Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä Mensan jäsen, milloin tajusit olevasi paljon keskivertoa älykkäämpi?

Vierailija
21.02.2020 |

Itse olin koulussa 8-9:n oppilas. En silti panostanut kouluun yhtään.
Olin ujo ja hiljainen. Enimmäkseen katselin sivusta muiden touhuja, ja tunsin itseni erilaiseksi, minua kiinnosti täysin eri asiat kuin muita.
Opiskeluaikana mentiin koko luokka testiin, minä muiden mukana. Tulos oli täysi yllätys. Tajusin, että ehkä minäkin voisin päästä yliopistoon, hain ja pääsin. En olis ilman tota testiä uskonut itseeni.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, moskeijassa 10 vuotiaan raiskanneen tuomio aleni

Eeva H

klo 15:51 | 21.2.2020

https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000006414992.html

Mikä tätä meidän oikeuslaitosta oikein vaivaa, surullista touhua.

Vähän väärä ketju tulla trollailemaan näitä maahamuut-populismi-shaisseaan.

Vierailija
42/44 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus 22-25 vuotiaana. Töissä tuli aina välillä fiilis että muut on tosi hitaita tajuamaan ja sieltä se ajatus lähti.

Olin koulussa 8-8,5 oppilas. Hiljainen haaveilija joka pärjäsi riittävän hyvin tekemättä mitään. Yliopistossa alkoi vaikeudet. En ollut oppinut opiskelemaan ja näkemään vaivaa koulun eteen ja mulla on myös add, joka aiheuttaa omia vaikeuksia. Ajattelin olevani tyhmä.

Myöhemmin alkoi tuntua että muut on tyhmiä ja päätin käydä testissä, oppiakseni itsestä lisää. Ts. olenko älykäs vai päinvastoin. Tulos oli yllätys ja minä myös liityin jäseneksi. Mensa on kiva kerho :)

Mitä siellä Mensassa tehdään?

Se on aika iso yhdistys, joten toimintaa on kaikenlaista: baari-iltoja, urheilua, lautapelejä, luentoja, keskustelualustuksia jne. Parasta on kuitenkin kaikensorttinen yhdessäolo ja ihmisten tapaaminen. Mensalaiset on keskimäärin kivoja ja porukkaan ja juttuihin pääsee helposti sisään. Eikä tartte miettiä tajuaako kukaan vitsejä ja juttuja :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko muut harmitelleet sitä, ettei älyä tunnistettu lapsena? Mitä sinusta olisi voinut tulla?

Mulla oli hirveä lapsuus, typerät kouluttamattomat lapsenhakkajavanhemmat joilla oli todella alhainen äo, ja haukkuivat meitä lapsia tyhmilsi, miten meistä ei koskaan tule mitään jne. Olen joku luonnonoikku sillä jo varhain, siin 7-8v iässä tajusin että olen paljon älykkäämpi kuin vanhempani. Suvussani kaikki ovat minua lukuunottamatta kouluttamattomia yksinkertaisia juntteja. Olen suvun eka akateeminen ja ensimmäinen johtotehtäviin edennyt.

Ehkä tämä ei siis johdu aina geeneistä. Pakenin lapsuuden kurjaa kohtelua kirjoihin ja opin lukemaan jo 5-vuotiaana. Jatkuva tiedonjano ja halu oppia uutta varmaan vaikutti asioihin.

Mensan testiin menin vasta aikuisiällä kolmekymppisenä.

Et sitten hoksannut että olet adoptoitu. Todellisia neroja tässäkin ketjussa, juu.

Tai vaihtunut synnytyssairaalassa...

Vierailija
44/44 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossakin siinä vaiheessa kun ala-asteella opettajien massalomautusten aikaan minut nakitetttiin tuuraamaan matematiikanopettajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme