Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ihastunut, minä haluan olla vain ystävä

18.02.2020 |

Tilanne on se, että olen jutellut mukavan miehen kanssa netissä jo jonkin aikaa. Tunsimme entuudestaan vuosien takaa, mutta nyt vasta ensimmäistä kertaa oikeasti juttelimme. Ja juttua sitten riittikin todella paljon ja viestit venyivät ja venyivät. Päätimme sitten tavata ja kaikki meni tuolloinkin hyvin. Nyt minua vain ahdistaa. Mies vaikuttaa olevan minuun jo ihastunut, laittelee joka päivä viestiä ja kyselee miten päivä mennyt yms. Minulla vain on todella epävarma olo miehestä. Periaatteessa hän on todella mukava ja huomaavainen ja kunnollinen. Myös todella samankaltainen kuin minä. Ongelma vain on siinä etten tunne minkäänlaista vetoa miestä kohtaan (vaikkei huonon näköinen olekaan) ja tuntuu että kipinää tuskin löytyykään. En tiedä onko minulla jonkinlainen sitoutumiskammo tms. yleensä ihastun joko ns. pahoihin poikiin tai varattuihin ja nyt kun kunnollinen mies olisi minusta kiinnostunut en vain kiinnostu hänestä. Jos juttelumme viestein ei olisi niin vaivatonta tuskin miestä enää tapaisin, tahtoisin kovasti pysyä ystävinä (joita meistä tosiaan tullut) mutta jo ajatus siitä että meis ajattelisi tapaamisemme jotenkin muuten kuin kavereina ahdistaa. En tiedä miten toimisin tilanteessa. En tahtoisin menettää hyvää alkanutta ystävyyttä, mutta tahtoisin miehen silti ymmärtävän etten ole kiinnostunut. Mahdollista toki on että ajan kanssa ihastuisin, mutta olen aina tuntenut hyvin vahvana sen jos kipinä puuttuu eikä sitä koskaan ole syttynyt ns. ajan kanssa, siksi tilanne harmittaa. Miten vihjaisin miehelle että tilanne häiritsee minua ja esim. jatkuvat viestit ja tunne siitä että olen tilivelvollinen hänelle tekemisistäni harmittaa minua. En tahdo kuitenkaan mitenkään loukata miestä. Kiitos jos joku osaisi minua auttaa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kemiaa joko on tai ei ole. Jos sitä ei ole, sitä ei myöskään voi tilata netistä tai kehittää jollain kurssilla.

Älä AP syytä itseäsi tai yritä tuntea sellaista mitä et oikeasti tunne.

Aah, niin tämä! Jotkut lähtee maailman ääriin vaikka rahan turvin hakemaan sitä kemiaa omaavaa kumppania mitä ei ehkä sittenkään saada edes sillä. Viisaita sanoja <3

Vierailija
22/44 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs toisinpäin? Mun ystävämies (avoliitossa) kuvitteli ilmeisesti että minä (naimisissa!) olen jotenkin hänen peräänsä muutoin kun ystävätarkoituksessa (not!) ja sanoi ystävyyden irti...🙄Mitäs siinä sitten, en tiennyt itkeäkö vai nauraa...

Asioita joita ei koskaan tapahtunut.

Älkää ymmärtäkö väärin; tapahtumakulku lienee pääpiirteissäään oikein, mutta todellisuudessa pohjimmiltaan tapahtui näin:

Mies ihastui sinuun järjettömästi, ja lipsautti nimesi seksin aikana avokkinsa nimen sijasta. Avokki vaati laittamaan välit poikki ja mies keksi sinulle tuollaisen hätävalheen. Mies ei ikinä, koskaan, milloinkaan, kuuna kullan valkeana oma-aloitteisesti laita välejä poikki naiseen, jolta kuvittelee jossain tilanteessa saavansa pesää.

Ei vaikka se ei nykyisessä parisuhdetilanteessa käykään päinsä, eli miehen ei tarvitse edes olla petollinen noudattaakseen tätä kaavaa.

T: M44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole vastuussa aikuisen miehen tunteista. Teet selväksi, että sinun puoleltasi on tarjolla ystävyys ja mies sitten handlaa omat tunteensa keskenään. Hänenhän ei ole pakko ottaa vastaan ystävyyssuhdetta kanssasi, jos ei halua.

Jos asetelma olisi toisinpäin, sinun käskettäisi lopettaa miehessä roikkuminen eikä kukaan edes miettisi vastuuttavansa miestä sinun tunteistasi.

Vierailija
24/44 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään mies ei halua olla teidän ystävänne. Miehet haluavat vain panna.

Yksikään nainen ei halua olla miesten ystävä. Naiset haluavat vain kerätä miehiä vara- ja/tai hyväksikäytämishaaremiinsa.

Vierailija
25/44 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vähän sama tilanne. Ystäväni kertoi olevansa ihastunut minuun ja pohdin tässä, mitä hän sillä tarkoittaa ja pitääkö minun tehdä hänelle selväksi, ettei välillämme voi olla muuta kuin ystävyyttä. Luulin tämän olevan päivänselvä asia, kun tietää minun olevan parisuhteessa ja onnellinen siinä.

Vierailija
26/44 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on vähän sama tilanne. Ystäväni kertoi olevansa ihastunut minuun ja pohdin tässä, mitä hän sillä tarkoittaa ja pitääkö minun tehdä hänelle selväksi, ettei välillämme voi olla muuta kuin ystävyyttä. Luulin tämän olevan päivänselvä asia, kun tietää minun olevan parisuhteessa ja onnellinen siinä.

Tarkoittaa sitä, että hän on ihastunut. Keskustelematta nimenoman hänen kanssaan ei kannata analysoida eikä tulkita.

Tekemällä selväksi mitä ajattelet väleistänne näet minkä perässä hän on. Kumpikaan ei osaa lukea toisen ajatuksia.

Vierailija
27/44 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs toisinpäin? Mun ystävämies (avoliitossa) kuvitteli ilmeisesti että minä (naimisissa!) olen jotenkin hänen peräänsä muutoin kun ystävätarkoituksessa (not!) ja sanoi ystävyyden irti...🙄Mitäs siinä sitten, en tiennyt itkeäkö vai nauraa...

Veikkaan, että oli itse kiinnostunut mutta heijasti sen sitten sinun tunteeksesi. Hyvä, että lopetti ystävyyden kun ei ole vapaa.

Vierailija
28/44 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa sitä, että hän on ihastunut. Keskustelematta nimenoman hänen kanssaan ei kannata analysoida eikä tulkita.

Tekemällä selväksi mitä ajattelet väleistänne näet minkä perässä hän on. Kumpikaan ei osaa lukea toisen ajatuksia.[/quote

Kirjoitin hänelle ja tein ajatukseni selväksi ystävällisesti, mutta suoraan. Hän otti asian hyvin vastaan. Kiitti ja pahoitteli tilannetta. Päätimme jatkaa ystävinä. Uskon hänen ymmärtäneen pointtini. Aika näyttää millaiseksi ystävyys muodostuu. Olosuhteiden pakosta olemme jatkuvasti tekemisissä, joten siksikin asian käsittely helpotti. Myös mieheni kanssa olen puhunut tilanteen auki.

Vierailija
29/44 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekemällä selväksi mitä ajattelet väleistänne näet minkä perässä hän on. Kumpikaan ei osaa lukea toisen ajatuksia.[/quote

Kirjoitin hänelle ja tein ajatukseni selväksi ystävällisesti, mutta suoraan. Hän otti asian hyvin vastaan. Kiitti ja pahoitteli tilannetta. Päätimme jatkaa ystävinä. Uskon hänen ymmärtäneen pointtini. Aika näyttää millaiseksi ystävyys muodostuu. Olosuhteiden pakosta olemme jatkuvasti tekemisissä, joten siksikin asian käsittely helpotti. Myös mieheni kanssa olen puhunut tilanteen auki.

Hyvä, että miehesi kanssa olet puhunut.

Vierailija
30/44 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on sinuun ihastunut, hän tuskin kaipaa ystävyyttäsi.  Ja jos sinua ahdistaa hänen seurassaan, en ymmärrä miksi itsekään haluat sellaista.

Vierailija
31/44 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, on mahdollista että vain kuvittelet miehen tunteet. Hän ei ole niistä suoraan puhunut, ja kuulostaa sellaiselta, että on mukava kaikille. Aiemmissa miessuhteissasi olet saanut vääristyneen kuvan siitä, mikä on normaalia ystävällisyyttä ja mikä sukupuolista kiinnostusta. 

Vierailija
32/44 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet n.s. w t, jota siis kiinnostaa vain j ännikset. Jotenkin tuntuu, ettei mies kaipaa ystävyyttäsi, vaan ihan sitä pimperoa. Jos et aio antaa, on väärin roikottaa miestä.

Vierailija
33/44 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/44 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä31345 kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi :) "Mukava" kuulla että muillakin vastaavia tilanteita. Olen itsekin ollut vastaavassa tilanteessa pari kerran aiemmin, mies siis ihastunut minä tahtoisin olla kaveri ja ne ovat päättyneet kaikki huonosti. Tämän miehen kanssa ajatukset menevät niin hyvin yksiin ja pidän hänesti kaverina todella, joten jotenkin nyt pelottaa että tämäkin päättyy siihen ettemme voi ystäviä olla. Samalla myös mietin ajoittain sitä että jos lopulta jäänkin yksin, päästän tämän todella hyvän miehen menemään enkä kuitenkaan koskaan löydä sopivampaa. Toisaalta taas uskon siihen ns. oikeaan ja kaipaan vahvaa ihastumisen ja rakastumisen tunnetta, jota en usko tämän miehen kanssa saavuttavani. Joka tapauksessa ystävänä hänet haluaisin pitää.

Mies katoaa aivan varmasti elämästäsi kun hän tajuaa, että et ole hänestä romanttisesti kiinnostunut.

Vierailija
35/44 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne ja ahdistaa!

Ystäviä ollaan oltu vuosia ja kumpikin tahoillamme suhteissa. Itse monesti tehnyt selväksi etten tunne kummempaa, mutta mies jostain onnistuu tarttumaan johonkin, josta vihjaa tai sanoo epäsuoran suorasti.

Pystyykö ihastunut mies pelkkään kaveruuteen aidosti?

Vierailija
36/44 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kiusallinen tilanne. Minä ja kaikki ystäväni yleensä valehtelemme näille kaverimiehille, että "palasin exäni kanssa yhteen" tai "olen ruvennut tapailemaan yhtä".

Ilkeät naiset käyttävät kaverimiestä hyväkseen ja mies elättelee vuosikaudet toivetta, että ystävyys kehittyisi suhteeksi. On myös manipuloivia miehiä, jotka esittävät kaveruutta vaikka ainoa tavoite on päästä naisen sisään.

Vierailija
37/44 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pillua sille tai lopeta koko touhu. Et voi vaatia miestä olemaan pelkkä ystävä. Miehellä on miehen halut.

Vierailija
38/44 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko olla jonkun miehen kanssa ystävä, kannattaa valita homomies, niin ei tule tuommoisia ongelmia. Jotain vihjailuja tutuilta tullut kun vietetään paljon aikaa yhdessä, lähinnä harrastuksen parissa, mutta kun  kyseessä ihminen, jonka sukupuolisesta suuntautumisesta ei oikeasti VOI tehdä virhetulkintoja niin ei mitään ongelmaa.

Vierailija
39/44 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne ja ahdistaa!

Ystäviä ollaan oltu vuosia ja kumpikin tahoillamme suhteissa. Itse monesti tehnyt selväksi etten tunne kummempaa, mutta mies jostain onnistuu tarttumaan johonkin, josta vihjaa tai sanoo epäsuoran suorasti.

Pystyykö ihastunut mies pelkkään kaveruuteen aidosti?

Ei pysty. Mikään ei kyrsi miestä niin paljon kuin, että on ihastunut naiseen ja pitäisi vielä kaveerata naisen kanssa.

Vierailija
40/44 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna pillua sille tai lopeta koko touhu. Et voi vaatia miestä olemaan pelkkä ystävä. Miehellä on miehen halut.

Entäs kun se mies sanoo ok ja leikkii kaveria?