Puoliso maailman kaunein?
Pitääkö miehesi sinua maailman kauneimpana? Miesystävä sanoi "et oo ehkä maailman kaunein, mutta oot niin ihmeellinen nainen..." että tykkää siis. Kyllä loukkas. Minä oon sen koulukunnan edustaja, että oman rakkaan tulee olla maailman kaunein. Sitä tulee palvoa.
Toki tiedän etten tietenkään ole oikeasti maailman kaunein eikä varmaan kukaan muukan, jota oma siippa pitää maailman kauneimpana.
Mutta tuossa näkyy jotenkin omistautuminen suhteelle.
Kommentit (51)
Kyllä rakastunut mies voi sanoa noin ja tarkoittaa sitä, rakkaus on ihmeellinen asia.
Olen mies ja huomannut ilmiön itsessäni.
Identiteettiongelmiin löytyy apua lääkäristä. Persoonallisuushäiriöt kannattaa hoitaa ennen avioeroa
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö miehesi sinua maailman kauneimpana? Miesystävä sanoi "et oo ehkä maailman kaunein, mutta oot niin ihmeellinen nainen..." että tykkää siis. Kyllä loukkas. Minä oon sen koulukunnan edustaja, että oman rakkaan tulee olla maailman kaunein. Sitä tulee palvoa.
Toki tiedän etten tietenkään ole oikeasti maailman kaunein eikä varmaan kukaan muukan, jota oma siippa pitää maailman kauneimpana.
Mutta tuossa näkyy jotenkin omistautuminen suhteelle.
Ymmärrän ap:n pahastumisen, koska mies yritti kehua mutta samassa lauseessa antoi ymmärtää että naisen ulkonäössä on jotain vikaa.
Itse arvostan rehellisiä ytimekkäitä kehuja jotka tulee suoraan sydämmestä. Ja niihin kehuihin ei sisälly vähättelyä.
Esim: Olet tosi kauniina tänään. Sinulla on kauniin väriset silmät.
Se jotenkin vie pohjaa kehulta että ensin kehutaan luonnetta ihmeelliseksi, ja samalla todetaan että et kyllä ole ihan kauneimpia näkemiäni ihmisiä.
Mutta joillakin on vaan astetta karumpi tyyli kommentoida, ei voi mitään :) Itse en onneksi loukkaannu helposti koska olen tyytyväinen mitä olen ja tiedän että paremmaksi ei tarvitse muuttua :)
Vierailija kirjoitti:
Minkä helkutin takia naisten pitää kysellä tuollaisia asioita ja sitten vetää herneet nenään kun toinen vastaa rehellisesti.
Enhän mä mitään ollu kyselly tai koskaan kyselekään. Ap
Ei varmasti pidä eikä sellaista minulle edes valehtelisi.
Miriam Dopp, on tuo miesystävä sanonu esim. Aamiaspöydässä minua kauniiks, vaikka oon sillo ollu varmaan ihan karseen näköinen, tukka sekaisin jne. Hän ei varmaan vaan ajatellut, miten asian esitti. Tasasen sopivasti kyllä kehuu. En haluaisi tosiaankaan että koko ajan kehuisi, veisi pohjan pois kehuista.
Ap
Vttu mikä draamaqueen.
Minua ei tarvitse pitää maailman kauneimpana, vaan maailman rakkaimpana ja ihanimpana. Kaksi viimeksi mainittua olen miehelleni. Mutta tosiasia on, että ulkonäöllisesti minua kauniimpia naisia on vaikka minkä verran. Ja se on ok.
Ja minua ei tarvii palvoa. Huh, ahdistaisi ajatuskin olla jonkun palvonnan kohde. Arvostaminen, kaunis käytös, rakkaus, samalla puolella oleminen riittää.
Olisin myös loukkaantunut tuosta. Ellei puolisolleen ole maailman kaunein ja komein, niin... No, mulle se olisi ongelma. Jotenkin tuossa oli myös sun vähättelyä mukana tai sitten miehesi on vain aika ajattelematon.
Minusta olisi ihan ok, jos mies sanoisi etten ole ehkä kaunein nainen, mutta rakastaa minua enemmän kuin ketään ja haluaa olla juuri minun kanssani. Hän kuitenkin itse väittää että olen kaunein nainen jonka hän on koskaan nähnyt, jumalatar, ja saa minut uskomaan siihen. Olen minä itsenikin mielestä kaunis, mutta toki makuja on niin monia kuin katsojiakin. Olen omasta mielestäni nähnyt varmaankin tuhansia naisia jotka ovat mielestäni olleet minua kauniimpia. Miehen maku kuitenkin näyttäisi osuvan minuun. Ja onhan se romanttinen ajatus.
Mieheni on minusta seksikkäin ja komein mies jonka olen koskaan nähnyt. Oli heti kun silmäni häneen osuivat, mutta suhteen vakiinnuttua lienee rakkaudella omat vaaleanpunaiset lasinsa ;)
Pointti tässä nyt on se, että jos toinen rakastaa ja tunnet sen, niin haittaako se että et ehkä ole se maailman kaunein nainen, mutta juuri se jonka kanssa mies HALUAA ja VALITSEE olla?
Siis olihan tuo nyt tosi tökerösti sanottu. Ei, minua ei tarvitse pitää maailman kauneimpana, mutta ei sitä nyt tarvitse ääneen sanoa että en ole. Onko miehelläsi useinkin tapana töksäytellä tuollaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vttu mikä draamaqueen.
Minua ei tarvitse pitää maailman kauneimpana, vaan maailman rakkaimpana ja ihanimpana. Kaksi viimeksi mainittua olen miehelleni. Mutta tosiasia on, että ulkonäöllisesti minua kauniimpia naisia on vaikka minkä verran. Ja se on ok.
Ja minua ei tarvii palvoa. Huh, ahdistaisi ajatuskin olla jonkun palvonnan kohde. Arvostaminen, kaunis käytös, rakkaus, samalla puolella oleminen riittää.
Mutta minuapa pitää palvoa. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vttu mikä draamaqueen.
Mutta minuapa pitää palvoa. AP
Feikki ap
Jotkut ymmärsi jotkut ei. Sain kyllä hyviä näkökulmia asiaan myös. Ehkä vertaan liikaa siihen mitä itse ajattelen; mieheni on komein ja seksikkäin, olen täysin hänen vallassaan eli siinä mielessä palvon. Ehkä tuo oli liian suureellinen sana. Olen vuoden vasta ollut hänen kanssan ja olen täysin RAKASTUNUT vieläkin. Miehellä on alkoholiongelmaa ja mietin onko tunnepuolessa jotain vikaa.
Ap
En minäkään pitäisi tuollaisesta kommentista. Olen sievä, nätti ja kauniiksikin sanottu, mutta vertaaminen on ällöttävää.
Mies tuskin on täydellinen, joten mollaa takaisin. :D
Kun miehellä on alkoholiongelma, niin sano hyvästit.
Juoppomies on surkea valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varma ettei pidä minua maailman kauneimpana, hän ei ole sokea.
Minä oon aika nätti oikeastikin joku voisi pitää. Mutta minusta tuo oli vaan niin ärsyttävästi ylipäätään sanottu..ihan kuin haluaisi toistepäin just keljuilla mun ulkonäöstä. Kuvitteli myös että mua ei oo muuten kehuttu. Ois vaikka voinu sanoa vaan oot kaunis ja ...
Ap
Kyllä minäkin olen kauniiksi kehuttu ja pidän itseäni nättinä, mutta maailman kaunein on aika eri asia. Toki miehesi oli tökerö kun ilmaisi asian noin, ihan kuin et itse tietäisi että sinua ei ole kruunattu miss universumiksi.
Olen ihan varma että mieheni pitää joitakin naisia minua kauniimpana mutta ei hän sitä koskaan sanoisi ääneen. Ja vastaavasti keski-ikäinen mieheni ei ole mikään maailman kuumin uros, mutta en koskaan sitä sanoisi hänelle vaan haluan että hän tuntee itsensä haluttavana minun silmissäni.
Vierailija kirjoitti:
Siis olihan tuo nyt tosi tökerösti sanottu. Ei, minua ei tarvitse pitää maailman kauneimpana, mutta ei sitä nyt tarvitse ääneen sanoa että en ole. Onko miehelläsi useinkin tapana töksäytellä tuollaisia?
Kyllä ja muutenkin puhuu välillä ihan outoja. On myös pettänyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja muutenkin puhuu välillä ihan outoja. On myös pettänyt. Ap
Ei kuulosta hyvältä. Kommentti oli tarkoitettu latistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun miehellä on alkoholiongelma, niin sano hyvästit.
Juoppomies on surkea valinta.
Tätä mietinkin ehkä halusin myös sanoa, että minusta tuntuu että annan enemmän itsestäni kuin hän. Ehkä löydän jonkun joka osaa olla rakastunut yhtä paljon kuin minä häneen. Ap
Yrititkö olla hauska vai mikä tämän kommentin pointti oli?
Tiedeän kyllä, että paljon isompiakin kull3ja on olemassa. Enkä varmasti ole maailman hauskin tai älykkäinkään. Miksi tällaisesta pitäisi valehdella. Päin vastoin, alkaisi kyllä naurattaa, jos vaimo jotain tuollaista väittäisi.