Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen laihtunut vuoden alusta 8 kg? Haluatko tietää miten?

Vierailija
17.02.2020 |

Tähän ei sinänsä liity mitään dramaattista, vaan monta asiaa on vain mennyt oikein. Ensinnäkin aiemmista laihdutuskuureistani poiketen tein uutena vuotena selkeän päätöksen, josta kerroin myös lähipiirille. Uusi lähestymistapa oli sen sijaan se, etten edes pyrkinyt "vain" laihtumaan, vaan halusin ennen kaikkea voida paremmin. Lähtötilanne oli se, että ylipainoa oli noin 20 kg, joten tiesin laihdutuksen hyödyttävän minua paljon.

Koska ajatukseni oli korvata rasvakudosta lihaksilla, ostin heti vuoden alusta kuntosalikortin ja aloin käydä salilla 3 kertaa viikossa. Aluksi tein vain niitä asioita, joita halusin ja jotka tuntuivat mukavilta. Halusin saada rutiinin urheiluun, enkä vaatinut itseltäni supersuorituksia. Kävin myös harrastamassa kerran viikossa muuta hyvin kevyttä urheilua, josta tykkään. Keskityin ennen kaikkea keskivartalon vahvistamiseen sekä siksi, että saisin vyötäröni napakampaan kuntoon ulkonäöllisesti, mutta myös siksi, että paremmat vatsalihakset estäisivät minua saamasta esim. selkääni kipeäksi treenatessa. Olen panostanut myös kehonhuoltoon ja liikkuvuuteen ja venytellyt joka ikinen päivä, vaikka en edes urheilisi muuten.

Jatkan kommenteissa ruokavaliosta.

Onko täällä muuten muita, jotka ovat aloittaneet kunto- ja ruokaremontin tänä vuonna? Olisi kiva kuulla kokemuksianne!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään väitä, että juuri tällainen ratkaisu sopisi kaikille, mutta itselläni se on toiminut yli odotusten. Paitsi että paino on pudonnut, keho on kiinteytynyt huomattavasti. En usko, että vartaloni näyttäisi tältä ellen olisi ruokaremontin lisäksi kuntoillut. Esimerkiksi vatsa alkaa olla jo aika litteä ja keskivartalo on muokkautunut jo tässä ajassa oikeaan suuntaan. On ollut myös ihanaa pystyä käyttämään sellaisia vaatteita, jotka eivät ole mahtuneet minulle aikaisemmin tai ne eivät ole imarrelleet vartaloani. 

Minusta on ollut myös tärkeää pitää huolta vartalon ihosta ja olen esimerkiksi innostunut ostamaan kaikenlaisia ihania voiteita, joita levitän aamuin illoin kaulasta varpaisiin. Psykologisesti tällä on suuri merkitys. Haluan tästedes pitää hyvää huolta kehostani kaikin tavoin ja arvostaa sitä panostamalla sen hoitamiseen ja jopa hemmotteluun. Olen pari kertaa käynyt myös erilaisissa vartalon kauneushoidoissa, kuten kuorinnassa yms. Kaikki tällainen myös motivoi jatkamaan rutiinia.  -AP

Kyllästät ihosi kemikaaleilla =)

Mistä ihmeestä kuvittelet tietäväsi, minkälaisia voiteita käytän? :-)

-AP

No kylläpäs sulla menee herne nenään jokaisesta negatiivisesta vastauksesta. Relaa vähän.

Vierailija
22/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule seuraavan kerran kertomaan pitkän ajan päästä vieläkö nuo kilot on poissa. Siis onko noista uusista elämäntavoistasi tullut pysyviä.. Vai onko tuo vain hetken kuntokuuri ja kohta tulee kilot takaisin. Aika monilla ne tulee, kun ei tehdä elämäntapamuutosta vaan pelkkä kuuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään väitä, että juuri tällainen ratkaisu sopisi kaikille, mutta itselläni se on toiminut yli odotusten. Paitsi että paino on pudonnut, keho on kiinteytynyt huomattavasti. En usko, että vartaloni näyttäisi tältä ellen olisi ruokaremontin lisäksi kuntoillut. Esimerkiksi vatsa alkaa olla jo aika litteä ja keskivartalo on muokkautunut jo tässä ajassa oikeaan suuntaan. On ollut myös ihanaa pystyä käyttämään sellaisia vaatteita, jotka eivät ole mahtuneet minulle aikaisemmin tai ne eivät ole imarrelleet vartaloani. 

Minusta on ollut myös tärkeää pitää huolta vartalon ihosta ja olen esimerkiksi innostunut ostamaan kaikenlaisia ihania voiteita, joita levitän aamuin illoin kaulasta varpaisiin. Psykologisesti tällä on suuri merkitys. Haluan tästedes pitää hyvää huolta kehostani kaikin tavoin ja arvostaa sitä panostamalla sen hoitamiseen ja jopa hemmotteluun. Olen pari kertaa käynyt myös erilaisissa vartalon kauneushoidoissa, kuten kuorinnassa yms. Kaikki tällainen myös motivoi jatkamaan rutiinia.  -AP

Älä ap. tota noteeraa mitenkään. Se on joku perusnegatiivinen järjetön läski ite, joka on niin kade kun ei samaan pysty.

Vierailija
24/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa sulla tippunut paino hyvin! Mä oon tehnyt samankaltaisia fiksuja muutoksia, mutta kiloja on lähtenyt hädin tuskin kolme vuoden alusta lähtien. Pudotettavaa kuitenkin oli noin 10 kg. Syöt kyllä aika kevyesti siihen nähden että liikut. Onko sulla tietoa paljonko suunnilleen syöt kaloreita päivässä? Itse yritän syödä 1500-1700 kcal, laskurin mukaan energiantarpeeni olisi nykyään noin 2200 kcal.

Hyvä kysymys ja täytyy myöntää, etten tiedä. Aluksi minulla oli selkeät ruoka-ajat, joista pidin kiinni ja silloin sain päivässä noin 1500-1600 kcal. Nyt kun olen päässyt tunnesyömisestä ja esim. makeanhimosta, olen päättänyt, että syön aina/vain silloin, kun minulla on nälkä. Syöminen on nyt asettunut tällaiseen rytmiin ja määriin, ja niin kauan kun voin hyvin, en aio sitä muuttaa. Jos alan jossain vaiheessa treenaamaan kovempaa, pitää ehdottomasti kysyä esim. PT:ltä ruokavaliovinkkejä. Kiitos kun otit tämän asian esiin! -AP

Vierailija
25/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä kuvittelet tietäväsi, minkälaisia voiteita käytän? :-)

-AP

No kylläpäs sulla menee herne nenään jokaisesta negatiivisesta vastauksesta. Relaa vähän.

Onpa sulla paha mieli. Mistä se johtuu? Minusta aloittajan vastaus oli lähinnä huvittunut, mutta jos on halua nähdä kaikki asiat negatiivisesti, kaipa sen voi noinkin tulkita. Mitä jos kävisit välillä vähän ulkoilemassa ja katsoisit, jos se helpottaisi oloasi?

Vierailija
26/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden alusta 7kg. Katsomalla vähän mitä syö ja miten paljon. Liikuntaa ei juuri lainkaan epäsäännöllisen vuorotyön takia. Vaihtanu juttuja sokerittomaan. Verenpaine laskenut. 2-tyypin diapetes, arvot tippunu 8.5->5.3. Varmaan vielä semmoset 10-12kg ylipainoa.

Vierailija
27/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden alusta 7kg. Katsomalla vähän mitä syö ja miten paljon. Liikuntaa ei juuri lainkaan epäsäännöllisen vuorotyön takia. Vaihtanu juttuja sokerittomaan. Verenpaine laskenut. 2-tyypin diapetes, arvot tippunu 8.5->5.3. Varmaan vielä semmoset 10-12kg ylipainoa.

Valtavan hieno saavutus! Elimistösi todella kiittää, nuo muutokset arvoissa ovat huikeita. Onnittelut! -AP 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän