Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukautisista

Vierailija
20.02.2020 |

Kysyisin, että kuinka monta päivää teillä on vuotoa ja onko edeltävästi tiputtelua, tai menkkojen jälkeen? Mistä laskette kierron alkaneeksi? Itselläni on tuota tiputtelua ennen menkkoja ja nyt luin, että kierto lasketaan vasta siitä kun menkat oikeesti alkaa, ei tuosta tiputtelusta. Itselläni siis kuparikierukka käytössä. Kovasti kiinnostaa myös kuparikierukan käyttäjien kokemukset siitä, miten on vuoto/vuotopäivät/kierto muuttunut kuparikierukan jälkeen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lasken siitä kun kunnon vuoto alkaa. Eli menkkakalenterissa on ensin "pisarat" merkkinä että tuli vain vähän jotain tiputtelua, käytännössä selviää phs:lla. Pari kolme päivää näitä. Sitten alkaa varsinaiset menkat ja sen merkkaan siihen "menkat alkoivat" ja täsrä päivästä lähtee sitten uusi kierroslaskuri käyntiin. Sillähän ei oke mitään merkitystä, kauanko ne kestää.

Alussa ekat puoli vuotta taisi olla useampj päivä tiputtelua, sitten normimenkat ja lopputiputtelut päälle= 10-12 päivää. Sitten kyllä tasoittui että alle viikossa hoituu menkkahommat.

Vierailija
2/5 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lasken siitä kun kunnon vuoto alkaa. Eli menkkakalenterissa on ensin "pisarat" merkkinä että tuli vain vähän jotain tiputtelua, käytännössä selviää phs:lla. Pari kolme päivää näitä. Sitten alkaa varsinaiset menkat ja sen merkkaan siihen "menkat alkoivat" ja täsrä päivästä lähtee sitten uusi kierroslaskuri käyntiin. Sillähän ei oke mitään merkitystä, kauanko ne kestää.

Alussa ekat puoli vuotta taisi olla useampj päivä tiputtelua, sitten normimenkat ja lopputiputtelut päälle= 10-12 päivää. Sitten kyllä tasoittui että alle viikossa hoituu menkkahommat.

Ai ei ole väliä sillä kauanko vuoto kestää? Onko sit normaalia että vuoto kestää 3 viikkoa? Kyllä neuvolassakin aina kysytään tuo vuodon kesto päivinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sulla on ilmeisesti kuparikierukka? Mulla tää eka ja oon kai siksi vähän hukassa että mikä on  normaalia ja mikä ei... Mulla nyt siis ekat menkat kierukan asentamisen jälkeen.  Joten kaiketi ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon, tää tilanne voi tästä siis tasaantua vielä :D

Kierukka laitettiin kuukauden päivät sitten menkkojen lopussa ja heti sen jälkeen vuodin 1,5 vk ja sit tuli kuiva kausi, kunnes viikon päästä alkoi siis tuo tiputtelu torstaina, perjantaina ei tullut oikeestaan mitään  ja lauantaina illalla alkoi sit mun mielestä menkat, mulla aika niukat vuodot niin vähä vaikea sanoa :D  Nyt mennään torstaissa ja nyt näyttää, että vuoto vaan jatkuu, niukkana, mutta jatkuu kuitenkin.

Vierailija
4/5 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuparikierukka ja vuotoa on 5-6 päivää ja sen jälkeen tiputtelua muutama päivä, kesto vaihtelee. Mulla ei vuodon kesto tai määrä juurikaan muuttunut kierukan myötä, ainoastaan kipuja tuli hiukan lisää mutta ei niitäkään mitenkään mainittavasti.

Vierailija
5/5 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuparikierukka ollut nyt vähän yli kolme vuotta. Menkat alkavat niin, että ensimmäisenä päivänä on vähäistä vuotoa (ei kuitenkaan ihan pelkkää tiputtelua), sitten on pari päivää kunnollista vuotoa ja sitten päivä tai pari vähäistä vuotoa. Kesto siis 4-5 päivää. Kierukan asennuksen jälkeen muutamat ensimmäiset vuodot (olisikohan ollut 3-4 ekaa kiertoa) olivat selvästi aiempaa runsaammat, mutta sitten tilanne tasoittui vähitellen ainakin lähes samalle tasolle kuin ilman kierukkaa. Eli vielä ei kannata heittää kirvestä kaivoon