Kaupoissa soitettava taustamusiikki?
Mitä mieltä olette kaupoissa soitettavasta taustamusiikista? Huomioitteko musiikkia ylipäätään? Ärsyttääkö se teitä, vai saako se teidät viettämään kaupassa enemmän aikaa?
Itse koen, että taustamusiikki voi antaa joskus jopa tietynlaista yksityisyyttä kaupoissa haahuillessa.
Miksi taustamusiikki on mielestäsi positiivinen / negatiivinen asia?
Kommentit (11)
Lindexissä on aina ollut todella surkea taustamusiikki. Yäk. Antaa liikkeestä juuri sellaisen kuvan, mitä se onkin. Vaatteita, joita ei kukaan voi pitää.
On ok jos on hiljaisella juuri tuon "yksityisyyden" takia. Muutamassa kaupassa on aina kauhean kovalla niin en kehtaa edes mennä sisään.
En siedä taustamusiikkia tai taustalla soivia radiokanavia. Inhoan sitä maukumista, ähkimistä ja suoraa huutoa, mikä vaikuttaa olevan suosiossa nykyisin. Kaupoissa on inhottava kulkea, kun kehnoista äänentoistolaitteista kuuluu ylikorostuneesti se suora huuto.
Olen muutaman kerran jättänyt ostosreissun kesken ja häipynyt, kun on ryhdytty soittamaan jotakin erikoisen inhottavaa meteliä. Yö-nimisen mullilauman tuotokset saavat minut suuntaamaan ulko-ovea kohti.
Onnekseni olen löytänyt seutukunnan kaupat, joissa ei musiikkia soiteta.
Enpä juuri kiinnitä huomiota musiikiin jos olen ostoksilla.
Etenkin suuremmat ostokset ja vaateostokset kiinnittävät huomioni niin tyystin, että en kuuntele taustamusiikkia, huomaan vain sen soivan, jossain siellä kaukana, taustalla.
Vierailija kirjoitti:
En siedä taustamusiikkia tai taustalla soivia radiokanavia. Inhoan sitä maukumista, ähkimistä ja suoraa huutoa, mikä vaikuttaa olevan suosiossa nykyisin. Kaupoissa on inhottava kulkea, kun kehnoista äänentoistolaitteista kuuluu ylikorostuneesti se suora huuto.
Olen muutaman kerran jättänyt ostosreissun kesken ja häipynyt, kun on ryhdytty soittamaan jotakin erikoisen inhottavaa meteliä. Yö-nimisen mullilauman tuotokset saavat minut suuntaamaan ulko-ovea kohti.
Naurattaa helsinkiläisenä ajatus kaupasta, jossa soitetaan Yötä. Olisi täällä varmasti aikamoinen niitti liiketoiminnalle, ellei kyse ole baarista, jossa istuu elämäntapa-alkoholisteja.:)
Ai mitäkö mieltä?! Hulluksi se tekee. T. myyjä. Joskus "unohdetaan" laittaa musiikit päälle, kun esimies ei ole paikalla.
Kiinnitän herkästi huomiota taustamusiikkiin. Siihen, mikä kappale on kyseessä, kuka on esittäjä, onko kappale cover, mitä tyyliä kappale on, tuleeko hassua kontrastia suhteessa paikkaan, jossa sitä soitetaan. Minun ei tarvitse pinnistellä, jotta huomaan, mikä kappale on, vaan pääni toimii joka tapauksessa niin, että kelailen nuo asiat automaationa.
Jos olen lomalla ja rentoutuneella fiiliksellä liikkeellä, vaatekauppojen hittihuudatus tuo minulle yleensä lisää hyvää mieltä liikkeessä asiointiin.
Voi kun joku vittuuntunut myyjä joskus kohtaisi yhteistyöhalukkaan ja julkisuutta kaipaavan lääkärin ja sitten tekisivät tästä yhdessä työsuojelukysymyksen.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun joku vittuuntunut myyjä joskus kohtaisi yhteistyöhalukkaan ja julkisuutta kaipaavan lääkärin ja sitten tekisivät tästä yhdessä työsuojelukysymyksen.
Joo. Pitäisi olla selvät säännökset tähänkin: myyjä ei saisi kuulla työvuoronsa aikana samaa kappaletta kahdesti. Paikka ei saisi siis soittaa yhtä levyä tai tunnin pituista kappalelistaa päivästä ja tunnista toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa helsinkiläisenä ajatus kaupasta, jossa soitetaan Yötä. Olisi täällä varmasti aikamoinen niitti liiketoiminnalle, ellei kyse ole baarista, jossa istuu elämäntapa-alkoholisteja.:)
Nämä kokemukseni ovat nimenomaan kotikaupunkini Helsingin ruokakaupoista. Yö-mullien vuoksi kuitenkin lähdin pari kertaa vaatemyymälästä vuosia sitten, kun vielä viitsin käydä melko tuoreessa ja rähjääntymättömässä Jumbossa. Sehän on Vantaan puolella. Olisiko siinä jokivedessä jotakin asiaan vaikuttavaa?
Nro 4
Jouluna repiitillä:
mariah carey all i want for christmas