Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaako joku palstapsykologi diagnosoida mieheni?

21.02.2020 |

Ennen kuin aloitan, niin haluan huomauttaa että kerron tässä aloituksessa vain pienen osan siitä, millaista arkemme on. Tämän perusteella en halua kenenkään ihmettelevän, miksi olen mieheni kanssa naimisissa. Rakastan häntä koko sydämestäni, mutta minusta on alkanut tuntua siltä, että hänellä pitäisi olla jonkinlainen diagnoosi, sillä osa hänen käytöksestään ei ole "normaalia".
Mieheni on siis aivan ihana ihminen ja kohtelee minua kuin kukkaa kämmenellä, eli kyse ei nyt ole siitä, että hän käyttäytyisi jotenkin törkeästi minua kohtaan. Kyse on vain hänen persoonallisuudestaan.

En ole varma, miten oikein lähtisin kuvailemaan häntä, mutta ehkä on helpoin aloittaa sanomalla, että hän ei oikein osaa tuntea häpeää, hänellä on välillä todella huono tilannetaju ja lisäksi hän on välillä hyvinkin lapsellinen tietyissä asioissa.
Kaksi ensimmäiseksi mainittua asiaa liittyvät hyvin vahvasti toisiinsa, ja voin yrittää kertoa muutamia esimerkkejä (vaikka näitä löytyisi oikeasti miljoona):

1. Mieheni puhuu avoimesti muille ihmisille - jopa puolitutuille ja ventovieraille - hyvin henkilökohtaisista asioista. Esim. kun vietämme iltaa yhdessä hänen ystäviensä ja minun ystävieni kanssa, hän saattaa alkaa selittämään esim. peniksensä koosta (ja ei siis niin, että kehuskelisi, vaan kertoo kaikille että hänen peniksensä on keskimääräistä pienempi) sekä kertomaan ihmisille miten hänellä oli peräpukama ja miten kivulias se oli. Lisäksi hän selittää samanlaisia henkilökohtaisia asioita mm. lapsuudenperheensä jäsenistä.

2. Hän on todella kosketteleva ihminen, koskettelee siis yleensä paikalla olijoita vaikka kyseessä olisi esim. minun kaverini ketä mies ei ole koskaan tavannut aiemmin (lopettaa kuitenkin aina, kun joku huomauttaa hänelle tästä). Tekee tätä tosin vain miehille. Lisäksi hän ehdottelee heille seksuaalissävytteisiä asioita (mieheni on bi). Hän tekee tämän kaiken vitsinä, muttei oikeasti ymmärrä, että se on kaikille muille todella epämiellyttävää.

3. Hänellä ei ole minkäänlaista ongelmaa näytellä kehoaan kaikille. Tästä olisi monta esimerkkiä, mutta osuvin on varmaan tarina, jonka hän kertoi minulle: joskus murrosiän alkupuolella hän masturboi oppitunnilla, koska ei oikeasti ymmärtänyt, että hän teki siinä jotain kiellettyä.

jatkuu alla

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin autismin muodoista. 

Vierailija
22/25 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

High functioning autism.

Ihmettelen kyllä, miten noin älykäs ihminen on kuitenkin sosiaalisesti noin pahasti kömpelö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla autismin sijaan jokin mielenterveysongelma?

Vierailija
24/25 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

alzheimerikon käytöstä

Vierailija
25/25 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla autismin sijaan jokin mielenterveysongelma?

Tuskin, kun kuvauksesta tuntuu olevan ns. perusluonne, eikä yllättäen ilmaantunut ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme