Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku kuvailla millainen on/käyttäytyy ihminen jolla on ns. suojakuoret päällä?

Vierailija
18.02.2020 |

Äsken juuri luin toisesta ketjusta tätä kuvailua ja tuli vain mieleen millä lailla sellainen ihminen käyttäytyy.
Mietin olenko itse sellainen.....

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uo

Vierailija
2/5 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ainakin osittain tuollainen, liittyen tunteiden ja syvimpien ajatusten kertomiseen / näyttämiseen. Sellaisessa tilanteessa menee ikäänkuin lukkoon, ja joko konkreettisesti pakenee paikalta tai sitten ns. vetäytyy omaan kuoreensa. Keskustelu lakkaa, tai vaihdan sen toiseen aiheeseen tahtomattani. Tai vitsailen asialla... En osaa selittää, juuri olen aloittanut terapian, jotta pääsisin tunnelukoista yms. 

En tiedä nyt tarkoititko jotakin eri asiaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta.

Kuvailit oikeastaan millainen minäkin olen.

Sitä mitä haen tällä en tiedä.

Luin vaan sen kuvauksen suojakuorista ja se pysäytti miettimään...

Vierailija
4/5 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta.

Kuvailit oikeastaan millainen minäkin olen.

Sitä mitä haen tällä en tiedä.

Luin vaan sen kuvauksen suojakuorista ja se pysäytti miettimään...

Oon pohtinut näitä asioita itsekseni tässä lähivuosina, ja nyt tarkoitus käsitellä niitä terapiassa. Oon tajunnut, että ilmeisesti johtuu siitä, etten ole lapsena kunnolla oppinut käsittelemään tunteita ja keskustelemaan asioista. Siis vanhempien kasvatus jäänyt niiltä osin jotenkin puutteelliseksi. Sota-ajan sukupolven lapset kyseessä, sellainen puhumattomuus jne siirtynyt kasvatuksessa eteenpäin. Suosittelen perehtymään aiheeseen lisää ja pohtimaan asioita, jos tuntuu että tuo vaivaa! (Uskon että vaivaa, minua ainakin..)

Vierailija
5/5 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen näennäisesti ja pakkotilanteessa ihan sosiaalinenkin, osaan jutella niitä näitä, hoituu pakolliset kissanristiäiset. Kuori iskee väliin, kun pitäisi päästää joku oikeasti lähelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi