Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURPERHEKUUMEILIJOIDEN JUHANNUS

24.06.2006 |

Aloitetaanpa uutta vaihteeksi

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivä meni siivouksen (joo tiedän etten aikonut siivota, mutta kuten kaikki tiedätte suurperheessä ei pysy siistinä kuin tunnin) ja leipomisen parissa ja iltapäivällä sitten tulikin ystäväperhe kylään. Lapset leikki pihalla kaikenlaista kun oli iso porukka (lapsia oli yhteensä yhdeksän) ja me aikuiset saatiinkin melko rauhassa jutella ja miehet tietysti vähän siinä sitten nautiskelivatkin:) Grillattiin ja pelattiinpa erä Tuttu juttu-peliäkin. Kaiken kaikkiaan todella mukava ilta. Vieraat lähtivätkin jo puoli yhdentoista aikaan joten aamulla on ollut ihan pirteä porukka.

Tänään ei sitten mitään sen kummempaa ohjelmaa. Ollaan vaan kotona ja nautitaan kauniista ilmasta. Äitikin kerkiää tänään pyörimään netissä:)

Huomenna ajattelin tyttöjen kanssa lähteä kaupungille pyörimään kun alkaa alennusmyynnit. Tytöt jo tykkäävät itsekseen kierrellä kaupoissa ja minäkin saan rauhassa katsella jos vaikka löytäisi jotain. Kummipojan nimpparit tulossa joten lahja täytyy ainakin käydä ostamassa.

Medison+5

Vierailija
2/15 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

apteekkiin ajattelin huomenna myös piipahtaa. Jospa hakisi sitä uutta allergialääkettä nasaleze. Täytyy ainaskin kokeilla auttaako. Sittenpähän voisi ruveta vauvaa yrittämään kun siinä ei ole mitään lääkeaineita. Mulla kun noi sallitut nenäsuihkeet ei auta pätkän vertaa. Myöskään zyrtecistä ei ole mulle apua, eikä sitäkään vissiin niin saisi raskaana ollessa käyttää. On ilmeisesti noissakin hiukan säännökset muuttuneet, kun mä olen aina kuullut että zyrteciä ei saa ottaa ja tuolla aikaisemmin joku sanoi että lääkäri oli sanonut että saa käyttää. En kyllä sitä ihan purematta niele, koska siis antihistamiinithan on kiellettyjä raskausaikana ja zyrtec on nimenomaan antihistamiini. Mitäs te muut allergiset tiedätte näistä lääkeasioista. Röllillä oli ainakin allergiaa ja oliko Mittumaari toinen?

Medison+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli eilen mukavan rauhallista. Tai jos ei oteta huomioon alakerran asunnon nuorisoa, joka juhlisti jussia erittäin kovaäänisesti!! Eikä muuten ollut eka kerta viime kuukausina....tekisi jo mieli valittaa, mutta ehken näin juhannuksena.

Olen täällä aivan riemuissani: sain eilen illalla ukkokullalta puristettua lupauksen vielä ainakin yhdestä vauvasta!!Ei siis vielä eli itse toimeen ei suostunut ryhtymään, mutta sitten jossakin vaiheessa!! Jippii, melkein pelkäsin, ettei enää aiokaan koko juttuun, välillä kun on niin tiukkaan sävyyn asiaa kommentoinut.

Toivottavasti tässä porukassa kuitenkin nyt edes jollakin olisi tärppionnea tänä juhannuksena!

Riemukkaalla mielellä tästä lähden juomaan kupposen kahvia parvekkeelle. Oikein mukavaa juhannuspäivän jatkoa kaikille!

Suviruusu

Vierailija
4/15 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet saanut sentään jo lupauksen pienokaisesta! Siitä se lähtee. Kummasti sitä jaksaa kyllä odottaa yrityksen alkamista kun on jo se lupaus! Meillä on ja vähän sellainen tilanne että minä olen ajatellut että kohta puoliin voisi ruveta yrittämään ja mies on luvannut että joulukuussa. Saapi nähdä miten käy. Elättelen toiveita että ensi kierrossa jo tuo mieskin suostuisi antamaan aineksia:)

Medison+5

Vierailija
5/15 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuntuu menevän Medisonin yksinpuheluksi. Tai kirjotinhan mä aamusella vanhaan pinoon vielä.

Esikoinen lähtee mummin ja faarin kanssa ongelle ja meitä on kutsuttu iltapäivää ja illansuuta istumaan lähellä asuvan tuttavaperheen luokse. Pojat jo kovaan ääneen ovat kieltäytyneet tulemasta kun siellä on kaksi tyttöä, 3½v ja 2v, joiden kanssa EI VOI OLLA. Saa nähdä mitä tapahtuu kun lähdön aika koittaa.

Syötiin eilisen grillauksen jämät nyt päiväruoalla, aika äkkiä niihin kyllästyy kun eilisiltana tuli syötyä kunnolla. Ollaan kyl laitettu aina paljon tuoretavaraa tarjolle kans, niin ei tule syötyä ihan ähkyyn.

Vierailija
6/15 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onneksi sentään joku muukin käy välillä katsomassa.

Lähdetään kohta mökille uimaan mekin, joten jätän teidät illaksi rauhaan:)

Eilisen grillauksen jämiä mekin syötiin, lisäksi vain uusia perunoita. Nyt nuo uudet perunat maistuu niin hyviltä.

Kävin äsken pikaisesti katsomassa tuttavien viiden vuorokauden ikäistä poikavauvaa. Oli aivan ihana. Niin pieni ja suloinen. Kuume taas kohottaa päätään kovasti.

Nyt täytyy sentään imuroida. Millään ei viitseisi mutta kun eilisen jäljiltä on niin paljon murusia lattialla...

Medison+5

Vierailija
7/15 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muutama rivi kirjoittaa ettei pääse pino putoamaan.

Uimassa käyty ja nyt aloitellaan iltatouhuja. Mukava päivä ollut tänään. Olen itsekin ottanut rennosti enkä ole muita kotitöitä tehnyt kuin imurointi. Ihanaa kun saa vain olla ja nauttia kauniista kesäilmasta. Vielä kun saisi tänäiltana pesueen aikaisin nukkumaan niin voisi vaikka vähän touhutakin tuon miehen kanssa:)

Medison taas

Vierailija
8/15 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatto meni meiltä muuten ihan hienosti; olimme pitkään rannalla ja sitten illemmalla sanoimme ja grillasimme. Pikkuneiti vaan taitaa olla kipeä. Hän on oksentanut muutaman kerran; on omituisen väsähtänyt ja rutunen.

Viisivuotias jaksoi vielä eilisen skarpata, mutta tämä päivä onkin ollut sitten yhtä huutoa; hän reagoi kaikkiin arjesta poikkeaviin juttuihin niin. Esikoisen kanssa olemme taas kerran käyneet hyvin vakavahenkisiä keskusteluja aiheesta, mitä tarkoittaa aikuisuus...

Puoliso on pitänyt lupauksensa, kaikesta tästä hässäkästä huolimatta. Ovulaatio on ilmeisestikin puolen viikon maissa, mutta harjoitukset on jo aloitettu...

Mikäli pikkuneiti vähän piristyy, niin huomisen vietämme suurimmaksi osaksi rannalla ja illalla myöhemmin lähtevät isäntä ja nelonen kalaan. Viisivuotiaskin haluaisi lähteä mukaan, mutta täytyy nyt katsoa miten pikkumies tuosta rauhottuu; kalastaminen on ainoita juttuja, joita ukkelini tekee huutamatta ja tappelematta.

Kuivuus jatkuu. Olen tosiaan käsivarret hellinä raahannut vettä istutuksilleni ja ruukuilleni. Krassit ovat alkaneet kukkimaan; paria viikkoa normaalia aikaisemmin; helteet ilmeisestikin ovat syynä siihen.

Huomiseen. T: kuramyyrä & oktetti

Vierailija
9/15 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikalaisetkin saavuttiin kotiin, heitin kolme neljasta altaalle uimaan, isantakaan ei ollut uima-huumorilla... Pikkuneidilla on oikein vihreeta nuhalimaa ja kurkku kipeena, joten ei voinu menna uimaan joten menin siks aikaa miehen siskolle aikaa kuluttaan: siina sitten juoruttiin eli puhuttiin enimmakseen vauvoista!

Kavin gyniksellani aamulla; oli yllattynyt paatoksesta ottaa pillerit, ja toisti toistamistaan etta pitaisi pitaa se kuuden kuukauden paussi ennen uutta yritysta! Ja ma kun laskin kolmen kuukauden olevan ihan tarpeeksi; kun kuitenkin se toinen gynis kehoitti vaikka heti uudelleen yrittamaan kun ei mitaan edes loytyny alkiosta... tieda sitten noista. Ainakin kolme kuukautta nyt otetaan iisisti, nyt ootellaan sitten tateja etta voisin nuo pillerit aloittaa! Tanaan kylla taas valutti, josko olisi sitten kp1 tanaan? On nimittain 2pv ollu ilman vuotoa ja kaavinnastakin jo 10 pv?!

Mutta nyt on pakko menna keittioon vaikkei tuo jalkipolvi mitaan iltasella halua syoda? Tarjota silti jotain pitaa; hyvat yot sitten taaltapain!

Vierailija
10/15 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunoen, uiden ja syöden on suurinpiirtein mennyt tämä juhannus täällä! Ihme vesipetoja meidän 6v. ja 4v., vaikka sää ei ole erityisen lämmin ollutkaan (vähän yli +20c) niin vedessä ovat viihtyneet, kun rantaan ovat päässeet! Kuopus (2v.) on käynyt vaan kastelemassa vähän varpaitaan ja keskittynyt ihastelemaan uutta uimapukuaan.. :0)

ALLERGIALÄÄKKEISTÄ.. Joo, itse olen allergikko ja raskaus- ja imetysajat olen ollut ihanasti oireeton eli ei ole tarvinnut pähkäillä lääkkeiden kanssa. Mutta tänä keväänä kun vauva oli toiveissa, olin oviksesta lähtien syömättä lääkkeitä, ihan vaan varmuuden vuoksi. Ja mie olen kanssa luullut, että Zyrtecit ovat kiellettyjen listalla..

Levinia, miksihän oma gynesi suositteli sitä puolen vuoden yritystaukoa? Minulle sanoi sairaalanlääkäri, että kannattaa odottaa 1-2 normaalit kuukautiset ja oma gyneni suositteli kaksi kuukautisia, jotta limakalvot ja oma mieli vahvistuvat, ennen uutta yritystä ja mahdollista raskautta. Ja vuodosta, minulla tuli keskenmenon jälkeen vuotoa reilut 2 vkoa ja välillä oli useampikin vuodoton päivä ja sitten hulahti taas jotain. Tasan kuukauden kuluttua tuli ekat menkat. Sairaalassa sanoivat, että tulevat yleensä 4-8 vkoa keskenmenon jälkeen.

Omasta olosta.. Kuramyyrän sanoja täällä mantrana yritän toistella, kun ahdistus meinaa iskeä. Eli Kuramyyrä totesi minulle kerran, että keskenmenojen jälkein raskaus on aivan älyttömän raskas ja monesti hän mietti, onko tämä lopputuloksen arvoista, vaan kun vauva syntyi, Kuramyyrä tiesi, että kyllä oli. Minulla siis lähestyy rv 9+0 ja silloinhan meidän Jouluenkeli oli kuollut, vaikka pois tulikin viikkoja myöhemmin. Joten kaikenlaiset ajatukset risteileivät päässä ja heti jos tulee samanlainen tuntemus kuin viime raskaudessa, tuntuu se " merkiltä" , että kaikki ei ole kunnossa. Esim. minulla kaikissa alkuraskauksissa särkenyt usein päätä, mutta tässä keskenmenossa minulla särki reilun viikon ennen keskenmenoa päätä aivan järkyttävästi. No nyt sitten kun on muutamana päivänä päätä kivistänyt (joo, tiedän, että on stressiä, hellettä ja liian vähiä yöunia taustalla..), niin epätoivohan se meinaa nostaa päätään..Plääh..

Nyt kotihommien pariin, kun tytöt aamulastenohjelmien ääressä, mies töissä. (Eilen muuten katselin heidän kanssaan aamulastenohjelmia ja onpas taso niissä jälleen laskenut, tosi outoja minusta..)

Mukavaa sunnuntaita,

Mittumaari

Vierailija
11/15 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitten viimeinen juhannuksen päivistä lähti käyntiin. Maassa on rauha tällä hetkellä, lapset katselevat telkkarista lastenohjelmia. Samaa mieltä Mittumaari olen kanssasi näistä lastenohjelmista. Taso ei aina kovinkaan korkeaksi nouse ja paljon niitä ns. lastenohjelmia onkin, mitä meidän väki ei saa katsella. Kakkoselta sallitaan kaikki, kolmoselta ja neloselta vahvasti valikoiden. Kaipan näitä vanhoja lastenohjelmia uusintoina, Maija Mehiläistä jne. Hiukan hankalaa välillä näiden ohjelmien kanssa on, kun esikoinen saisi jo vähän erilaisiakin ohjelmia katsella, mutta koko väki änkeää telkkarin ääreen tietenkin. Meillä telkkareita on tasan yksi ja sellaisena tilanne pysyykin. Lapset eivät omiin huoneisiinsa tule telkkaria saamaan.

Pojat lähtevät isänsä kanssa iltapäivällä kalareissulle, kyllä sitä on odotettukin. Itse en sinne mene. Kuopusta kun en hyttysten syötäväksi vie, nukkuu muutenkin levottomasti yönsä tukkoisen nenänsä kanssa ja siihen vielä sata hyttyspaukamaa niin ei kiitos. Aika ärhäköiltä nämä hyttyset tuntuvatkin, meillä on kaikilla lapsilla tosi isoja pahkuroita.

Eilisilta sai mukavan päätöksen kun vähän yli 9 tuli hälytys pahoinpidellystä henkilöstä läheisellä kunnan uimarannalla. Perille kun päästiin, niin lauma änkyräkännisiä, muttei yhtään pahoinpideltyä. Yhteiskunnan rahoja paloi taas pitkä penni kun ensivaste, ambulanssi ja poliisit paikalle saapuivat ja ihan turhaan.

Vierailija
12/15 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sama juttu, kolmosen ja nelosen lastenohjelmat valikoidaan meillä tosi tarkkaan, siellä on ihan kammoja, oikeita pohjanoteerauksia. Mutta eilen yllätyin noita kakkosenkin ohjelmia. Maija Mehiläiset, Tao Taot yms. saisivat tosiaan palata ohjelmistoon. Ja sitten meikä henkilökohtaisesti haluaisi nähdä vielä kerran Rosvo Rudolfin! :0)

Mittumaari

Vierailija
13/15 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pe iltana pikku-ukko teloi päänsä, onneksi vakavalta vammalta säästyttiin vaikka lääkärissä oli käytävä. Viime yönä taas sairaalaan kun poika sai pahan larygniitti kohtauksen, nyt kyllä jaksaa taas touhottaa. Kiitollinen saan kyllä olla kun joskus tuosta aikuiseksi asti kasvaa, on jo ollut enemmän onnettomuuksia ja sairaala reissuja kuin muiden kolmen kanssa yhteensä. Muuten juhannus on mennyt ihan kotosalla, tänään olisi tarkoitus Korkeasaareen mennä kunhan tuo mies jaksaa herätä. Ollaan noita pojan sairaalareissuja vuoron perään valvottu ja viimeyönä oli meihen vuoro valvoa.

Lastenohjelmista samaa mieltä, huonommiksi tuntuvat menevän. Tietysti tulee paljon hyviäkin ohjelmia mutta on hankala seuloa sieltä ne huonot pois kun ei aina ehdi itse vieressä vahtimaan. Taotao oli mun ehdoton lemppari aikoinaan =o) ja se on tullutkin jo pari kertaa uusintana tässä vuosien varrella.

Mulle lääkärit ovat sanoneet noista antihistamiineista ettei niitä ehdottomasti saa käytää raskauden aikana. Ainoastaan paikallisesti käytettävät silmätipat sekä nuhasumutteet ovat olleet sallittuja. Ja tietysti myös astmalääkkeet mikälin niitä tarvitsee, mulla kun ottaa välillä pahasti myös henkeen koivuaikana vaikkei varsinaista astmaa olekaan.

Marlett

Vierailija
14/15 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskenmenon jälkeisestä tauosta, mulle sanottiin että 1-2 kiertoa kannattaa odotella ennen uutta yritystä (km rv13+). En vaan ollut valmis silloin heti (tuntui ettei ikinä enään) joten otin pillerit käyttöön ja ehdin syödä niitä n. 5kk ennenkuin jouduin lopettamaan ne liiallisen verenpaineen nousun takia. Paineet olivt n.160/110 joten pillerit piti lopettaa siihen paikkaan kesken kierron ja tilalle verenpainelääkkeet joita söin 3kk... Ja siihen rakoon tuli toinen km mutta onneksi jo rv6 joten se ei enään tuntunut niin kamalalta (en ollut edes testiä tehnyt).

Tokan km jälkeen toisella kierrolla sai meidän kuopus alkunsa, en siis enään pitänyt mitään yritystaukoa.

Tiedän että se on vaikeaa mutta voimia ja positiivista mieltä Mittumaarille!

Nyt tuo ukko heräs, jospa pääsisimme vihdoin liikkeelle =)

Marlett

Vierailija
15/15 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä siis. Kotona vain kuopus ja minä ja lapsukainenkin nukahti sänkyynsä toisille unille. Oltiin lenkillä ja neiti heräsi kesken uniensa ja ottaa nyt uudet tirsat. Kyllä välillä sielu lepää kun ei tartte kuunnella yhtään ylimääräistä ääntä. Mulla ei päivisin ole koskaan radiokaan auki, en kerta kaikkiaan jaksa kuunnella kun muksut metelöi kumminkin. Mies taas kuuntelis aina ja alituisesti. Kuuluu näihin ihmisiin, joille hiljaisuus tuntuu kauhistukselta.

Huomenaamulla lähden katraan kanssa kyläilemään, päästään ihan valmiiseen ruokapöytäänkin. Ollaan entisen työkaverin kanssa pidetty epäsäännöllisen säännöllisesti yhteyttä, lapsiakin sopivasti hiukan samasta iästä. Näin loma-aikoina kyläillään koko päivä niin ehtii lapsetkin touhuilla kyllikseen. Säiden säätäjä vaan on huomiseksi vissiin luvannut aika ikävää ilmaa.

Meillä neidin pottaharjoitukset tuottaa tulosta. Kolmas päivä menossa, ettei housut ole kastuneet. Aika hyvä saldo, kun vaipan pois jättämisestäkin on aikaa hiukan yli viikko. Muutama kerta on kakkakin saatu metsästettyä, sehän se ongelmallisempi juttu olikin. Kyllä tästä hyvä tulee, olin paljon pessimistisempi kun pottailu ei kerran lainkaan vaippa-aikana sujunut. Nähtävästi hän kuuluu niihin lapsiin, joilla homma vaan oli toteutettava kertarysäyksellä. Metkaa vaan kuunnella kun neiti kehuu itseään aivan mun äänenpainoillani joka pottakeikan jälkeen.