Minulle sanotaan loukkaavia asioita - näytään että olen loukkaantunut - minulle suututaan
Ja lopuksi minun pitäisi miettiä, että miksi suutuin ja että olisiko minussa kenties jotain vikaa. Miksi mulle käy näin?
Aiheet on olleet henkilökohtaisia, tilamänteet tulleet minulle aivan puskista (tyyliin kahvipöydässä kysytään että olenko ajatellut ettei minun kannata enää hakea opiskelemaan tässä iässä, tai että "sovitaanko että te ette enää lisäänny).
Ja en ole ihminen, joka olisi hunningolla tai huono vanhempi tai muuta vastaavaa.
Kommentit (29)
Miksi olet tekemisissä tuollaisia kommentteja heittelevien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet tekemisissä tuollaisia kommentteja heittelevien kanssa?
Ne on liki aina omat tai miehen vanhemmat. Niillä ei ole rajoja js voivat v*ttuilla ihan ilman mitään estoja aikuisille lapsilleen.
Nimim. Sama kuin ap;lla
Se on äitihullu taas lomilla. Älkää ruokkiko.
0/5
Vierailija kirjoitti:
Se on äitihullu taas lomilla. Älkää ruokkiko.
0/5
Äitini kuoli kahdeksan vuotta sitten. Ap
Ihan todellinen ongelma tuo on. Noin tuntuu käyvän kun antaa toisten jatkuvasti tölviä ja sanoa vaan asioita niinku ne on. Kokevat silloin sen jo oikeudekseen, eivätkä näe omassa käytöksessä mitään vikaa vaan kaikki kaatuu sen jatkuvan piikittelyn ja arvostelun kohteen niskaan. Tätä harrastaa niin julkinarsistit, kiusaajaluonteet kuin ihan tuikitavalliset nyhverötkin. Mielenterveysongelmaiset hakee mahdollisuutta alistaa heikommaksi katsomaansa.
Joku kunnon henkilökohtainen tölväisy takaisin opettaa tavoille sellaiset, jotka eivät yleensä saa takaisin samalla mitalla. Ei kannata loukkaantua ja näyttää sitä. Täräytä sanallisesti, niin että tuntuu.
Joo perus ”olet liian herkkä”. En enää välitä, tiedän että olen oikeassa ja he väärässä. Kannattaa vaan vältellä tollasia ihmisiä.
Juu narsujen Suomessa tavallista! Raivostutaan, kun vihdoin alat joku päivä pitää puoliasi. Nyt kuulemma olenkin itse se aggressiivinen, hullu, psykoosissa ym., jos narsistille yhtään sanoo vastaan ja yrittää puolustaa itseään.
Vähän samanlaisia tilaneita minullakin kuin aloittajalla. Tilanne tulee usein niin puskista, että takaisin sanominen jää kun menen niin ymmälleni. Niinä kertoina kun saan napautettua takaisin ja ilmaistua suuttumukseni, homma kääntyy jotenkin minua vastaan ja huomaan olevani se joka pahoittelee.
Kysy:
- Mitä tarkoitit?
- Oliko tuo tarkoitettu loukkaukseksi vai tuntuiko minusta vain siltä?
- Ei ollut kivasti sanottu. Haluatko tahallaan tehdä mulle pahan mielen?
- Miksi sä haluat puhua mulle noin? Etkö ymmärrä ettei se tunnu kivalta?
Vierailija kirjoitti:
Kysy:
- Mitä tarkoitit?
Joo, nämä ovat minunkin mielestäni parempia kuin "tölväisyt" takaisin. Ei sun tarvitse itse luopua kohteliaasta ja asiallisesta käytöksestä vaikka joku toinen tekeekin niin.
Vierailija kirjoitti:
Kysy:
- Mitä tarkoitit?
Tähän pitäisi pyrkiä aina kun joku survaisee. Yritänpä muistaa olla skarppina, etten jää sanattomaksi.
- aiempi kommentoija nro 11
Vierailija kirjoitti:
Vähän samanlaisia tilaneita minullakin kuin aloittajalla. Tilanne tulee usein niin puskista, että takaisin sanominen jää kun menen niin ymmälleni. Niinä kertoina kun saan napautettua takaisin ja ilmaistua suuttumukseni, homma kääntyy jotenkin minua vastaan ja huomaan olevani se joka pahoittelee.
Näin se yleensä menee. Jos mitään muuta väheksyttävää tai vitsiksi väännettävää, esim. uusi työpaikka, asunto tai vaikka koulutyön hyvä arvosana, ei löydy niin syyksi tölväisyyn tuntuu riittävän vaikka pipon väri.
Esim. anoppi on tällainen. Toteaa vaikka että "sulla on leveät reidet" minulle ja jos sanoisin hänelle saman ei koskaan enää varmaan puhuisi minulle mitään. Sitten ihmettelee jollen halua olla tekemisissä juurikaan.
Jotkut vaan ottavat oikeudekseen arvostella ja jos siitä loukkaantuu niin ihmettelevät asiaa. Heille jos sanoo jotakin pitkään kaikkia ilkeitä heittoja kuunneltuaan niin heti on maailman hankalin ihminen ja loukkaannutaan niin että ollaan valmis pilaamaan vaikka maine jne.
Tätä olen elämäni lävitse miettinyt kuunneltuani muiden nälvintöjä että jotenkin ottavat oikeudekseen toisen lyttäämisen mutta itse eivät kestä minkäänlaista arvostelua. Asiasta saa sanoa mutta sellainen tahallinen piikittely on kyllä jotenkin säälittävää. Itse sanon nykyisin sitten loppuviimeksi kyllä aika pahastikkin jos alkaa mennä yli äyräiden.
Kyllä tuota mulkqvistit harrastavat.
Suoraa vittuilua päin näköä, mutta toisen reagoidessa siihen, levitellään käsiä mukamas hämmästyneinä.
Ihminen on outo elukka.
Mä myös suosittelen vahvasti sitä, että kerrot heti suoraan silmiin katsoen että henkilön sanat olivat loukkaavia. Jos siihen tulee jotain mussutusta että älä nyt leikistä suutu, niin sanot vain että sinuä et halua leikkiä tälläista leikkiä hänen kanssaan, että tämä leikki on mielestäsi loukkaava leikki.
Ei en ole ajatellut.
Joo ehdottomasti hankitaan vielä pari iltatähteä. Suomi tarttee lapsia.
Tottakai lähden opiskelemaan
Vain tyhmät ajattelevat opiskelun olevan turhaa tietyn iän jälkeen
No sehän on niiden suuttujien ongelma, ei sinun. Anna suuttua vaan.