Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisilla syillä sinut on irtisanottu töistä tai koeaika ei johtanut työsuhteeseen?

Vierailija
19.02.2020 |

Kertokaas kokemuksia.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostunut tekemään sunnuntaivuoroja ilman lisiä.

Vierailija
22/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut rekryttiin firmaan, jossa työnkuvani oli hyvin monimutkaisen järjestelmän parissa työskentelyä. Tuotteen ostaneita käyttäjiä koulutetaan viikon kursseilla järjestelmän käyttöön. En koskaan saanut tuotteeseen tarvittavaa perehdytystä kollegoiltani joten työsuoritukseni jäi liian heikoksi. Sinällään otti päähän kun koeaika purettiin mutta en kyllä oikeasti olisi halunnut jäädä firmaan, sillä en usko että olisin viihtynyt siinä toimenkuvassa koska se ei vastannut sitä mitä oli haastatteluissa kerrottu. 

Tämä on tosi yleistä, ja ihan ihmeellistä. Jostain syystä ajatellaan, että kyllähän nyt meille omin käsin valittu työntekijä osaa jo tullessaan kaiken meillä tehtävän, vaikka asiakkaille järkätään pitkä koulutus. Työntekijä heitetään suoraan syvään päätyyn ja jos erehtyy kysymään neuvoa, ne annetaan kauhean alentavasti. "Ai sä et tiedä tätä..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täysin otsikon mukaisesti mutta läheltä liipaten: olen ollut parikin kertaa palkattomassa harjoittelussa, jonka vakuutettiin johtavan palkkaamiseen myöhemmin - eikä näin kuitenkaan lopulta käynyt.

Kerrottu syy oli momemmilla kerroilla firman talousnäkymiin liittyvä, ja asiaan epäilemättä vaikutti epämääräinen työnkuva, jota ei ollut kunnolla mietitty vaan harjoittelija otettiin "kun kerran halvalla saatiin". Tietoa työllistymisestä pantattiin viimeisille metreille uteluistani huolimatta.

Vierailija
24/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallinen syy oli korona, mutta oikeasti syy oli se, että olin työnantajan mielestä paska työntekijä, koska halusin kunnon perehdytyksen, en mitään sellaista, että selitetään vähän jotain ylimalkaista ja sen jälkeen toivotellaan, että koita pärjäillä.

Vierailija
25/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa kuulemma poissaoloja. Niin ensin meni töissä selkä ja sitten kun siitä tokenin työkuntoon, niin sain töistä kaamean flunssan joka oli näin astmaatikkona vaikea. No en kyllä jäänyt kaipaamaan sitä työpaikkaa ja sain kuukauden päästä toisesta paikasta töitä. 

Vierailija
26/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ oli hirveää eikä vastannut ollenkaan luvattua, joten työsuhteeni ei jatkunut koeajan jälkeen. Ne työtehtävät joihin minut palkattiin jäivät taka-alalle heti, ja jouduin tuuraamaan saikuttavia ja lomailevia vakkareita ja tekemään näiden roikkumaan jääneet työt. Eikä koulutuksenikaan ollut kyseiseen työhön soveltuva, vaikka palkatessa pomo antoi ymmärtää niin. Muutama työkaveri ihmettelikin asiaa kun se tuli esille. Kaiken kruunasi vanhentuneet työlaitteet ja ohjelmistot, joilla kesti 5-10min ladata pienikin muutos järjestelmään (jos koko ohjelma ei kaatunut ennen lataamista).

Vierailija
27/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja laittoi minulle erään työpäivän perään tekstiviestin jossa hän ilmoitti lopettavansa työsopimuksen koska en suostu tekemään töitä joita hän minulle määrää.

Kyseessä oli hlökoht.avustajan paikka, ja työnantaja oli sydämistynyt aiemmin sinä päivänä siitä etten suostunut suorilta sairaanhoidollisiin työtehtäviin ilman mitään koulutusta niihin. Mitään sellaista ei oikeasti ollut koskaan ollut, eikä tulossa, mutta minun olisi pitänyt mielikuvituksessani tehdä sairaahoitajan pätevyyttä vaativia hommia, ja lupautua tekemään niitä tulevaisuudessa, ja kun en suostunut, ta ilmoitti etten hoida  (mielikuvitus)töitäni :D

Oli siinä kuulkaa vammaispalvelussakin nauramista, ja työkkärissä.

Vierailija
28/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja laittoi minulle erään työpäivän perään tekstiviestin jossa hän ilmoitti lopettavansa työsopimuksen koska en suostu tekemään töitä joita hän minulle määrää.

Kyseessä oli hlökoht.avustajan paikka, ja työnantaja oli sydämistynyt aiemmin sinä päivänä siitä etten suostunut suorilta sairaanhoidollisiin työtehtäviin ilman mitään koulutusta niihin. Mitään sellaista ei oikeasti ollut koskaan ollut, eikä tulossa, mutta minun olisi pitänyt mielikuvituksessani tehdä sairaahoitajan pätevyyttä vaativia hommia, ja lupautua tekemään niitä tulevaisuudessa, ja kun en suostunut, ta ilmoitti etten hoida  (mielikuvitus)töitäni :D

Oli siinä kuulkaa vammaispalvelussakin nauramista, ja työkkärissä.

Voi ristus...

Vierailija
29/29 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa kuulemma poissaoloja. Niin ensin meni töissä selkä ja sitten kun siitä tokenin työkuntoon, niin sain töistä kaamean flunssan joka oli näin astmaatikkona vaikea. No en kyllä jäänyt kaipaamaan sitä työpaikkaa ja sain kuukauden päästä toisesta paikasta töitä. 

Miksi tätä mun kommenttia on pitänyt alapeukuttaa???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi