Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soijarouhe

Vierailija
19.02.2020 |

Käytätkö, ja mihin?
Itse lihansyöjä, mutta ajattelin että soijarouhe voisi pitää kaapissa äkillisiä tarpeita varten

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortilloissa -kattilaan säilykepurkillinen valkoisia papuja tomaattikastikeessa, joukkoon soijarouhetta ja kiehautus. Ihan älyttömän hyvää, jopa mieskin tykkää ja haluaa aina jauhelihan sijaan tätä.

Sitten perus tomaattinen pastakastike, lasagne jne. Imee paljon nestettä, joten kannattaa laittaa kunnolla öljyä sekä lisätä vähitellen vettä

Vierailija
2/22 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chili sin carne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa nyt ihmeessä soijan käyttö!! 

Vierailija
4/22 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, ihan niinkuin jauhelihaa laatikoissa ja keitoissa. Tosi kiva juuri säilyvyyden takia, terveellisempää, enkä maussa tai rakenteessa huomaa itse mitään eroa.

Vierailija
5/22 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lasagnea siitä. Lihansyöjälapsetkaan ei huomaa eroa jauhelihalasagneen.

Vierailija
6/22 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin sitä rouhetta ihan säästömielessä, ja olen nyt kokeillut sitä mm. italian- ja havaijinpataan, makaronilaatikkoon ja olen tehnyt siitä, quinoasta ja linsseistä uunipaistoksen. Kätevää se on, mutta kun on oppinut jauhelihaa käyttämään, ei tahdo vielä löytyä tasapainoa maustamisessa, ja ruokaan tuntuu jäävän aina hivenen kitkerä sivumaku huolimatta monista kokeilluista kikkakuutosista mitä on netistä löytänyt.

Jos nyt ei gourmeeta odota, vaan tarttee vaan vatsansa täyttää, kyllä tuo useimpiin ruokiin vaikuttaisi ihan täysin jauhelihan korvikkeesta menevän, on vaan halvempaa ja säilyy paremmin.

Vierailija
7/22 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa nyt ihmeessä soijan käyttö!! 

Lopettakaa nyt ihmeessä lihan käyttö!

Vierailija
8/22 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijanistipata

Kattilaan vettä sen verran kun menee makaroneille (noin 0,5-1 l). Soijarouhetta 1-2 dl riippuen syöjien määrästä/paljonko haluat pastan sekaan "lihaisuutta". Laita vesi kiehumaan.

Mausteiksi sopii maun mukaan mitä käyttäisit jauhelihankin kanssa: liemikuutiot 1-2, paprika, valkosipuli, jauhelihamauste, oregano, curry, mustapippuri jne. Mausteissa ei kannata säästellä, mutta maista! Soijan maun peittäminen vaatii runsasta maustamista.

Anna kiehua noin 10 min ja lisää makaronit. Lisää vettä jos tarpeen. Maista uudelleen. Soijakastiketta, suolaa, chiliä ja ketsuppia voit lisätä. Itse lisään myös öljyä.

Parhaimmillaan tämä maistuu paremmalta kuin perinteinen nistipata ja on superhelppo tehdä.

Vierailija
9/22 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin. Kesällä retkillä teemme italianpadan soijarouheeseen ja joskus harvoin teen siitä makaronilaatikkoa. Paljon enemmän käytän papuja, linssejä ja soijasuikaleita (en syö lihaa enkä kalaa).

Vierailija
10/22 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tortilloissa -kattilaan säilykepurkillinen valkoisia papuja tomaattikastikeessa, joukkoon soijarouhetta ja kiehautus. Ihan älyttömän hyvää, jopa mieskin tykkää ja haluaa aina jauhelihan sijaan tätä.

Sitten perus tomaattinen pastakastike, lasagne jne. Imee paljon nestettä, joten kannattaa laittaa kunnolla öljyä sekä lisätä vähitellen vettä

Mitä muuta tortilloihin kyytipojiksi.

Vierailija
11/22 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt käyttänyt, kun asun yksin.

Lapseni eivät koskaan oikein oppineet sen makuun. Söivät kyllä, mutta eivät kovin innokkaasti.

Ehkä olen myös itse oppinut käyttämään sitä jotenkin oikeammin. Viimeksi tällä viikolla tein Italianpataa soijarouheella. 

Vierailija
12/22 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta tortilloihin kyytipojiksi.

Ja paljonko soijarouhetta suurin piirtein?

Vierailija
13/22 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudeleita, tomaattimurskaa, sipulia ja soijarouhetta. Siinä mun lemppari pataruoka.

Vierailija
14/22 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tortillaohje on kiinnostava, voisitko kertoa tarkemmin mitä tuohon tulee, miten maustat pavut ja soijarouheen ja mitä muuta kääritte tortillaan. Kiitos jo etukäteen jos viitsit.

Vierailija
15/22 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän, ihan niinkuin jauhelihaa laatikoissa ja keitoissa. Tosi kiva juuri säilyvyyden takia, terveellisempää, enkä maussa tai rakenteessa huomaa itse mitään eroa.

Tämä kommentti veti kaiken juuri nolliin. 

Kun eroa on yöllä ja päivällä, ja joku ei huomaa eroa, niin sellaisten kokkaustaidoilta on sillä salaman hetkellä vedetty matto alta.

Zinc

(ja vieläpä ihan itse)

Vierailija
16/22 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tortillaohje on kiinnostava, voisitko kertoa tarkemmin mitä tuohon tulee, miten maustat pavut ja soijarouheen ja mitä muuta kääritte tortillaan. Kiitos jo etukäteen jos viitsit.

Meinasin ihan samaa. Olen valmis kaikkea kokeilemaan ennakkoluulottomasti.

Muta jos vaan laittaa tomaattisosetta, papuja ja soijaa, niin eppäilenpä, eppäilen .. ettei tule kovin suurta makujen juhlaa.

Zinc

Vierailija
17/22 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soijanistipata

Kattilaan vettä sen verran kun menee makaroneille (noin 0,5-1 l). Soijarouhetta 1-2 dl riippuen syöjien määrästä/paljonko haluat pastan sekaan "lihaisuutta". Laita vesi kiehumaan.

Mausteiksi sopii maun mukaan mitä käyttäisit jauhelihankin kanssa: liemikuutiot 1-2, paprika, valkosipuli, jauhelihamauste, oregano, curry, mustapippuri jne. Mausteissa ei kannata säästellä, mutta maista! Soijan maun peittäminen vaatii runsasta maustamista.

Anna kiehua noin 10 min ja lisää makaronit. Lisää vettä jos tarpeen. Maista uudelleen. Soijakastiketta, suolaa, chiliä ja ketsuppia voit lisätä. Itse lisään myös öljyä.

Parhaimmillaan tämä maistuu paremmalta kuin perinteinen nistipata ja on superhelppo tehdä.

Tässä luetellaan kyllä sellaisia mausteita, että ei hyvää päiwää. 

Paprika, jauhelihamauste (parempia sekoituksia voi tehdä itse) curry

Ei tulisi mieleenikään pilata lihoja tämmöisillä.

Zinc

Paitsi paprikaa voi lisätä loppuvaiheessa, jos se on laadukkaista, oikeasti hyvistä valikoiduista lajikkeista kuivatettua, pieneksi pilkottua (muttei jauhettua) eikä mitään kaupan tunkkaista pahan makuista paprikajauhetta.

Vierailija
18/22 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouhe on hapettunut pilalle. Siihen muodostuu sinihappoa. Ruotsissa suositellaan sen välttämistä ihmisravintona.

Lisäksi vielä se estrogeeni!

Vierailija
19/22 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on meidän "kaikki on loppu" -hätävarasoijaohje. On mennyt lapsilla alas hyvin vaikkei gurmeeta olekaan. Paistetaan öljyssä sipuli, loppuvaiheessa sekaan reilusti paprikajauhetta. Pannulle lisätään (kuivana kolmisen desiä) rouhetta jota on keitetty vedessä 5 minsaa, lisätään vettä ja suurustetaan pienellä määrällä vehnäjauhoja. Olen maustanut suolalla ja mustapippurilla, mutta paremmat kokit varmaan osaa paremmin. Tarjotaan täysjyvämakaronin, ketsupin ja juustoraasteen kanssa.

Vierailija
20/22 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soijarouhe on hapettunut pilalle. Siihen muodostuu sinihappoa. Ruotsissa suositellaan sen välttämistä ihmisravintona.

Lisäksi vielä se estrogeeni!

Nyt on taas niin asiantuntija paikalla että. Just katsoin youtubesta pätkän salimakesta joka kokeili ryhtyä vegaaniksi. Kuuden viikon jälkeen testot oli NOUSSEET vaikka söi soijaa harva se päivä. Kaikkien luulojen vastaisesti vegaaneilla on hyvät eikä huonot testot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi