Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin paikka sisarussarjassa

Vierailija
20.02.2020 |

Ne jotka olen tavannut ja tiedän, on vanhempiensa esikoisia. Olleet alle kouluikäisiä saadessaan nuoremman sisaruksen. Onko muilla samaa havaintoa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin itse perheen nuorimpana syntipukiksi, suosikkilapset oli keskeltä. Vielä aikuisinakin mitätöivät syntipukin kokemukseni, ja kun otin traumojani esille, haukuttiin hulluksi ja että olen kuvitellut kaiken. Välit nyt poikki, mutta etenkin yksi kultalapsista yrittää jatkuvasti tunkeutua elämään ikontrolloimaan ja manipuloimaan:(alkaa olla voimat loppu tässä taistelussa omaa elämää en saanut ikinä elää.

Vierailija
2/13 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosiskoni. Päällepäsmäröivä ilkeä besserwisser.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeltä on, tai sitten jos on semmonen lellitty kuopus.

Ite törmänny enemmän ylivastuullisiin esikoisiin, jotka ei todellakaan narsistisia.

Vierailija
4/13 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta vielä narsistilta. :D

Vierailija
5/13 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta vielä narsistilta. :D

On myös sitä. Minä olen syyllinen aivan kaikkeen ja pilalle passattu pikkusiskoni on se kultalapsi.

Vierailija
6/13 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden tunnen, on nuorimmainen.

Vierailija
7/13 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että paikka sisarussarjassa vaikuttaa niin paljon. Narsistinen vanhempi valitsee suosikikseen sen lapsista, joka eniten lunteeltaan muistuttaa häntä itseään tai muuten tuo hänelle kunniaa ja menestystä. Ehkä sekin vaikuttaa, onko vauvana hankala?

Sattumankauppaa, onko esikoinen vai kuopus.

Vierailija
8/13 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimmainen ”jälkipulla” on minun tuntemani.

Vierailija
9/13 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden narsistin DIAGNOOSIN saaneen ihmisen. Hänen paikkaansa sisarussarjassa en tiedä. En myöskään tee kotidiagnooseja, joita kokenut ammattilainenkaan ei tee heppoisin perustein.

Se että joku on lellitty, ilkeä tai dominoiva, ei tarkoita että hän olisi narsisti.

Jos kysytään, kuka sisarussarjasta on yleensä se lellitty, vastaus on helppo: Joko kuopus tai sitten se, joka muistuttaa vanhempaa eniten, tai jolla on eniten vanhemman arvostavia taitoja. Aika usein äiti ja isä lellivät varmaan eri lasta. Aika usein lellintä on melko hillittyä.

Vierailija
10/13 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi sisko, pitää toista lastaan suosikkina, toista ei ole kuin olemassakaan. Pahaa tekee sivusta seurata.

Vierailija
11/13 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen on helpointa olla narsisti, koska on vanhempi kuin muut eli pystyy kyykyttämään ja kiduttamaan nuorempiaan paljon  helpommin kuin ne nuoremmat häntä. 

Vierailija
12/13 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esikoisen on helpointa olla narsisti, koska on vanhempi kuin muut eli pystyy kyykyttämään ja kiduttamaan nuorempiaan paljon  helpommin kuin ne nuoremmat häntä. 

Tämä. Juurikin tämä.

Vierailija
13/13 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, helposti pystyy kääntämään syyt nuorimman niskaan. Vanhemmat uskovat vanhemman sisaruksen sanaan ja hän pääsee suosikkiasemaan hyvin nopsaan perheessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi