Kysymys teille jotka ette ole ns. kedon kauneimpia kukkasia
Eli te, jotka tiedostatte ettette ole objektiivisesti katsottuna näteimpiä naisia vaan on olemassa paljon naisia, jotka ovat yleisten kauneusihanteiden mukaan teitä nätimpiä.
Miten toivot, että teistä kiinnostunut mies/kumppaninne suhtautuu ulkonäköösi? Toivotko, että mies esittää pitävänsä sinua maailman kauneimpana vai että hän on täysin rehellinen siitä, että on olemassa naisia joiden ulkonäöstä hän viehättyy enemmän? En siis tarkoita että mies nyt ihan yhtäkkiä vaan töksäyttäisi että "et muuten ole mikään kaikista kaunein nainen", mutta jos esim. itse jossain yhteydessä toteaisit että tiedostaisit ettet ole kauneimmasta päästä niin miten toivot miehen suhtautuvan siihen. Kuuluuko miehen vakuutella että olet ulkonäöllisesti 5/5 ja yhtä nätti kuin joku Sara Sieppi vai onko se mielestäsi enemmän vain teennäistä tai jopa loukkaavaa, jos hän kieltää selvän tosiasian ja lähtee sille linjalle, että sinulla on vain vääristynyt kuva ulkonäöstäsi?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kehittänyt ihan muita ominaisuuksia itsessäni, enkä ole koskaan pitänyt ulkonäköäni mitenkään järin merkityksellisenä onnellisuuden kannalta. Tällä mennään, turha murehtia asioista, joille ei oikein mitään (maltillisen panostuksen rajoissa) voi. Joo, olen pitkä ja kulmikkaan laiha, mulla on iso nenä, huonohko iho ja ohuet hiukset, mutta voi voi. Tässä on eletty saman varsin hyvännäköisen miehekkeen kanssa nyt 15 vuotta ja eipä tuota tunnu haittaavan, etten ole mikään ig-malli. Ja tunnun aiheuttavan kiinnostusta muutenkin, joten eipä se ulkonäkö tunnu olevan iso ongelma jos parinmuodostusarvolla asiaa mitataan.
No olet pitkä ja laiha joten voisit varmasti halutessasi ryhtyä malliksi. Nuo eivät ole mitään ei-toivottuja ominaisuuksia joten ei ihme että herätät kiinnostusta.
On ihmisiä, jotka näyttää kauniilta hyvin hoikkina. Minä en kuulu heihin, tämä on vaan geneettinen asia, ettei lihat pysy vaan kulmikkaat luut paistaa ohuen ihon läpi. Lisäksi vartalon erikoisehkot mittasuhteet ja ihastuttava korppikotkanenä (ja muutenkin aika kirveellä veistetyt kasvot, joille tulee paljon varjoja..) eivät ehkä ole kovin objektiivisesti kauniiksi luokiteltavia piirteitä. Ja kolmevitosena kukaan tuskin enää malliksi alkaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedostan sen, etten vastaa hänen ja varmasti monen muunkaan kauneusihannetta ja se on ihan ok. Mies ei ollenkaan arvostele kenenkään ulkonäköä, ainakaan ääneen, ja hyvä niin.
Ulkonäköön liittyviä kehuja en toivo keltään, vaivaannun siitä.Sama. Ja vaivaannun myös siitä että toisten ulkonäköä kehutaan julkisesti. Mun mielestä täysin epäolennaista puuttua kenenkään ulkonäköön.
Niinpä. Haiskahtaako aloitus siltä että ikisinkku mies olettaa että nainen isketään ulkonäön kommentoinnin kautta?
Olen yksin, enkä edes halua suhteeseen sellaisen kanssa, joka joutuisi tyytymään minuun paremman puutteessa. Jos joku minusta aidosti pitäisi, hän todennäköisesti pitäisi minua ulkoisestikin omia silmiään viehättävänä, tosin sellaisia miehiä ei ainakaan Suomessa ole kovinkaan monta, uskoisin. En halua, että joku teeskentelee vuokseni. En myöskään halua, että joku joutuu tyytymään minuun.
T. Ruma nainen (=liian iso nenä ja liian leveä lantio)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kehittänyt ihan muita ominaisuuksia itsessäni, enkä ole koskaan pitänyt ulkonäköäni mitenkään järin merkityksellisenä onnellisuuden kannalta. Tällä mennään, turha murehtia asioista, joille ei oikein mitään (maltillisen panostuksen rajoissa) voi. Joo, olen pitkä ja kulmikkaan laiha, mulla on iso nenä, huonohko iho ja ohuet hiukset, mutta voi voi. Tässä on eletty saman varsin hyvännäköisen miehekkeen kanssa nyt 15 vuotta ja eipä tuota tunnu haittaavan, etten ole mikään ig-malli. Ja tunnun aiheuttavan kiinnostusta muutenkin, joten eipä se ulkonäkö tunnu olevan iso ongelma jos parinmuodostusarvolla asiaa mitataan.
No olet pitkä ja laiha joten voisit varmasti halutessasi ryhtyä malliksi. Nuo eivät ole mitään ei-toivottuja ominaisuuksia joten ei ihme että herätät kiinnostusta.
On ihmisiä, jotka näyttää kauniilta hyvin hoikkina. Minä en kuulu heihin, tämä on vaan geneettinen asia, ettei lihat pysy vaan kulmikkaat luut paistaa ohuen ihon läpi. Lisäksi vartalon erikoisehkot mittasuhteet ja ihastuttava korppikotkanenä (ja muutenkin aika kirveellä veistetyt kasvot, joille tulee paljon varjoja..) eivät ehkä ole kovin objektiivisesti kauniiksi luokiteltavia piirteitä. Ja kolmevitosena kukaan tuskin enää malliksi alkaa :)
Onko sinulla kenties pitkät raajat suhteessa selkään? Toivottu ominaisuus. Malleilla on myös usein kulmikkaat kasvot. Veikkaan että olet hyvin kaunis ja, siksi vedät miehiä puoleesi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedostan sen, etten vastaa hänen ja varmasti monen muunkaan kauneusihannetta ja se on ihan ok. Mies ei ollenkaan arvostele kenenkään ulkonäköä, ainakaan ääneen, ja hyvä niin.
Ulkonäköön liittyviä kehuja en toivo keltään, vaivaannun siitä.Sama. Ja vaivaannun myös siitä että toisten ulkonäköä kehutaan julkisesti. Mun mielestä täysin epäolennaista puuttua kenenkään ulkonäköön.
Niinpä. Haiskahtaako aloitus siltä että ikisinkku mies olettaa että nainen isketään ulkonäön kommentoinnin kautta?
Kuulostaa vähän siltä, että ap haluaa pesää joltain vaatimattoman näköiseltä paremman puutteessa.
Kyllä toivon että hän pitäisi minua kauniina. Kyllä parisuhteessa täytyy toisen kehossa jotain kaunista nähdä, oli se sitten hymy, hiukset tai joku vartalon osa. Kehuisi sitten niitä esimerkiksi. Jos on ottanut minunlaiseni rumiluksen vaan koska tyytyy, niin sellaisesta eroaisin ja olen eronnutkin. Se näkyy ja kuuluu kaikesta toisen suhtautumisesta että mies paremman puutteessa on katkerana tyytynyt . Ei kehuja, vain piilov*ttuilua ja avointa kauniimpien haikailua.
Eli jotain kaunista on minussa nähtävä ja aidosti rakastettava. Silloin kumpikin osapuoli tuntee olonsa tarpeeksi hyväksi ja rakastetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vähän siltä, että ap haluaa pesää joltain vaatimattoman näköiseltä paremman puutteessa.
Tai ehkä palstsmiehellä on ekaa kertaa käynyt mielessä lähestyä ulkonäöltään vastaavia naisia kuin itse on. Jos näin on niin hyvä niin.
Olen bi-nainen ja voin ihastua sellaisiin naisiin, joita ei ehkä pidetä objektiivisesti mitenkään keskiverrosta positiivisesti poikkeavina. Mutta: ihastuttuani se nainen on mulle maailman kaunein. Se objektiivisuus häviää täysin, kun ihastun ja mulle sen tietyn naisen piirteistä tulee vain kaikkein kauneimpia, joille eivät vedä vertoja missit, mallit tai filmitähdetkään. Nytkin olen ihastunut ja se mun 50+ ihastukseni on mulle maailman kaunein nainen kaikilla tavoilla.
En odota, että mulle vakuutellaan sellaista mikä ei pidä paikkaansa, mutta en toisaalta halua kuulla negatiivisiakaan kommentteja, koska ne taas ovat tökeröitä. Odotan, että voin olla sennäköinen kuin olen, ilman että se on erityisesti negatiivinen asia. En halua miehen kyttäilevän muita eikä mun mies niin teekään.
Mun mies kehuu kovasti mun ulkonäköä ja vaikuttaa ihan tarkoittavankin sitä, vaikka objektiivisesti mulla ei olisi mitään asiaa missikisoihin tai mallikuvauksiin. On fakta että mulla ei ole sitä "feminiinisintä" ulkonäköä, mutta miksi kaikilla naisilla tarvitsisikaan olla. Omaan silmään ns. normaalit ja yksilölliset naiset näyttävät kivalta, mies näyttää ajattelevan samoin.
Kyllä mä haluan miehen, jonka silmiin olen ulkonäöllisesti täydellinen. Jos jokin kumppanin ulkonäössä näyttää rumalta, on väärän ihmisen kanssa.
Törppö... Tämä oli ei niin kauniille, eikä tuollaisille, joilla on kaunis hymy ja kauniit silmät ja kaunis tukka ja saunapuhtaanakin vielä omakehu haisee naapurikylään asti.