Eka kerta hulavanteella. Ai hitto että tekee kipeää!
Odotin innoissani. Nauroin jo etukäteen että touhusta ei varmaan tule mitään, olen viimeksi pyörittänyt lapsena sellaista muutaman kymmenen gramman pikkuvannetta.
No, homma onnistui ekalla yrittämällä mutta ai saatana! Ehkä viisitoista kierrosta ja oli pakko lopettaa, niin paljon sattui. Nyt keskivartalo ihan rusikoidun tuntuinen ja punainen. Mies koitti myös, ja sanoi että sattuu aivan liikaa.
1.5 kg painaa tuo vanne. Koska kipu loppuu, vai loppuuko se? Tuntuu aivan mahdottomalta ajatukselta että tuota pyörittäisi vartin päivässä. Tehokkaalta se kyllä tuntui samantien!
Kokemuksia?
Kommentit (25)
Kiitokset vielä kommenteista, nyt löytyi oikeampi tekniikka! Kaksi fleeceä päällekkäin kuten täällä neuvottiin, ja enemmän pyörivää lantioliikettä vs. edestakaista. Sattuu enää yhdestä kymppiin 3-4, ensin sattui 11. Jes, löysin alun innon taas! :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tiedättehän, että niitä verenvuotoja tulee myös pinnan alle, eli esimerkiksi sisäelimistä voi alkaa tulla verta. Ne mustelmat eivät näy ulospäin.
Joku nainen olikin saanut munuaisiin verenvuodon tuolla hulailulla.
Tämä ei ole ihan tuulestatemmattua. Työkaverin sukulaisnaiselle (erittäin rasvaton fitnessmimmi) tuli sisäinen mustelma hulailusta. Muhkura tuntui vatsan alueella, mutta ei ollut musta ulospäin.
Tyhjennettiin toimenpiteenä. Lääkäri oli sanonut että näitä on tullut syksyn ja kevään aikana.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt rupes läski tummuun :D
Kyllä vain! :'D
Ap
Täällä myös yksi tammikuussa hulailuun ihastunut! Hankin 1,2 kilon vanteen ja vaikka tekniikka löytyi aika nopeasti, lanteet tuli minullakin välittämästi kipeäksi ja muuttuivat sinipunaisiksi. Eritoten lonkkaluiden alue näytti hurjalta, minulla on siinä kohtaa vähiten rasvaa. Vyötäröllä ja navan ympärillä vararengasta löytyy ja tälle alueelle mustelmia ei juurikaan ole tullut.
Nykyään jaksan kevyesti pyöritellä 30-60 minuuttia, mutta jokaisen pidemmän rupeaman jälkeen lonkat on taas kipeät ja mustelmilla. Silloin pidän yleensä ainakin muutaman päivän taukoa, mustelmaista ihoa ei tosiaan kannata liikaa kuormittaa. Minulla mustelmia tuntuu eniten aiheuttavan se kun vanne alkaa vähän pudota (esim. kyykkyä tai alkeellista askelsarjaa tehdessä, olen alkanut tekniikan kehityttyä nyt jo haastaa itseäni) ja yritän lantiota "vippaamalla" nostaa sen takaisin ylemmäs, siis auttamatta käsillä. Ehkä pitää jatkossa vaan antaa vanteen suosiolla pudota, josko välttäisi pahimmat verenpurkaumat.
Mutta hauskaa puuhaahan tuo on! Pian voisi harkita painavampaan siirtymistä. Vai mitä sanovat kanssapyörittäjät, haastaako painavampi (1,5 / 1,9 kg) vanne keskivartaloa enemmän? Jostain olin lukevani, että painavampaa olisi helpompi pyörittää, mutta mene ja tiedä.