Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä muistat Palmen murhasta?

Vierailija
18.02.2020 |

Mä olin 15 ja menin keikkatöihin ja joku vanhempi oli järkyttynyt että Palme on murhattu. Mä olin että Palme who?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 18v ja olin itsekin jonkin verran järkyttynyt, etenkin kun näki ruotsalaisten reaktion tapahtuneeseen.

Vierailija
2/47 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 16 ja vanhempani olivat matkoilla. Meillä pari kaveria joiden kanssa juotiin kaljaa. Heräsin yöllä oksettavaan tunteeseen enkä ehtinyt vessaan vaan oksensin käytävän matolle.

Aamulla sisko soitti, että Palme on ammuttu. En muista oliko jotain muutakin asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa että Ruotsia pidettiin erittäin turvallisena maana silloin. Tuo teko oli senkin vuoksi järkyttävä.

Vierailija
4/47 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, että v**tutti, kun la-aamun piiretyt oli peruttu ja tilalla vain uutisia. Olin 10v ja politiikka yms. ei kiinnostanut pätkääkään.

Vierailija
5/47 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun suurin uutinen Suomessa

Vierailija
6/47 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään kuin uutisen muiden joukossa.

Oli muuta ajateltavaa: olin 19 ja Lontoossa aupairina.

Teiniä ei politiikka kiinnostanut.

Vierailija
7/47 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin.

Yksi poliitikko vähemmän.

Tshernobyl oli jotain.

Ja Carrolsin tulo Suomeen.

Vierailija
8/47 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 8-vuotias ja muistan uutiset aika hyvin. Kadulla olevaa verilammikkoa näytettiin uutisissa.

Vierailija
9/47 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä esim. Tsernobyl, Kekkosen kuolema ja Berliinin muurin murtuminen sekä muut siihen liittyvät tapahtumat olivat varsin suuria uutisia tuolloin, että enpä tiedä oliko suurin.

Vierailija
10/47 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä esim. Tsernobyl, Kekkosen kuolema ja Berliinin muurin murtuminen sekä muut siihen liittyvät tapahtumat olivat varsin suuria uutisia tuolloin, että enpä tiedä oliko suurin.

Ei, nuo tapahtuivat hiljakseen. Tsernobylistä ei edes saanut uutisoida vapaasti ettei NL suutu. Palme ammuttiin pe-iltana ja viikonloppu oli sitten pelkkää Palmea.

Tapahtumana ei ehkä ollut suurin mutta uutistapahtumana kyllä.

Vierailija
11/47 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt varsinaisesti juuri Palmen murhasta muista mitään erityistä, mutta tuo vuosi 1986 on jäänyt mieleen. Eli kyseisenä vuonna tapahtui ainakin seuraavat: Palmen murha, Tsernobylin onnettomuus, Henri Toivosen onnettomuus ja kuolema, UKK:n kuolema ja Mikkelin panttivankidraama.

Vierailija
12/47 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt varsinaisesti juuri Palmen murhasta muista mitään erityistä, mutta tuo vuosi 1986 on jäänyt mieleen. Eli kyseisenä vuonna tapahtui ainakin seuraavat: Palmen murha, Tsernobylin onnettomuus, Henri Toivosen onnettomuus ja kuolema, UKK:n kuolema ja Mikkelin panttivankidraama.

Challenger - sukkulan onnettomuus oli myös todella iso uutinen, vaikkei sitä nykyään niin muistella. Oli pääuutinen Marcosin ohella kunnes tuli Palmen murha.

Vierailija
13/47 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoimme Helsingissä Kauppakartanonkatua ja yhtäkkiä näin kioskin ovesta iltapäivälehtien lööpit.

Takauma tulee mieleen joka päivä kun ajan siitä samasta kohdasta.

Vierailija
14/47 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siihen aikaan armeijassa, alokas, joten uutinen tuli vain lähinnä rekisteröityä. Ei ollut aikaa mihinkään muuhun kuin ryynäämiseen. Myöhemmin kyllä tutustunut aiheeseen tarkemmin.

Tuskin tuo koskaan ihan täysin selviää.

Vierailija
15/47 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Challenger - sukkulan onnettomuus oli myös todella iso uutinen, vaikkei sitä nykyään niin muistella. Oli pääuutinen Marcosin ohella kunnes tuli Palmen murha.

Ja loppuvuodesta Dingo hajosi!

Vierailija
16/47 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin niin pieni etten mitään. Kuulin asiasta vasta paljon myöhemmin.

Vierailija
17/47 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 16v ja olin ollut äitini kanssa Kanarialla lomalla. Helsingin rautatieasemalla junaa odottaessa kuultiin jostain että Palme on murhattu. Äitini oli järkyttynyt ja itsekin olin ihmeissäni että Ruotsissa sellaista tapahtuu.

Vierailija
18/47 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin abi ja lukulomalla, kun Palme ammuttiin. Ei ollut kovin iso uutinen, enemmän huolehdin kirjoituksista kuin murhasta.

Vierailija
19/47 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin 16 ja vanhempani olivat matkoilla. Meillä pari kaveria joiden kanssa juotiin kaljaa. Heräsin yöllä oksettavaan tunteeseen enkä ehtinyt vessaan vaan oksensin käytävän matolle.

Aamulla sisko soitti, että Palme on ammuttu. En muista oliko jotain muutakin asiaa.

Mä heräsin hirveeseen paskahätään ja paskansin sänkyyni.

Samana vuonna veli soitti, että Palme on murhattu.

Vierailija
20/47 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaksivuotias enkä muista Palmen murhaa. Kekkosen hautajaiset samana vuonna muistan kun katseltiin telkasta.