Paljonko syöt jauhelihaa yhdellä aterilla? Naisille tämä kysymys
Itse n.100g eli 1/4 tuosta 400g paketista. Nyt oli broilerinjauheliaa pastan ja vihannesten kanssa. :)
Kommentit (53)
Syön lihaa vuosi vuodelta vähemmän ja vähemmän. 100 - 150 g riittää.
N51
Hmm. Tein makaronilaatikon ja siinä oli pussi makaroonia ja 400 g jauhelihaa. Kahteen vuokaan mahtui. Toisesta isommasta saatiin noin 6 annosta. Toisesta joka on pakkasessa ehkä 3 annosta. Eli noin 45 g per annos.
Vierailija kirjoitti:
Meillä riittää minulla ja 7 ja 10 vuotialla pojilla 400 gramma noin kolmeen ateriaan (esim. jauhelihakastike).
No huhhuh. :D Köyhää.
Sellasen 400 g paketin vedän raakana.
400 g jauhelihasta tehtyä lasagnea söin viimeksi 4 päivää, samasta määrästä pyöräytetyt lihapullat menee parissa päivässä.
400gr paketista tulee meille 1 ateria josta mies syö varmaan n 250gr ja minä 150gr. Riippuu tosin mitä teen. Lihapullia/pihvejä/mureketta menee enemmän kuin bolognese-kastiketta joka on täyttävämpää, varsinkin pastan kanssa.
Syön jauhelihasta ja kasviksista tehdyn paistoksen kahdessa päivässä, neljällä ruokailukerralla. Eli 100g/ kerta.
50-100 g riippuen koostumuksesta ja ruuasta
Niin, punaista lihaa saa syödä maksimissaan 500g viikossa. Sen ulkopuolelle jää kalat, muut merenelävät, vaalea liha, riista, kananmunat. Itse söisin 400g jauhelihapaketista 4 lämmintä ateriaa, eli kaksi päivää. Kyllähän muista raaka-aineista saa hyvin koostettua loppuviikon lämpimät ruuat, kun ei ole edes kasvisproteiinia otettu huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Niin, punaista lihaa saa syödä maksimissaan 500g viikossa. Sen ulkopuolelle jää kalat, muut merenelävät, vaalea liha, riista, kananmunat. Itse söisin 400g jauhelihapaketista 4 lämmintä ateriaa, eli kaksi päivää. Kyllähän muista raaka-aineista saa hyvin koostettua loppuviikon lämpimät ruuat, kun ei ole edes kasvisproteiinia otettu huomioon.
Kuka sen määrää, kuinka paljon SAAT syödä?
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhuttiin yleisesti vaan jauhelihasta, sehän voi olla ja onkin usein muuta kuin sitä perinteistä punaista lihaa. (mm. broilerin, kanapojan, kalkkunan) -ap
400g riittää hyvin neljälle päivälle (teen ruuat aina etukäteen töihin evääksi). Iltaisin en syö "tavallista" ruokaa, joten syön tuosta määrästä neljänä päivänä töissä. Teen sitten tortilloja, kastiketta, lihapullia, mitä vain.