun olen aikani katsonut sitä touhottamista, niin otan lapsesta kiinni, pidän vieressäni. Jos päästän irti niin innostuu vaan lisää ja alkaa raapia naamaani ja yrittää purra. Äskenkin pidin vain tytön vieressä. Oli jo aikansa pitänyt tätä showta niin varmasti väsyi jo siihen. Mutta ei mennyt kauaa kun nukahti. Kun vaan saa pidettyä hetken paikallaan. Tutilla nukahti aina 5minuutin sisään. Nyt tarvitaan siis muita keinoja rauhoittua. Tänään neiti jaksoi 45min kunnes luovutti. Ja on siis selvästi väsynyt ja tarvitsee ne unet. Ei vaan opi rauhoittumaan ilman tuttia. Päivisin siis hyvin usein tällaista kuvaamaani showta ja illalla saanut tutin nukahtaessa ja nukahdettuaan otettu pois. Ja yöllä heräilee kun ei sitä tuttia löydä. Ei anna silittää tai muutenkaan koskea. Uniriepu ja unikaverit ei auta.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kolmevuotias vei vauvaveljeltään tutin suusta ja maiskutti sitä itse. Teki näin kun laitettiin päiväunille samaan huoneeseen, niin kävi ottamassa tutin vauvan suusta. Mutta ei siis muuten enää tuttia käytä.

Vierailija
2/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kolmevuotias vei vauvaveljeltään tutin suusta ja maiskutti sitä itse. Teki näin kun laitettiin päiväunille samaan huoneeseen, niin kävi ottamassa tutin vauvan suusta. Mutta ei siis muuten enää tuttia käytä.

Hänenkin siis piti saada kun vauvallakin on. Toisaalta ymmärrettävää. Meillä ei ole toista tuttisuuta niin luulisi olevan suht kivutonta mutta. . Päiväunet kyllä nukkuu sitten kun nukahtaa eikä herää sitä tuttia kaipaamaan. Mutta yöllä herää etsimään sitä monestikin välillä. Ei vaan ole kiva heräillä sen takia öisin ja päivisin taistella nukahtamisen kanssa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saatiin tarinalla vietyä. Lähimetsikössä oli oravia ja pitkän aikaa seurattiin niitä että nyt ne tekee pesää ja nyt niille tulee poikasia ja voivoi kun oravavauvoilla ei ole tutteja ollenkaan, voivoi miten ne saa nukuttua.

Ja lopuksi lapsi vei itse tuttinsa sinne metsään.

Vierailija
4/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä saatiin tarinalla vietyä. Lähimetsikössä oli oravia ja pitkän aikaa seurattiin niitä että nyt ne tekee pesää ja nyt niille tulee poikasia ja voivoi kun oravavauvoilla ei ole tutteja ollenkaan, voivoi miten ne saa nukuttua.

Olen myös yrittänyt pehmittää tyttöä jotta vietäisiin tutit lintu vauvoille kun ne niitä tarvitsevat. Tuntuu ettei tyttö oikein sisäistä koko hommaa. Kuuntelee ehkä hetken ja alkaa höpistä juttujaan ja näyttää jotain tavaraa tms.

ap

Vierailija
5/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt itse aikoinani samalla tavalla, ja illalla piti käydä tarkistamassa, onko se orava sen poikasilleen hakenut. Ihana, että joku muu on tehnyt samalla tavalla, ja juuri oraville!

Vierailija
6/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tutti pitää vain eräänä päivänä hävittää kokonaan. Raaka peli. Lapsi tulee itkemään muutaman vuorokauden sen perään, ehkä pahastikin, ehkä illalla useita tunteja, mutta sitten se on ohi ja tutti unohtunut. 

Vierailija
7/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös yrittänyt pehmittää tyttöä jotta vietäisiin tutit lintu vauvoille kun ne niitä tarvitsevat. Tuntuu ettei tyttö oikein sisäistä koko hommaa. Kuuntelee ehkä hetken ja alkaa höpistä juttujaan ja näyttää jotain tavaraa tms.

ap

Meillä lapsi oli ehkä vähän isompi, reilu 2-vuotias ja silloin tarinat upposi tosi hyvin. Nukkumaan mennessä kun kaipasi sitä tuttia niin muisti että oli itse sen vienyt niille oravalle.

Vierailija
8/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tehnyt itse aikoinani samalla tavalla, ja illalla piti käydä tarkistamassa, onko se orava sen poikasilleen hakenut. Ihana, että joku muu on tehnyt samalla tavalla, ja juuri oraville!

Kuulemma toimii myös siileillä ja sorsilla :)

Vierailija
9/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai hait ne myöhemmin sieltä pois?

Vierailija
10/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai hait ne myöhemmin sieltä pois?

Tietysti. Muutenhan lapsi olisi nähnyt ne seuraavana päivänä.

Vierailija
11/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tyttö vei itse tutit varaston nurkalle pupu-vauvoille. Tykkää pupuista, kerroimme, että itse et enää tarvitse tutteja ja pupu-vauvoilla ei ole, niin annetaan nämä niille. Parina iltana kysyi tuttia, mutta nukkui kuitenkin hyvin ilman. Oli siis 1 v 11 kk, kun tämä tehtiin.

Vierailija
12/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tarinat on kyllä ihania ja kiva kun olette tuollalailla saaneet tutin pois. Tyttö oli jo kaksivuotis hammastarkastuksessa ja sanottiin, että täytyisi ottaa kokonaan pois. Purennalle tehnyt jo pahaa. Muuten kyllä saatiin kehuja. Kuulostaa hurjalta tuo huudattaminen, mutten halua tytön hampaita pilata yhtään enempää.

ap

Vierailija
13/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alustettiin tuttien poistoa niin että aloin niitä pikkuhiljaa tahallaan rikkomaan, näytin lapselle että rikki on, voivoi, pitää vauvan tutti nyt roskikseen laittaa.

Ja tätä siis toistettiin ja painotettiin, että tutit alkaa olla pienten juttu ja sinä olet jo aika iso poika.

Eräänä päivänä kun poika tuli mummolasta kerroimme että koira oli rikkonut viimeisen tutin ja sekin piti heittää roskiin. Itki tuttia sinä iltana n.5min, ja sen jälkeen ei enää. Oltiin ihan yllättyneitä että päästiinkin näin helpolla.

Vierailija
14/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vienyt lapsena tuttini maahisille pensaan juurelle 😉

Vierailija
15/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä alustettiin tuttien poistoa niin että aloin niitä pikkuhiljaa tahallaan rikkomaan, näytin lapselle että rikki on, voivoi, pitää vauvan tutti nyt roskikseen laittaa.

Ja tätä siis toistettiin ja painotettiin, että tutit alkaa olla pienten juttu ja sinä olet jo aika iso poika.

Eräänä päivänä kun poika tuli mummolasta kerroimme että koira oli rikkonut viimeisen tutin ja sekin piti heittää roskiin. Itki tuttia sinä iltana n.5min, ja sen jälkeen ei enää. Oltiin ihan yllättyneitä että päästiinkin näin helpolla.

Hienosti onnistui!!

Eräänä iltana leikkasin palan pois tutista. Tyttö sitä hetken katseli ja kokeili ja piti suussaan😄 täytyy varmaan seuraavasta leikata vielä reilummin. En ymmärrä miten se pysyi suussa muttei tuntunut haittaavan.

ap

Vierailija
16/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vienyt lapsena tuttini maahisille pensaan juurelle 😉

Ihana :)

Itse olen tytölle puhunut linnuista kun tykkää niistä kovasti.

ap

Vierailija
17/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä tarinat on kyllä ihania ja kiva kun olette tuollalailla saaneet tutin pois. Tyttö oli jo kaksivuotis hammastarkastuksessa ja sanottiin, että täytyisi ottaa kokonaan pois. Purennalle tehnyt jo pahaa. Muuten kyllä saatiin kehuja. Kuulostaa hurjalta tuo huudattaminen, mutten halua tytön hampaita pilata yhtään enempää.

ap

Vanhemman tehtävä on huolehtia, että lapsen terveys ei kärsi. Joskus sen takia ei voi välttää itkua. Sinun tehtävä on lohduttaa silloin. 

Vierailija
18/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Vanhemman tehtävä on huolehtia, että lapsen terveys ei kärsi. Joskus sen takia ei voi välttää itkua. Sinun tehtävä on lohduttaa silloin. 

Näin. Mutta miten? Kun tyttö ei anna silittää, halata, ottaa syliin. Työntää pois luotaan.

ap

Vierailija
19/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tutti jätettiin saunan lauteille saunatontulle. Ja kas kummaa! Tonttu oli vienyt tutin.

Vierailija
20/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Näin. Mutta miten? Kun tyttö ei anna silittää, halata, ottaa syliin. Työntää pois luotaan.

ap

Joskus on vaan kestettävä lapsen raivo ja mielenilmaus antamalla fyysisesti tilaa. Oma lapseni usein kirjaimellisesti työntää pois, jos kokee minun olleen osallisena pahaan mieleen. Sanon aina ymmärtäväni pahan mielen ja kerron, että kun tuntuu siltä, saa tulla syliin. Tilanteesta riippuen joko olen vain läsnä huoneessa vahtimassa, että ei satuta itseään tai poistun viereiseen tilaan, mutta pysyn kuulolla. Vanhemmasta on tietysti helpompaa, jos voi aktiivisesti tehdä jotain lohduttavaa, mutta joskus pitää vaan antaa tilaa ja olla saatavilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi