Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen laihtunut vuoden alusta 8 kg? Haluatko tietää miten?

Vierailija
17.02.2020 |

Tähän ei sinänsä liity mitään dramaattista, vaan monta asiaa on vain mennyt oikein. Ensinnäkin aiemmista laihdutuskuureistani poiketen tein uutena vuotena selkeän päätöksen, josta kerroin myös lähipiirille. Uusi lähestymistapa oli sen sijaan se, etten edes pyrkinyt "vain" laihtumaan, vaan halusin ennen kaikkea voida paremmin. Lähtötilanne oli se, että ylipainoa oli noin 20 kg, joten tiesin laihdutuksen hyödyttävän minua paljon.

Koska ajatukseni oli korvata rasvakudosta lihaksilla, ostin heti vuoden alusta kuntosalikortin ja aloin käydä salilla 3 kertaa viikossa. Aluksi tein vain niitä asioita, joita halusin ja jotka tuntuivat mukavilta. Halusin saada rutiinin urheiluun, enkä vaatinut itseltäni supersuorituksia. Kävin myös harrastamassa kerran viikossa muuta hyvin kevyttä urheilua, josta tykkään. Keskityin ennen kaikkea keskivartalon vahvistamiseen sekä siksi, että saisin vyötäröni napakampaan kuntoon ulkonäöllisesti, mutta myös siksi, että paremmat vatsalihakset estäisivät minua saamasta esim. selkääni kipeäksi treenatessa. Olen panostanut myös kehonhuoltoon ja liikkuvuuteen ja venytellyt joka ikinen päivä, vaikka en edes urheilisi muuten.

Jatkan kommenteissa ruokavaliosta.

Onko täällä muuten muita, jotka ovat aloittaneet kunto- ja ruokaremontin tänä vuonna? Olisi kiva kuulla kokemuksianne!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tietää.

Vierailija
2/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Samalla tiellä täälläkin. Paino pudonnut vasta 3 kiloa vuoden alusta. Ylipainoa ei ole mutta normaalipainon sisällä voin pudottaa vielä noin 8kg.

Olen laittanut ruokavaliota kuntoon ja lisännyt hyötyliikuntaa. Kävelen ja pyöräilen joka päivä.

Kohta aloitan kuntosali harrastuksen että olisin timmimpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin heti aluksi, etten ala millekään pussikeittodieetille, vaan syön terveellistä kotiruokaa. Koska tiedän olevani herkkä hiilihydraateille (saavat aikaan halun syödä liikaa), vähensin niitä aluksi reilusti. Sokerin ja vehnän jätin pois kokonaan. Kolmen viikon jälkeen aloin syödä taas esim. täysjyväleipää ja perunaa. Juurekset ja kasvikset ovat olleet sallittujen listalla koko ajan. 

Aluksi oli tärkeää vähentää ruoan määrää. Halusin, että vatsalaukkuni tottuu pienempiin annoksiin, joten valitsin pienemmän lautasen, joka oli ikään kuin mittani. En syönyt kerralla koskaan enempää. Ensi alkuun myönnän kokeneeni nälkää, mutta paikkasin tunnetta kahvilla, tekemisellä ja "nälän siirtämisellä". Jos seuraavaan ateriaan oli vielä aikaa, saatoin syödä puoli desilitraa maustamatonta jogurttia, pari mantelia ja porkkanan, tai vain jonkun näistä. Oli kiinnostavaa huomata, kuinka elimistö melko pian tottui pienempiin annoksiin. 

Esimerkki päivän ruoistani voisi olla esim. aamulla 2 dl maustamatonta jogurttia, mustikoita, kuppi teetä ja kauraleipä juustolla. Lounaaksi kanaa ja wok-vihanneksia ja illalla joko sama ruoka tai vaikka ruokaisampi salaatti leipäpalan kanssa. En ole alun jälkeen kokenut myöskään minkäänlaista makean himoa, enkä enää edes nälkää. -AP

Vierailija
4/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua tietää.

Mutta päätit kuitenkin tulla kertomaan tämän? :-D

Vierailija
5/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että olet innostunut, mutta sinä hehkutat tätä nyt vähän joka ketjussa:-).

Vierailija
6/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että olet innostunut, mutta sinä hehkutat tätä nyt vähän joka ketjussa:-).

Niin, taisit käydä Hesarissakin kertomassa tästä. Kyllä koko Suomi jo tietää:-).

Vierailija
7/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pudottanut myös n. 8 kg vuoden alusta. Edellisen kerran vuosia sitten kun pudotin oikeasti painoa ja voin paremmin tein sen juoksemalla ja niin teen nytkin. Kuntosalilla kävin aktiivisesti useana vuonna, mutta en oppinut tekemään aerobista treeniä kuntosalilla joten hyödyt aerobisen kunnon kannalta olivat olemattomia vaikka lihaskunto toki parantui paljon ja siitäkin toki iloa on. Ruokavalio on toki painonpudotuksessa kaiken perusta joten sen tietysti laitoin kuntoon ja pidin tipatonta. Siihen kun yhdistää aerobisen liikunnan niin tuloksia tulee aika hyvin. Kuntosalikortti rahat säästin ja teen lisäksi kotona lihaskuntotreeniä mm. kahvakuulilla. 

Vierailija
8/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään väitä, että juuri tällainen ratkaisu sopisi kaikille, mutta itselläni se on toiminut yli odotusten. Paitsi että paino on pudonnut, keho on kiinteytynyt huomattavasti. En usko, että vartaloni näyttäisi tältä ellen olisi ruokaremontin lisäksi kuntoillut. Esimerkiksi vatsa alkaa olla jo aika litteä ja keskivartalo on muokkautunut jo tässä ajassa oikeaan suuntaan. On ollut myös ihanaa pystyä käyttämään sellaisia vaatteita, jotka eivät ole mahtuneet minulle aikaisemmin tai ne eivät ole imarrelleet vartaloani. 

Minusta on ollut myös tärkeää pitää huolta vartalon ihosta ja olen esimerkiksi innostunut ostamaan kaikenlaisia ihania voiteita, joita levitän aamuin illoin kaulasta varpaisiin. Psykologisesti tällä on suuri merkitys. Haluan tästedes pitää hyvää huolta kehostani kaikin tavoin ja arvostaa sitä panostamalla sen hoitamiseen ja jopa hemmotteluun. Olen pari kertaa käynyt myös erilaisissa vartalon kauneushoidoissa, kuten kuorinnassa yms. Kaikki tällainen myös motivoi jatkamaan rutiinia.  -AP

Vierailija
9/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Laita ihmeessä linkki tällaisiin ketjuihin. Käyn mielelläni lukemassa. Itse en ole koko palstalla käynyt viikkoihin, ja tämä on ensimmäinen kerta, kun tästä missään kerron. -AP

Vierailija
10/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pudottanut myös n. 8 kg vuoden alusta. Edellisen kerran vuosia sitten kun pudotin oikeasti painoa ja voin paremmin tein sen juoksemalla ja niin teen nytkin. Kuntosalilla kävin aktiivisesti useana vuonna, mutta en oppinut tekemään aerobista treeniä kuntosalilla joten hyödyt aerobisen kunnon kannalta olivat olemattomia vaikka lihaskunto toki parantui paljon ja siitäkin toki iloa on. Ruokavalio on toki painonpudotuksessa kaiken perusta joten sen tietysti laitoin kuntoon ja pidin tipatonta. Siihen kun yhdistää aerobisen liikunnan niin tuloksia tulee aika hyvin. Kuntosalikortti rahat säästin ja teen lisäksi kotona lihaskuntotreeniä mm. kahvakuulilla. 

Ihan mahtavaa, onneksi olkoon! Hyvä, että olet löytänyt itsellesi sopivan lajin. Tietysti voi kuntoilla myös kotona, mikä kenellekin sopii parhaiten. -AP 

Vierailija
11/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika nopee tahti sulla. Mulla oli kova homma saada 7 kiloa pois 5 kk:saa ja vieläkin bmi:n mukaan ylipainoa 7 kiloa.

Vierailija
12/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mulla sama juttu. Vuoden alusta jo 8kg lähtenyt katsomalla mitä suuhuni laitan. Nälkää en ole nähnyt mutta karkkeja en ole syönyt. Tarkoitus saada 5kiloa huhtikuuhun mennessä vielä pois. Liikuntaa olen lisännyt kävelyn merkeissä. Ois kiva vaihtaa kuulumisia teidän muiden 8kiloa tiputtaneiden kanssa.

Vierailija
13/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tietää.

Olen koko elämäni ollut hoikka, bmi 19 enkä ole ikinä ollut laihdutuskuurilla. Haluatko tietää miten?

Vierailija
14/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua tietää.

Mutta päätit kuitenkin tulla kertomaan tämän? :-D

Vastasin kysymykseen.

Vierailija
15/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, taisit käydä Hesarissakin kertomassa tästä. Kyllä koko Suomi jo tietää:-).

Suomessa on varmaan tasan yksi ihminen, joka on aloittanut tammikuussa laihdutuksen ja onnistunut siinä. Ja se sama kertoo siitä kaikissa lehdissä ja vauvapalstoilla. Kyllä meitä on muitakin. t: itsekin 6 kiloa vuoden alusta pudottanut

Vierailija
16/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sulla tippunut paino hyvin! Mä oon tehnyt samankaltaisia fiksuja muutoksia, mutta kiloja on lähtenyt hädin tuskin kolme vuoden alusta lähtien. Pudotettavaa kuitenkin oli noin 10 kg. Syöt kyllä aika kevyesti siihen nähden että liikut. Onko sulla tietoa paljonko suunnilleen syöt kaloreita päivässä? Itse yritän syödä 1500-1700 kcal, laskurin mukaan energiantarpeeni olisi nykyään noin 2200 kcal.

Vierailija
17/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään väitä, että juuri tällainen ratkaisu sopisi kaikille, mutta itselläni se on toiminut yli odotusten. Paitsi että paino on pudonnut, keho on kiinteytynyt huomattavasti. En usko, että vartaloni näyttäisi tältä ellen olisi ruokaremontin lisäksi kuntoillut. Esimerkiksi vatsa alkaa olla jo aika litteä ja keskivartalo on muokkautunut jo tässä ajassa oikeaan suuntaan. On ollut myös ihanaa pystyä käyttämään sellaisia vaatteita, jotka eivät ole mahtuneet minulle aikaisemmin tai ne eivät ole imarrelleet vartaloani. 

Minusta on ollut myös tärkeää pitää huolta vartalon ihosta ja olen esimerkiksi innostunut ostamaan kaikenlaisia ihania voiteita, joita levitän aamuin illoin kaulasta varpaisiin. Psykologisesti tällä on suuri merkitys. Haluan tästedes pitää hyvää huolta kehostani kaikin tavoin ja arvostaa sitä panostamalla sen hoitamiseen ja jopa hemmotteluun. Olen pari kertaa käynyt myös erilaisissa vartalon kauneushoidoissa, kuten kuorinnassa yms. Kaikki tällainen myös motivoi jatkamaan rutiinia.  -AP

Kyllästät ihosi kemikaaleilla =)

Vierailija
18/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, mulla sama juttu. Vuoden alusta jo 8kg lähtenyt katsomalla mitä suuhuni laitan. Nälkää en ole nähnyt mutta karkkeja en ole syönyt. Tarkoitus saada 5kiloa huhtikuuhun mennessä vielä pois. Liikuntaa olen lisännyt kävelyn merkeissä. Ois kiva vaihtaa kuulumisia teidän muiden 8kiloa tiputtaneiden kanssa.

Tosi hieno saavutus ja vielä lähes pelkästään ruokavalion avulla, onnea! Onnistut varmasti myös vielä tuossa lopputavoitteessasi. Tässä ketjussa voi hyvin vaihtaa niitä kuulumisia, vaikka joku kommentoija näyttää tällaisista tuloksista ärsyntyneenkin :-) 

-AP 

Vierailija
19/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en taaskaan onnistunut. Vieläki se vajaa 100kg painoa. Lenkillä käyn 2-3x viikko 1,5h

Vierailija
20/27 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllästät ihosi kemikaaleilla =)

Mistä ihmeestä kuvittelet tietäväsi, minkälaisia voiteita käytän? :-)

-AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi