Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan neuvotellut itselleen irtisanoutumiskorvausta??

Vierailija
19.02.2020 |

En näe tilanteeseeni mitään ulospääsyä tai ratkaisua.
Ajatus olisi että minä tarjoudun vapaaehtoisesti lähtemään ja työntantaja maksaa minulle esim 6kk palkan korvaukseksi.
Pääsevät minusta eroon, olen kuluerä, ja saavat tilalle edullisemman(nuoren pienemmällä palkalla) sekä varmemmin työntekijän.
Minä otan vastaan 3kk karenssin ansiosidonnaisesta, sekä sen että eläkkeeni ei tässä viimeisinä työvuosina kasva. Tulen jäämään työttömäksi, tai saan pelkästään pätkiä.
Onko kukaan onnistunut tällaista sopimusta itselleen neuvottelemaan??

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat 6 kk irtisanomissopimuksen niin todennäköisesti se jaksotetaan niin, että voit saada ansiosidonnaista vasta n. puolen vuoden jälkeen. Se karenssi juokseen siinä alla pois sen jakson aikana. Näin meni ainakin omalla kohdallani.

Vierailija
2/13 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies just neuvotteli. Aloite tosin tuli työnantajalta, että olisi aika lähteä, sovitaanpa hinnasta. En sitten tiedä että mitenkä noin päin, jos sinä ehdotat. Riippuu asemastasi ja palkastasi, mutta 6 kk on varmaan yläraja, mihin yleensä lähdetään. Tai joku hr oli miestäni neuvonnut, että yli 6kk palkkaa ei yleensä makseta, jollei työnantaja ole mokannut jotenkin pahasti. Tai jollei ole joku korkeampi johtaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saat 6 kk irtisanomissopimuksen niin todennäköisesti se jaksotetaan niin, että voit saada ansiosidonnaista vasta n. puolen vuoden jälkeen. Se karenssi juokseen siinä alla pois sen jakson aikana. Näin meni ainakin omalla kohdallani.

Niinhän se jaksotetaan, nimeltään sovitellaan. Se on vain tekninen kysymys jonka hoitaa kassa.

Miten neuvottelit oman irtisanoutumisesi? Miten perustelut loparit ja miten sen että ta maksoi korvausta?

Vierailija
4/13 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies just neuvotteli. Aloite tosin tuli työnantajalta, että olisi aika lähteä, sovitaanpa hinnasta. En sitten tiedä että mitenkä noin päin, jos sinä ehdotat. Riippuu asemastasi ja palkastasi, mutta 6 kk on varmaan yläraja, mihin yleensä lähdetään. Tai joku hr oli miestäni neuvonnut, että yli 6kk palkkaa ei yleensä makseta, jollei työnantaja ole mokannut jotenkin pahasti. Tai jollei ole joku korkeampi johtaja.

Ei varmaan väliä kuka sitä ehdottaa jos sopimus vain on "työsuhteen purkaminen yhteisellä sopimuksella".

Vierailija
5/13 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se jaksotetaan, nimeltään sovitellaan. Se on vain tekninen kysymys jonka hoitaa kassa.

Miten neuvottelit oman irtisanoutumisesi? Miten perustelut loparit ja miten sen että ta maksoi korvausta?

Siis minun tapauksessa aloite työnantajalta kyllä tai jos ei olisi suostunut, niin toinen vaihtoehto olisi ollut se, että olisi irtisanottu.

Vierailija
6/13 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoutumispaketit ovat etu, jota työnantajan on tarjottava kaikille samassa tilanteessa olevalle. Ei siis voi suostua vain yhden halukkaan toiveeseen tai sopia erilaisia paketteja. Omalla alallani maksimipakettimäärät ovat olleet 16kk:n palkka.

Vierailija
7/13 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se noin mene!

Vierailija
8/13 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden joka ”kiristi” itselleen vuoden palkan.

Uhkasi eli vakuutti työnantajalle, että aiemmin annetusta varoituksesta sekä potkuista hän tulee riitelemään pitkään ja hartaasti ja kunnolla. Taikka sitten rahaa tiskiin ja hän lähtee vaikka heti.

Edelliset riidat olikin hoidettu huonosti ja oli vähän epäselvää että kuka siinä voittaa.

Joten firma maksoi ja pääsi ongelmasta eroon helposti ja nopeasti.

Vierailija
9/13 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se noin mene!

Eikö mene, no miten se sitten menee? Tiedätkö?

Vierailija
10/13 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan väliä kuka sitä ehdottaa jos sopimus vain on "työsuhteen purkaminen yhteisellä sopimuksella".

Joo siis meinasin, että mitä mieltä se työnantaja mahtaa olla, jos työntekijä ehdottaa. Että sanovatko vaan että sen kun lähdet, vai haluavatko neuvotella. Jos lähtevät neuvotteluun, niin sittenhän sillä ei lopputuloksen kannalta ole mitään merkitystä, kuka on aloitteen tehnyt.

Vierailija
11/13 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun mulle on jo huomautetlti ja huokailtu siitä että sairastan.

Olen yli-ikäinen jo, ja toki on kulumaa ja kipuja ja paikat parkaa. Joten paljon on vuoden aikana poissaoloja.

Niin jos sitten tarjoutuisi lähtemään ja kärsimään karenssin ja viimeisten vuosien eläkekertymän tippumisen. Niin kyllähän siihen jotain kompensaatioita pitää saada.

Minulla on hankala työmatka ja sekin jäisi pois.

Saisivat mun tolalle jonkun nuoren ja reippaan joka tekee ylitöitä ja ylimääräistä.

Ja sopimus olisi ihan meidän välinen enkä puhuisi siitä muille.

Kannattaiaikohan ehdottaa?

Vierailija
12/13 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanoutumispaketit ovat etu, jota työnantajan on tarjottava kaikille samassa tilanteessa olevalle. Ei siis voi suostua vain yhden halukkaan toiveeseen tai sopia erilaisia paketteja. Omalla alallani maksimipakettimäärät ovat olleet 16kk:n palkka.

Niin varmaankin on ideaalissa maailmassa. Todellisuus on toista.

Tiedän että joillekin on maksettu.

Viimeiselle lähtijälle ei maksettu, mutta kirjoitettiin todistus, jolla se vältti karenssin ha pääsi suoraan liiton rahaa nostamaan.

Itse lähden kyllä jis rahasta sovitaan.

Tällä hetkrllä iken kuluerä ja rasite työpaikalkanu: vanha ja väsynyt. Paöjon sairaslomalla milloin mistäkin.

Vierailija
13/13 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun mulle on jo huomautetlti ja huokailtu siitä että sairastan.

Olen yli-ikäinen jo, ja toki on kulumaa ja kipuja ja paikat parkaa. Joten paljon on vuoden aikana poissaoloja.

Niin jos sitten tarjoutuisi lähtemään ja kärsimään karenssin ja viimeisten vuosien eläkekertymän tippumisen. Niin kyllähän siihen jotain kompensaatioita pitää saada.

Minulla on hankala työmatka ja sekin jäisi pois.

Saisivat mun tolalle jonkun nuoren ja reippaan joka tekee ylitöitä ja ylimääräistä.

Ja sopimus olisi ihan meidän välinen enkä puhuisi siitä muille.

Kannattaiaikohan ehdottaa?

Kannattaahan se kokeilla - ei siitä mitään seuraa vaikkeivat innostu. Jäät vain sitten töihin kuten ennenkin tai irtisanoudut itse. Yritys ei saa käyttää tuota minään irtisanomisperusteena tulevaisuudessa - voit riitauttaa asian helposti, jos noin käy.

Tiedän monta jotka ovat itse pyytäneet ja saaneetkin. Itsekin haaveilen, vielä joskus teen sen jahka asiat on tarpeeksi solmussa että yritykselle oikeasti on edullisempaa päästä minusta eroon helposti mielummin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi