Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haetko automaatista rahaa, kun edellinen loppuu?

Vierailija
19.02.2020 |

Minkä väristä seteliä sitä sitten kaivetaan?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain KelaGoldia, koska olen loinen.

Vierailija
22/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harvoin on käteistä, kortilla makselen. Tiedän kyllä, että olisi järkevää olla käteistä, mutta harvoin muistan nostaa kun automaatin ohi kävelen. Mutta jos joskus nostan käteistä, se on yleensä 20-50e. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen lisaa siinä vaiheessa kun on alle 3 ruskeaa vastaava määrä. Haen 4 ruskeaa ja 4 sinistä.

Sitten kertyy puol vahingossa vaihtorahana punaisia ja harmaita.

Vierailija
24/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn hakemassa. Kamala tunne olla kaupassa ja koneet ei toimi.

Vierailija
25/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän lähes pelkästään käteistä. Nostan kerralla 100 - 300 €. Kortilla maksan vain hammaslääkärillä, eläinlääkärillä ym. isommat ostokset - ja Lidlin outletissa, koska siellä ei käteinen kelpaa. Viime viikolla jouduin maksamaan siellä 2 euron ostoksen kortilla, tuntui tosi tyhmältä.

Vierailija
26/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina käteistä, niin saa rahat riittämään.

Ihmettelen kavereita joilla ei ole mitään tolkkua, kulutetaan kortilla vaikka ei ole katetta.

Sitten yritetään pummia, raivoissaan todeten "onhan sulla hirveästi rahaa, kunkävitsiellä matkallakin/ostit tarpeellista".

Vaikka ei, kuule loinen-kaveri, meillä on molemmilla yhtä pienet tulot mutta minä saan riittämään kun en osta kortilla. (Paitsi lentoliput ym).

Vierailija
27/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. N. 80 euroa on aina käteistä, eli sinisiä seteleitä suosin. 

Vierailija
28/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Mulla ei ole kateista rahaa koskaan, ainoastaan jos tiedan sita tarvitsevani. Kaytannossa siis ainoastaan kynsihuoltoon mennessa ja jos olen aikeissa ottaa taksin. (Kummassakaan ei kay kortti.) 

Taksi??

Mä en muista milloin olisin taksissa maksanut muulla kuin kortilla...viime vuosituhannella varmaan.

Vierailija
29/41 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteistä 50-100€ kuukaudessa purkkiin, kortilla laskut...säästän isompaan ostokseen tai menoon tai käytän osan ruokaostoksiin. Ei tule heräteostoksia kuten kortilla. Yksin asun.

Toimii.

Vierailija
30/41 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Mulla ei ole kateista rahaa koskaan, ainoastaan jos tiedan sita tarvitsevani. Kaytannossa siis ainoastaan kynsihuoltoon mennessa ja jos olen aikeissa ottaa taksin. (Kummassakaan ei kay kortti.) 

Taksi??

Mä en muista milloin olisin taksissa maksanut muulla kuin kortilla...viime vuosituhannella varmaan.

Tervetuloa Alankomaihin ja landelle. Taalla on viela baarejakin jossa ei kay kortti. Ja useammat kampaajat/parturit myos eivat huoli korttia. 

Siita korttipaatteesta pitaa nimittain yrittajan maksaa joku prosentuaalinen osa sille palvelun tarjoajalle, kapinoivat sita vastaan, silla se on pois liikevoitosta. Yleensa pienyrittajat eivat hanki sita paatetta. 

Vierailija
31/41 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän käteista ihan periaatteessa. Yhden miehen taistelu valvonta-yhteiskuntaa vastaan.

Vierailija
32/41 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin kerran säästää niin että käytän vain tietyn rahan per päivä jonka olen nostanut käteisenä. Se kolikoiden kanssa puljaaminen oli niin aikaa vievää, noloa ja kädet haisivat metallille että äkkiä jäi. Rahaa siis ei ole yleensä koskaan latin latia ellen joskus tiedä nostaa esim. bussissa maksamista varten.

Vierailija
33/41 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole käteistä matkassa, on täysin tietoverkkojen armoilla. Verkko kun menee pahemmin jumiin niin rahaa ei saa edes pankista, vaikka sattuisi konttorinkin löytämään.

Eipä tota käytännössä ole monta kertaa elämässä tapahtunut ja silloinkin ongelma on jo korjattu siinä vaiheessa, kun on ollut tarvetta käyttää korttia. Ehkä minulla on sitten vain käynyt tuuri. On minullakin "hätäkakskymppinen" aina lompakossa, muuten vihaan kanniskella epämääräisiä summia käteistä tai maksaa sillä, kun vaihtoehtona on helppo korttimaksu jossa rahaa menee tililtä juuri sen verran kuin tarvitaan eikä irtovaluuttaa pyöri missään.

Vierailija
34/41 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Olen alkanut enenevässä määrin elää käteisellä. Kampaajat, tankkaukset, jne. Nykyään pyrin maksamaan vain laskut koneella.

En halua maailmaa, jossa kaikki on korteilla. Se tulee tuottamaan ongelmia ja paljon. Ei pelkästään siksi, että järjestelmät kaatuvat aika ajoin,mvaan myös siksi, että enää ei voi antaa opiskelijalapselke rahaa (koska kela huomaa ja asumistuki menee), puolisolle rahaa (verottaja puuttuu) tms.

Lopulta isoveli valvoo kaikkea. Ja sellaista maailmaa en tahdo.

Kerro, kun olet saanut muutettua maailmaa.

Vierailija
35/41 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on puhelimen kotelossa yksi 20€ seteli, ihan vaan sitä varten että jos joskus jää lomapakko kotiin, niin pääsee lounaalle tai voi. Harvakseltaan käytän käteistä, mutta todella harvoin. Kun nostan rahaa, niin nostan joku 60€ ja se riitää ehkä pariksi kolmeksi kuukaudeksi. Maksan käytännössä aina kortilla, jos se on mahdollista.

Olin eilen kaupassa ja edellä jonossa oli ulkomaalaisia röimiehiä ja he maksoivat kaikki käteisellä kyllä sen huomasi että jono hidastui seteleiden ja kolikoiden kanssa puljatessa ihan hemmetisti korttimaksamiseen verrattuna.

Kyllä kauppoihin pitäisi tulla rahan käyttäjille erillinen palvelumaksu, vaikka 5€.

Vierailija
36/41 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina käteistä, niin saa rahat riittämään.

Ihmettelen kavereita joilla ei ole mitään tolkkua, kulutetaan kortilla vaikka ei ole katetta.

Sitten yritetään pummia, raivoissaan todeten "onhan sulla hirveästi rahaa, kunkävitsiellä matkallakin/ostit tarpeellista".

Vaikka ei, kuule loinen-kaveri, meillä on molemmilla yhtä pienet tulot mutta minä saan riittämään kun en osta kortilla. (Paitsi lentoliput ym).

Höpö höpö. Kortit on jo pitkään olleet typiltään pääsäntöisesti onlinekortteja, eli saldo tarkastetaan ostotapahtuman yhteydessä, eikä niillä voi ostaa enempää mihin rahat riittää. Kuvittelet vain että kortilla ostavilla ei ole rahaa.

Vierailija
37/41 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. Pidän jemmassa n. 10 euroa sitä varten, että jos joskus tulee joku tilanne, ettei pankkikortit toimi, että saa vähän ruokaa, mutta lompakkoon nostan käteistä jos olen paikassa, jossa ei kortit käy - nykyään aika harvinaista, jossain markkinoilla ehkä, mutta pienilläkin yhdistyksillä alkaa olla jo mobilepayt ja korttipäätteet. Hyvin pieniä määriä pidän käteistä saapusalla. Turvallisempaa.

Eihän kymppi mihinkään riitä. Mulla on aina lompsassa vähintään viikon käyttövarat.

Vierailija
38/41 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi hakea useamminkin, jotta käteinen ei häviä.

Käteisen käyttö olisi voitu lopettaa vaikka samalla kun siirryttiin euroon, niin olisi mennyt samoilla parkumisilla molemmat asiat.

Vierailija
39/41 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä haen. Nykyiset perustason pankkikortit ovat niin heikkoa laatua, että voivat lahota koska tahansa käsiin. Samoin kauppojen kassajärjestelmät vikaantuvat turhan usein.

Jos kaassajärjestelmässä on vika, niin siitä ei sitten kyllä osteta mitään edes oravanannahoilla.

Vierailija
40/41 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin kerran säästää niin että käytän vain tietyn rahan per päivä jonka olen nostanut käteisenä. Se kolikoiden kanssa puljaaminen oli niin aikaa vievää, noloa ja kädet haisivat metallille että äkkiä jäi. Rahaa siis ei ole yleensä koskaan latin latia ellen joskus tiedä nostaa esim. bussissa maksamista varten.

En tiedä onko se ikäkysymys vai joku ajattelutapakysymys, että joidenkin mielestä rahaa on muka helpompi hahmottaa kuin se on setelinä lompakossa.

Itse en ainakaan koe noin, vaan rahaa on nimen omaan helpompi hahmottaa kuin jokainen ostos näkyy nykyisin käytännössä realiajassa tilin saldossa ja jokaisesta ostoksesta jää merekintä pankkitilelle. Kortin käytössä rahan hahmottaa paljon paremmin.

Silloin kun rahaa nostaa automaatista, niin se muuttuu monopolirahaksi jonka voi tuhlata eikä tunnu missään. Se on ikään kuin käytetty jo silloin kun se lähti tililtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi