Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen huolissani p2w videopeleistä ja niiden sallimisesta lapsille

Vierailija
21.02.2020 |

Tiivistän nyt tähän miksi näin on. Olen siis itse ihan vannoutunut pelaaja ja aikuinen sellainen, mutta pay to win pelejen yleistymisen myötä on noussut ilmaan myös uudenlainen ongelma. Pelien sisäiset uhkapelit. Nerokasta. Vanhemmat eivät huomaa mitään. Peleihin on siis tullut tällaisia ostettavia bonusarkkuja, joiden sisältö voi olla huonoa ja arvotonta, mutta niiden sisältö voi olla myös arvokasta ja harvinaista, mutta se on epätodennäköistä (luonnollisesti). Pay to win pelit siis ovat alkaneet opettamaan lapsille uhkapelaamista, mikä on minusta todella huono juttu ottaen huomioon, kuinka addiktioherkkiä kasvavat ja kehittyvät aivot ovat.

Peli, jossa on ns. mikro-ostoksia eli pelin sisäisiä ostoksia, on todennäköisesti jollain lailla tällaista uhkapelaamista harjoittava peli. Peli palkitsee lasta siitä, että hän kuluttaa peliin rahaa. Pelasin joskus teininä online peliä, jossa pystyi ostamaan pelinsisäistä valuuttaa, jota ei voinut pelissä tienata ja sillä pystyi vaihtamaan arvokkaampia esineitä. Ostin sitä valuuttaa muistaakseni kaikenkaikkiaan 27 eurolla tuolloin, enkä käytännössä hyötynyt mitään, koska ei sillä saanut juuri lainkaan sitä valuuttaa, mutta pointti oli, että tämä loi minulle tunteen, että tarvitsen lisää tehdäkseni hahmosta vahvemman. Sitten tajusin, että tuohan on aivan älytöntä ja en enää koskaan ole laittanut pelimaailmoihin rahaa, vaan pelin on tullut olla koko paketti, kun sen kerran ostaa.

Pyydän siis lastenne puolesta, älkää menkö mukaan tähän peliraha villitykseen, jos vaikuttaa siltä, että lapsenne on kokoajan kerjäämässä lisää pelirahaa. Se vain vahvistaa tätä toimintaa. Mikromaksut ovat kuin veikkauksen peliautomaatit. Ne syövät pahaa aavistamattoman nuoren rahat, jos addiktio ehtii syntyä. Suosikaa mieluummin pelejä, joissa ei tällaista toimintaa ole.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi