Voinko tehdä lasun koska lapsen vanhemmat eroavat?
Ero on aina stressi lapselle ja uhkaa lapsen hyvinvointia. Ihan sopuisasti ovat eroamassa mutta eipä paljoa taas lapsia mietitä kun hajotetaan niiden koti. Nykyvanhemmat ovat kelvottomia ja itsekkäitä. Pitäisi kaikki ilmiantaa viranomaisille.
Kommentit (28)
Pidä huoli vain omista asioistasi, luuletko että tuollainen lisäjärkytys helpottaa sen lapsen sopeutumista eroon, että viedään vielä koko perhe ja aletaan heittelemään sijaiskodin ja kahden vanhemman välillä. Apua perhe tarvitsee eikä lisää harmeja joltain sivulliselta muka-hyvää-tarkoittavalta kyttääjältä. Luoja varjele meitä idiooteilta.
Monissa tapauksissa vanhempien väkisin yhdessäpysyminen on isompi uhka lapselle kuin ero. Et voi tietää, mitä seinien sisällä todellisuudessa tapahtuu.
Oma isäni oli pidetty ja arvostettu virkamies kotikaupungissani, mutta viinapäissään todellinen hirviö, joka huoritteli ja oli väkivaltainen. Turvallinen lapsuus alkoi vasta vanhempieni eron jälkeen. Sitä ennen jouduin elämään pelossa ja näin jatkuvasti painajaisia sekä ihan live-väkivaltaa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Monissa tapauksissa vanhempien väkisin yhdessäpysyminen on isompi uhka lapselle kuin ero. Et voi tietää, mitä seinien sisällä todellisuudessa tapahtuu.
Oma isäni oli pidetty ja arvostettu virkamies kotikaupungissani, mutta viinapäissään todellinen hirviö, joka huoritteli ja oli väkivaltainen. Turvallinen lapsuus alkoi vasta vanhempieni eron jälkeen. Sitä ennen jouduin elämään pelossa ja näin jatkuvasti painajaisia sekä ihan live-väkivaltaa kotona.
No tämähän se vasta on jos pitää tuollakin perusteella tehdä lasuja että epäilee että vanhempien pitäisi erota mutteivat tee niin. Kyllä huolestuttaa nyt. Pitää kai tehdä varmuuden vuoksi lasu jokaisesta koska olen niin huolestunut nyt.
Niinpä niin. Kaikista vain lasu. Ihan vain varmuuden vuoksi. Kun on se HUOLI!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan lasu viranomaisten kanta. Minä en tee mitään väärin kun huolestun muista ihmisistä vaan toimin kuin kunnon kansalainen. Suojelen lapsia ilmiantamalla heidän perheensä viranomaisille sillä varmasti joku löytää penkomalla heistä jotain vikaa kun minä kerran olen huolestunut.
Senkus mutta eihän se ainakaan noilla syillä mihinkään johda. Siinä soitetaan vanhemmille ja kysytään miten teillä menee, sit todetaan kiitos ja anteeksi ja toivotetaan hyvät jatkot.
Jotkut luulee että lasulla voi jotenkin rankaista toista tai tehdä kiusaa, mutta ei lastensuojelu sitä varten ole.
Vierailija kirjoitti:
Senkus mutta eihän se ainakaan noilla syillä mihinkään johda. Siinä soitetaan vanhemmille ja kysytään miten teillä menee, sit todetaan kiitos ja anteeksi ja toivotetaan hyvät jatkot.
Jotkut luulee että lasulla voi jotenkin rankaista toista tai tehdä kiusaa, mutta ei lastensuojelu sitä varten ole.
Väärin. Jos minä ilmoituksessa esitän huolen että vanhemmat aiheuttavat lapselle stressiä, lasulla on lakiin perustuva velvollisuus selvittää etteivät aiheuta. Sitä ei puhelinsoitolla hoideta sillä stressiä aiheuttavat vanhemmat tottakai valehtelevat. Eli heidän pitää pystyä esittämään todisteita syyttömyydestään. Lasu on velvollinen tutkimaan siihen asti että vanhemmat osoittavat syyttömyytensä. Ero on aina stressi lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Lasu sanoo kiitos ja ANTEEKSI? Huutonaurua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Jos minä ilmoituksessa esitän huolen että vanhemmat aiheuttavat lapselle stressiä, lasulla on lakiin perustuva velvollisuus selvittää etteivät aiheuta. Sitä ei puhelinsoitolla hoideta sillä stressiä aiheuttavat vanhemmat tottakai valehtelevat. Eli heidän pitää pystyä esittämään todisteita syyttömyydestään. Lasu on velvollinen tutkimaan siihen asti että vanhemmat osoittavat syyttömyytensä. Ero on aina stressi lapselle.
Puhut p*skaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa todistustaakka on syyttäjällä. Ei epäilyllä.
Tiesitkö, että perättömillä lasuilla voit itse joutua vastuuseen?
Kyllä ei tunnu ihmisillä olevan minkäänlaista omaa elämää, jos tällaiseen pitää nokkansa tunkea.
Voinko tehdä sijoitetusta lapsesta lasun koska lasu vaarantaa lapsen suhteet vanhempiinsa ja lapsi oireilee sijoitusta? Ovatko lasuviranomaiset esteellisiä tutkimaan omaa toimintaansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa todistustaakka on syyttäjällä. Ei epäilyllä.
Heh :D et selvästikään ole asioinut lasun kanssa. Siellä juuri toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että perättömillä lasuilla voit itse joutua vastuuseen?
Kyllä ei tunnu ihmisillä olevan minkäänlaista omaa elämää, jos tällaiseen pitää nokkansa tunkea.
Huoli on subjektiivista eikä siitä joudu vastuuseen että on vain huolissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan lasu viranomaisten kanta. Minä en tee mitään väärin kun huolestun muista ihmisistä vaan toimin kuin kunnon kansalainen. Suojelen lapsia ilmiantamalla heidän perheensä viranomaisille sillä varmasti joku löytää penkomalla heistä jotain vikaa kun minä kerran olen huolestunut.
Päässä sulla on vikaa..
Mitä hel-vet-iä mä just luin. - No joo en lukenut kuin avauksen ja hämmäsyin, miten kuutamolla, joku voi olla. Mutta en nyt haluaisi viisastella enempää kun itselläni ei ole takana avioeroa, eikä lapsia. - Hämmästyttäää vain, että miten joku voi kuvitella laps(i)en elävän jossain ("hmm.") suojakuplassa, joka olisi kokonaan immuuni vanhempien mahd. toisiaan kohtaan tai toisen vanhemman toista kohtaan harjoittamalle hyvin loukkaavalle ja satuttavalle käytökselle, jonka epäilemättä luulisi vaikuttavan myös lapseen; silloinkin kun lapsi ei ole vaikka juuri samalla sekunnilla samassa huoneessa näkemässä tapahtumia.
Sinkkumies
Ainahan kaikesta voi tehdä lasun. Olen jopa joskus lukenut, että lasu on tehty pariskunnasta, jolla ei edes ole lapsia. Että tuolta pohjalta sitten.