Mies- vai naisgynekologi?
Kumpaa suositte vai onko lääkärin sukupuolella mitään väliä?
Itse halusin pitkään käydä vain naisgynekologeilla, kunnes kerran tilanteen kiireellisyyden vuoksi jouduin käymään yksityisellä ja oli vain miesgynekologille aikoja vapaana. Tuo kerta kuitenkin muutti mielipiteeni, sillä nuori miesgynekologi oli ensimmäinen, joka kertoi tarkkaan mitä on tekemässä seuraavaksi, sekä mm. käytti liukastegeeliä ja otti pienemmän spekulan käyttöön, kun huomasi, että olin jännityksestä kuiva ja jäykkä.
Kiitin käynnin jälkeen häntä siitä, että oli niin helläkätinen ja ennakoi tekemisiään kertomalla mulle. En myöskään ollut ennen tuota käyntiä edes tiennyt, että mitään liukastegeelejä voi käyttää tai pienempiä välineitäkin on olemassa. Myöhemmin kokemus on toistunut, eli kaikki miesgynet ovat olleet huomattavasti hellempiä ja varovaisempia otteissaan ja tosi huomaavaisia ja kohteliaita muutenkin.
Tuli tunne, että ehkä naisgynekologeista suurin osa on varmasti ollut itse jo synnyttäneitä naisia, joten otteet alapään tutkimuksessakin ovat sitten aika ronskeja. Uskomatonta, että piti reilu 15v. kärsiä epämiellyttävistä tutkimuksista ja epäillä miesgynekologille menoa. Varmasti löytyy siis hyviäkin naisgyneja, niitä ei vain ole sattunut kohdalleni. Minkälaisia kokemuksia muilla on?
nais gynet on lespoja