Mieheni käytös yllätti - en saanutkaan tavata anoppiani!
Olen avoliitossa ihanan anglomiehen kanssa. Tiesimme yhden tuttavaparin (myös anglomies ja suominainen) kautta, mutta tutustuimme paremmin pari vuotta sitten ja se oli menoa. Me muutettiin yhteen melkein heti. Rakkaus leiskui ja loimusi ensi hetkistä asti.
Koko avoliittomme ajan on ollut puhetta, että menisimme käymään miehenI vanhempien luona. Mies kävi viime kesänä siellä kuukauden ja teki sieltä myös lomareissun Espanjaan siskonsa ja tämän perheen kanssa. Samoin jouluksi hän meni vanhemmilleen, tosin vain muutamaksi päiväksi. En päässyt noille reissuille mukaan, koska opiskelen yliopistossa ja lomat olen aina töissä.
Viime viikonloppuna mieheni äiti tuli ensimmäistä kertaa käymään Suomeen. Koska me asumme ahtaasti (pieni kaksio avokeittiöllä), äiti meni hotelliin Helsingin keskustaan. Hänen piti tulla meille syömään lauantai-iltana, mutta erinäisten kiemuroiden jälkeen heidän päivän ohjelma venyi, eikä illallisesta tullutkaan mitään. Myöhemmin kuulin, että mieheni ja äitinsä olivat olleet sunnuntaina ravintolassa mieheni työkavereiden kanssa. Ymmärsin miehen puheista, että olivat kahdestaan. Maanantaina minulla oli opiskelujuttuja koko päivä niin silloinkaan emme tavanneet. Tiistaina äiti lähtikin kotiin.
Olen kauhean pettynyt etten tavannut häntä. Eihän tässä voi välttyä ajatukselta, ettei mies halua meidän tapaavan. Mutta mikä siihen voisi olla syynä? Olen kuitenkin esim fb:ssä kaveri sekä mieheni äidin että siskon kanssa.
Kun kysyn mieheltäni niin hän vastaa vain että tänne on niin pitkä matka junalla ja vielä kävelyä asemalta 2,5 km, niin eivät vaan ehtineet. En viitsi enää kysellä koska mieheni alkaa ärsyyntyä jankuttamisesta.
Mitä ajattelette? Meillä on kaikki hyvin muuten. Tästä nyt vaan tuli pettymys..
Kommentit (26)
Ystävälläni oli suhde suomalaismieheen, joka asui ulkomailla. Mies matkusti tapaamaan häntä tai he matkustivat yhdessä jonnekin lomalle. Mies ei koskaan kutsunut häntä luokseen ja kun lopulta kutsui, niin miehen koko koti tuhoutui tulipalossa ja kaksi kissaa kuoli. Surullista. Vierailu peruuntui.
Lomamatkalla miehen asuinmaassa miehen autossa oli veljen lapsen piirustuksia.
Myöhemmin selvisi, että mies oli naimisissa ja hänellä oli kaksi päiväkoti-ikäistä lasta.
Ymmärrän epäluuloisuutesi, ap. Pahoittelen tilannetta.
Minä epäilisin että mies aikoo jättää sinut.
En yrittäisikään selvittää asiaa miehen kanssa, vaan laittaisin viestin anoppiehdokkaalle. Sen voi aloittaa kohteliaasti, miten pahoillasi olit kun ette päässeet viimeinkin tapaamaan ja hieman tarkennusta siihen miten odotit missä voisitte tavata. Anoppiehdokkaan tyylistä vastata voit jo päätellä paljon. Muutenkin olisi kohteliasta muistaa nyt anoppia ja ottaa se kunnon kontakti häneen. Viestintää on niin älyttömän helppo harrastaa. Et tee mitään väärin ollesssni kohtelias ja huomaavainen. Sillä mittaat myös heidän tapojaan.
Hyvin erikoista. Itse kyllä loukkaantuisin, silläkin uhalla että "mies suuttuu jankkaamisesta" - mikä on vain yksi lisänaula suhteen arkkuun. Täytyyhän mieltä painavista asioista pystyä oman miehen kanssa keskustelemaan pelkäämättä sen suuttumista!
Mikä on anglomiehen ja brittimiehen ero? Vai onko ne sama?