Hyi he*vetti työkaveri haluaa spekuloida toisen työkaverin poissaoloa mukamas siitä syystä että "on huolissaan"
Siis mihin se ns. huoli poistuu asiaa pohdiskelemalla jonkun muun työkaverin kanssa? Ei mihinkään! Ja mikä huoli muutenkin, paskat. Todellisen läheisen työkaverin asioita ei haluaisi jakaa yhtään missään, tiesi niistä tai ei.
Kommentit (37)
Nää tällaiset, jotka tykkää siitä, ettei ihmisten yksityisyyttä kunnioiteta vois vaikka harkita muuttoa sellaiseen maahan, jossa ei ole turhaa lainsäädäntöä yksityisyydestä. Sais sitten mielin määrin juoruta ja taivastella.
Vierailija kirjoitti:
Nää tällaiset, jotka tykkää siitä, ettei ihmisten yksityisyyttä kunnioiteta vois vaikka harkita muuttoa sellaiseen maahan, jossa ei ole turhaa lainsäädäntöä yksityisyydestä. Sais sitten mielin määrin juoruta ja taivastella.
Nää salailijat on toisaalta jokapaikan jarruna, kun tieto ei kulje kun kaikki on niiiiin salaista.
Tuota... kenenkään sairasloman syytä ei voi esimies kertoa, mutta jos joku on vaikkapa influenssan takia poissa, niin muiden samoilla työpisteillä duunia tekevien on ihan hyvä tietää siitä, että osaavat tehostaa käsihygieniaansa entisestään ja putsata puhelimet ja näppikset.
Ja taas jos joku on viikkoja poissa vaikkapa jalkaleikkauksen takia, niin yleensä se leikkaukseen lähtijäkin kertoo, miksi on seuraavat viikot pois.
Ymmärrän hyvin, että jos työilmapiiri on duunipaikalla huono, ei tee mieli avautua mistään, mutta normaalissa, avoimessa ja hyviin henkilösuhteisiin perustuvissa työpaikoissa voidaan puhua kyllä siitäkin, miksi joku on poissa. Se ei ole pahantahtoista kyttäämistä.
Enkä ymmärrä ap:n kiroilemista. Fiksu ihminen ei synnytä päässään tuollaista raivoa, vaan sanoo tarvittaessa ihan rauhallisesti, että "X:n poissaolon syy ei kuulu meille". Simple as that.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää salailijat on toisaalta jokapaikan jarruna, kun tieto ei kulje kun kaikki on niiiiin salaista.
Wuhuu, totisesti tarvitsisit tietoa toisen ihmisen terveydentilasta!
Pitäähän se nyt työpaikalla tietää, jos jollain mielenterveys prakaa. Osataan sitten karsia heikompi aines pois kuljeksimasta. Masennuksesta ei taideta mitään lyhyttä saikkua antaa. Eiköhän ole kuukausien lorviloma ja sieltä harvemmin palataan takaisin töihin.
Jep ja nämä juoruämmät/ ukot on vielä niitä sinuakin selkäänpuukkottavia kun olet kipeenä. Opin jo nuorena, että kun mulle juorutaan jostain niin sama juoruaja tekee mulle saman heti kun tilaisuus tulee. Nyt jo 30v työelämää takana ja olen oppinut pysymään kaukana sekä olla kommentoimatta mitenkään näille mitään.
Mua ahdistaa muutenkin palata töihin kahden viikon jälkeen. Kiva lukea tällaisia. Olin masennussaikulla...muutenkin hyvä jos en tapa itteäni tähän paikkaan...
Ihan sairasta kytätä toisten poissaoloja. Syy voi olla joku tosi henkilökohtainen tai intiimi. Tai sitten ihan perus flunssa. Ei voi tietää. Lopettakaa juoruilu. Ystäväni joutui olemaan sairaslomalla pitkän lapsettomuuden jälkeen kun sai keskenmenon ja joutui vielä kaavintaankin kaupan päälle. Onpa hauskaa jos pomo tuollaisen levittelisi muille :(
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän se nyt työpaikalla tietää, jos jollain mielenterveys prakaa. Osataan sitten karsia heikompi aines pois kuljeksimasta. Masennuksesta ei taideta mitään lyhyttä saikkua antaa. Eiköhän ole kuukausien lorviloma ja sieltä harvemmin palataan takaisin töihin.
Mun sijassa sulle ei olis kaks viikkoa riittänyt, lorvilomailija!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wuhuu, totisesti tarvitsisit tietoa toisen ihmisen terveydentilasta!
Jep, omatoimisuutta kehiin ja omakantatiedot monisteena ilmoitustaululle! Siitä se lähtee!
Mua kanssa ärsyttää kun olen pois ja jotkut kantavat siitä huolta.Se on mun asia en kysele muiden poissa oloista ei edes kiinnosta.Hankkikoon elämän.
Meillä oli tällainen henkilö työpaikalla. Heti jos joku henkilö oli sairaana, alkoi spekulointi sairauden laadulla, kestolla ja aitoudella. Kulki huoneesta toiseen supattamassa näkemyksiään.
Surkeinta oli, ettei yksikään, ei ainutkaan hänen esimiehistään kyennyt viheltämään poikki tämän naishenkilön käytöstä.
MicMac kirjoitti:
Ihan asiallista pohtia.
Sitäpaitsi niinhän se on, että jos asiasta ei mitään mainta, se on melkein aina lapsettomuushoito, alkuvaiheen raskaussäätöä (näissä sukupuoli ja ikä kertoo paljon) tai sitten on mt-puolella klappia.
Flunssat sun muut ei salailuja kaipaa.
Heh... senpä vuoksi juuri myös niitä flunssiakin salaillaan...
Tämmöisiä valitettavasti on. Ei kannata kuunnella niitä. Meilläkin pomo eli reksi kertoo toisten sairaudet. Ammattitaitoinen rehtori ei näin tekisi.
Enpä usko, että tavallinen työkaveri olisi aidosti huolissaan toisesta. Läheisille tieto varmaan kulkeekin, jos on tarpeen. Huoleen on hyvä verhoa ilkeämielinen juoruilu tai lapsellinen uteliaisuus. Yleensä ihmisiä onneksi kiinnostaa vain oma napa ja hyvä niin.
Narsistit rakastavat juoruilua. Sitähän sanotaan että juoruilun he esittävät huolenpitona ja keljuilun totuuden puhumisena. Aivan pimeitä tapauksia ja edes alan ammattilaisena en voi käsittää miten ihminen voi olla noin paha. Vaikka olen koulunpenkkiä kuluttanut ja kirjoja lukenut aiheesta, niin tämä on asia mitä terveen ihmisen mieli ei sisäistä. Niin hirveitä esimerkkejä olen kuullut mitä narsisti voi saada aikaan.
Herää pahvi. Se ei myöskään ole asia jonka pitäisi kuulua sinulle millään lailla.