Sara Siepin Balin matka
Sara Siepin kuukauden Balin loma maksoiin vain noin 4500 egee. Siinä on siis kaikki kulut mukana. Arvostan rehellistä vastausta. Itse ajattelin, että olisi ollut paljon kalliimpi matka. Bali on siis ilmeisen edullinen maa. Täytyypi laittaa ensi talvena harkintaan. Kiitos Sara vastauksistasi. Ja zemppiä sinulle!
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Meillä koko perhe (2+2) matkustaa rantalomalle etelään 3500 eurolla / viikko (all inclusive).
Balille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukauden loma mistä?
No eiköhän tuonne lähdetty nimenomaan "töihin", eli ottamaan niitä instakuvia biksuissa uimarannalla.
Turha laittaa lainausmerkkejä. Toki joillain kiinnittyy huomio vaan biksuihin ja tisseihin ( kuten tarkoitus), mutta näkeehän noista kuvista, että niihin on käytetty aikaa ja vaivaa. Samoin julkaiseminen somessa on suunnitelmallista. Ei ne oo mitään sen päivän räpsyjä jotka truutataan samalla sekunnilla someen. Ihan harkittua tuo on ja hyvä niin. Olen alkanut pitää tästä Sarasta, joka vastaa suorin sanoin häntä dissaamaan pyrkiville ihmisille.
Halpa on. Itse en saa kymmenen päivän reissulle edes pelkkiä hotelleja tuolla hinnalla. Mitä järkeä on lähteä lomalle säästämään? KAnnattaa jättää menemättä jos ei ole varaa laittaa kunnolla haisemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkään Bali ei ole maa, vaan Indonesian valtioon kuuluva saari ja toisekseen tuohan on järjettömän iso raha yhdestä lomasta.
"Järjettömän iso raha yhdestä lomasta"? Tuolla asenteella voikin pysyä kotona ja jatkaa arkea. Tietysti jos tykkää lomalla laskea senttejä, niin mikäs siinä. Itse en todellakaan halua majoittua likaisiin/lude hotelleihin. Tai jos sijainti on todella surkea.
Minkä takia lähteä lomalle, jos on säästettävä sielläkin? Ja halvimmat ruuat ja juomat tietysti. Tulee mieleen nämä turkin/espanjan lomailijat: halpa hotelli ja suomi baarit.No jos mietit että matkan tekis sinkku-Saran sijaan esim kuusihenkinen perhe ja lähdet kertomaan summaa kuudella.. no, ilmeisesti sellainen 20 000 - 30 000 € lomamatkaajan on joidenkin budjettiin ihan okei.
sinkku ja perheellinen nyt ei ole muutenkaan verrannollisia. Meneehän perheellisellä ruokakauppaankin enemmän rahaa.
Toihan on halpa. Itsellä menee viikon shoppailumatkaan jenkeissä 4000 euroa lentoineen, hotelleineen, ruokineen ja shoppailuineen. Vuodessa tienaan n 20 000 e.
Ihan ok hinta. Oli varmasti hintansa arvoinen reissu. Kelpaisi itsellekin kuukausi Aasiassa näin pimeänä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Voiko perseilyä sanoa työksi
Sinunhan se pitäisi tietää, kun tuollaisia kommentteja kirjoittelet. Onko tämä sinulle työ?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aika iso raha, mutta jos lomalle mennään, niin haluan itsekkin saada lomasta irti enemmän kuin "säästän tästä, säästän tuosta". Mitä elämystä se on? Jos riittää se, että syö hotellin ravintolassa, käy hotellin altaalla ja jos vieressä on turisti ranta, niin en sanele heille, että niin ei kuulu viettää lomaa. Mutta ei sillä kunnon elämys matkaa saa. On kiva irrottautua arjesta ja elää sen loman täysillä. Mietitään vaikka Saran loma kuvia, niin kyllä sellaiseen rahaa menee, mutta eikö moni haluaisi lomailla hienoissa puitteissa, kokeilla uutta, kun taas ne jotka pihistelevät, eivät lomaile niin.
Voi se säästelykin olla elämys, erilainen elämys vaan. Tuntemani minibudjetilla matkailijat ovat enemmän reppureissailijoita kuin hotellin altaalla köllöttelijöitä, heillä on usein aika hauskoja matkatarinoita.
Olen itsekin nuoruudessa majoittunut sohvasurffauksen kautta ihmisten olohuoneissa ja liftannut - siitä saa kyllä uusia kokemuksia ja kosketusta paikalliseen kulttuuriin. Usein tuollaisia matkajuttuja on hauska muistella pitkään jälkeenpäin.
Kertoo aika paljon aloittajan luonteesta
Vierailija kirjoitti:
Voiko perseilyä sanoa työksi
mitä perseilyä? Yhtään perseilykuvaa Sara ei julkaissut lomaltaan.
Kuulostat hivenen katkeralta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aika iso raha, mutta jos lomalle mennään, niin haluan itsekkin saada lomasta irti enemmän kuin "säästän tästä, säästän tuosta". Mitä elämystä se on? Jos riittää se, että syö hotellin ravintolassa, käy hotellin altaalla ja jos vieressä on turisti ranta, niin en sanele heille, että niin ei kuulu viettää lomaa. Mutta ei sillä kunnon elämys matkaa saa. On kiva irrottautua arjesta ja elää sen loman täysillä. Mietitään vaikka Saran loma kuvia, niin kyllä sellaiseen rahaa menee, mutta eikö moni haluaisi lomailla hienoissa puitteissa, kokeilla uutta, kun taas ne jotka pihistelevät, eivät lomaile niin.
Voi se säästelykin olla elämys, erilainen elämys vaan. Tuntemani minibudjetilla matkailijat ovat enemmän reppureissailijoita kuin hotellin altaalla köllöttelijöitä, heillä on usein aika hauskoja matkatarinoita.
Olen itsekin nuoruudessa majoittunut sohvasurffauksen kautta ihmisten olohuoneissa ja liftannut - siitä saa kyllä uusia kokemuksia ja kosketusta paikalliseen kulttuuriin. Usein tuollaisia matkajuttuja on hauska muistella pitkään jälkeenpäin.
Sara kertoi viettäneensä ainoastaan pari päivää hotellin altaalla, että eiköhän silläkin ole niitä matkajuttuja kerrottavana, sikäli mikäli niitä haluaisi kertoa. Vaikka majoituksesta haluaakin maksaa vähän enemmän, ei tarkoita etteikö silti pysty keräämään hauskoja matkatarinoita ja muistoja.
Onko hän esittänyt kuitit vai ihan oma ilmoitus. Eihän tuolla saa edes huonetta, ja lennot vähintään tonnin suuntaansa
Hauskalla elämysmatkallakin voi nukkua yönsä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin nuoruudessa majoittunut sohvasurffauksen kautta ihmisten olohuoneissa ja liftannut - siitä saa kyllä uusia kokemuksia ja kosketusta paikalliseen kulttuuriin. Usein tuollaisia matkajuttuja on hauska muistella pitkään jälkeenpäin.Sara kertoi viettäneensä ainoastaan pari päivää hotellin altaalla, että eiköhän silläkin ole niitä matkajuttuja kerrottavana, sikäli mikäli niitä haluaisi kertoa. Vaikka majoituksesta haluaakin maksaa vähän enemmän, ei tarkoita etteikö silti pysty keräämään hauskoja matkatarinoita ja muistoja.
Ei tietenkään, eikä minulla ole Saran lomaa vastaan mitään. Kivan kuuloinen reissu ja lähtisin mielellään itsekin. En tarkoittanut että kaikkien pitäisi matkustaa rinkka selässä liftaten, tai että olisi jotenkin väärin haluta lomalta luksusta.
Vastaukseni oli tarkoitettu tuolle joka sanoi ettei ole järkeä lähteä lomalle jos joutuu lomallakin miettimään rahoja, ja että halpamatkalla ei voi tehdä mitään muuta kuin olla altaalla ja suomibaarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäkukin haluaa. Sohvasurffailussa oon kiinni majoittujassa. Jos tyyppi on iilimato, siinähän olet.
Repun kanssa voi reissata paremmissakin majapaikoissa.
Kyllä itse pidän aina lomalla allaspäiviä. Ja silti minulla riittää muisteltavaa. 10 e budjetti , liftaamista jne en niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Halpa on. Itse en saa kymmenen päivän reissulle edes pelkkiä hotelleja tuolla hinnalla. Mitä järkeä on lähteä lomalle säästämään? KAnnattaa jättää menemättä jos ei ole varaa laittaa kunnolla haisemaan.
Eli mielestäsi ei kannata lähteä matkalle ollenkaan jos ei ole varaa maksaa yli 450 €/yö hotellihuoneesta?
Meillä koko perhe (2+2) matkustaa rantalomalle etelään 3500 eurolla / viikko (all inclusive).