Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihme on ”pyöreä” nainen

Vierailija
21.02.2020 |

Jäin miettimään tuosta ”pitääkö miehet laihoista naisista” ketjusta että mitä pyöreällä tarkoitetaan.
Minä olen isokokoinen mutta en tippakaan pyöreä. Oon 165/84, roteva ja lihaksikas, harrastan painonnostoa, ja selkeästi olen keskivertomiestä vahvempi. Ylipainoa on eli sitä en kiistä mutta missään ei ole löllöä fläsää. Oleb enemmän ”neliskanttinen” kuin pyöreä.

Onko siis pyöreä synonyymi kaikelle ylipainolle? Vai pehmeälle ja löllölle ylipainolle? Vai ei ollenkaan ylipainolle vaan kurvikkaalle (leveä lantio-kapea vyörärö) normaalipainoiselle.

Itse veikkaan tuota ”yleisnimi kaikelle ylipainolle”, mutta eihän se oikein siihen sovi kun kaikki ei todellakaan ole pyöreitä.
T. Kantikas

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuviulun vastakohta.

No ei, kaunisteleva ilmaus lihavalle.

Yleensä pyöreys on kuitenkin pysyvä ominaisuus, kun taas lihahtanut voi laihtua.

Tää on muuten totta. Ihmiset, jotka kuvailevat itseään "pyöreiksi" suhtautuvat kehoonsa yleensä mutkattomammin, eikä heitä kiinnosta välttämättä laihduttaa. Toki se, olisiko esim. terveydellisistä syistä tarpeen, on sitten taas eri asia. Joka tapauksessa, jos "lihavat on lepposii" niin ehkäpä "pyöreät on positiivisii" pitää myös paikkansa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi