Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulle sanotaan loukkaavia asioita - näytään että olen loukkaantunut - minulle suututaan

Vierailija
20.02.2020 |

Ja lopuksi minun pitäisi miettiä, että miksi suutuin ja että olisiko minussa kenties jotain vikaa. Miksi mulle käy näin?

Aiheet on olleet henkilökohtaisia, tilamänteet tulleet minulle aivan puskista (tyyliin kahvipöydässä kysytään että olenko ajatellut ettei minun kannata enää hakea opiskelemaan tässä iässä, tai että "sovitaanko että te ette enää lisäänny).

Ja en ole ihminen, joka olisi hunningolla tai huono vanhempi tai muuta vastaavaa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kans suututtu ja alettu oikein "analysoimaan", että hullu kait sinä olet ja pitääkö lie hoitoon sinut viedä. Jos siis eka loukataan törkeästi ja jos suutut tai itket, niin aletaan hyökkäämään. Kaipa nämä tyypit ovat tottuneet siihen ettei heille sanota vastaan.

Vierailija
22/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy:

- Mitä tarkoitit?

- Oliko tuo tarkoitettu loukkaukseksi vai tuntuiko minusta vain siltä?

- Ei ollut kivasti sanottu. Haluatko tahallaan tehdä mulle pahan mielen?

- Miksi sä haluat puhua mulle noin? Etkö ymmärrä ettei se tunnu kivalta?

Voi tätä on yritetty, mutta vastaukseksi saa että "oletpa herkkänahkainen, eihän tuossa nyt mitään ollut.." jne. Vielä tyytyväisen myhäilyn kera.

Silloin ne huomaa, että piikki on osunut ja saavat palkintonsa siitä. Parempi antaa samalla mitalla takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy:

- Mitä tarkoitit?

Voi tätä on yritetty, mutta vastaukseksi saa että "oletpa herkkänahkainen, eihän tuossa nyt mitään ollut.." jne. Vielä tyytyväisen myhäilyn kera.

Silloin ne huomaa, että piikki on osunut ja saavat palkintonsa siitä. Parempi antaa samalla mitalla takaisin.

Meillä tuollaiset ihmiset kyllä ajetaan ulos kahvipöydästä. Takaisin ei ole tulemista ennen anteeksipyyntöä, ja seuraavasta kerrasta porttikielto on ikuinen.

Vierailija
24/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy:

- Mitä tarkoitit?

Huh, miten myrkyllisiä ihmisiä! Miksi olet tekemisissä heidän kanssaan?

Vierailija
25/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei sovi sellainen, että vajotaan samalle tasolle ilkeiden ihmisten kanssa. Jos heidän seuraansa ei kerta kaikkiaan välttää, sanon lopulta kohteliaasti: ”lopeta, en tykkää tuollaisesta”. Näin olen opettanut lapsenikin toimimaan.

Jos toinen vihjailee tai piikittelee hienovaraisesti, sanon: ”mitä oikein tarkoitat?” Saatan myös todeta sarkastisella äänellä, että ”sinäpä olet tänään kohteliaalla tuulella” tai ”kiitos kehuista, tuopa oli kiva kuulla!”

Tosi inhottavat tyypit eivät näillä hiljene, mutta ainakaan en ole itse alkanut riidellä tai haukkua ketään, joten omatuntoni on puhdas.

Vierailija
26/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti-sisarus torppaa ainakin multa tuollaiset "loukkaat minua"-vastaukset siten että "ei kärsi taas mitään sanoa"jne. todellisuudessa siis itse ei kestä mitään kritiikkiä/kiusoittelua itsestään jne. vaan suuttuu verisesti ja raivoaa, mutta itsellään on oikeus arvostella jal oukata jatkuvasto, ja loukkaantuminen on herkkänahakisuutta/huumorin puutetta jne. ihan klassista narsisti-kiusaajien metodia kaikki tuollaiset.

Vierailija
27/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko he oppineet tuon käytöksen internetistä?

Vierailija
28/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ainakaan kaikki vaan narsismi on persoonallisuushäiriö, olleet lapsesta asti manipuloivia, ilkeitä jne. ja kun vanhemmat ei puuttuneet, jatkavat toki aikuisinakin muiden yläpuolella leijuen ja muiden elämiä tuhoten. Narsisti-vanhempi näyttänyt mallin, ja siunannut perheen syntipukin kiusaamisen ja tuhoamisen ja omalla esimerkillään kannustanut muutkin perheessä iusaamaan ja projisoimaan oman pahuutensa, häpeänsä ym.kielteiset tunteet tähän syntipukkiin. Maailmalle päästessään nämä tuhoavat sitten muidenkin elämiä mm. koulu/työpaikkakiusaajina etsien aina liittolaisia hoviinsa ylistämään itseään ja syntipukkeja kiusattavakseen:(

Vierailija
29/29 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuo ovat aikuisia läheisiä ihmisiä, ja tuollaiset kommentit ovat toistuvia, niin kyseessä on täysin tahallinen toiminta.

Siinä ei auta sanoa että "tuo oli loukkaavaa tms.", koska on turha vedota empatiakyvyttömän ihmisen osalta empatiaan.

Ja lisäksi tuollaisten kommentien tarkoitus on haavoittaa, kontrolloida ja manipuloida, joten oman loukkaantumisen paljastuminen osoittaa sen, että kiusaaja onnistui ja sai selville mitä kipukohtaa tökkiä tulevaisuudessakin.

Suuttuminen ei sekään toimi, koska sekin on kiusaajan toivoma lopputulos kuten loukkaantuminen.

Paras tapa on joko olla täysin reagoimatta tai sitten täysin rauhallisesti heittää piikki takaisin huumorilla. Esim. jos joku sinua iäkkäämpi henkilö sanoo että "sinun ei kannata enää hakea opiskelemaan tässä iässä", heitä takaisin virnistäen, että "Kuule, ei hätää, siellä yliopistolla on nykyään suakin vanhempia opiskelijoita nykyään!" Jos vaikka äitisi kommentoi ettei sinun pidä hankkia lapsia, heitä takaisin että "Etkös sä ole aina halunnut isoäidiksi?" tai vastaavaa.

Älä koskaan ota kommenttia itseesi, vaan käännä kiusaajan heiton kärki aina takaisin kiusaajaan.

Jos kommentti on todella ennakkoluuloon tai vastaavaan perustuva, sitten voit kysyä rauhallisesti että "Miten niin? Miksi?" Silloin kiusaaja joutuu tilanteeseen jossa hänen olisi pakko selittää asia auki, ja sitähän hän ei voi tehdä, koska paljastaisi omat hölmöt ajatuskuvionsa kaikille läsnäolijoille.