Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla HYVÄ esimies?

Vierailija
16.02.2020 |

Usein kuulee vain huonoista, epäreiluista esimiehistä ja huonosta lähijohtamisesta. Kertokaas nyt niistä ihanista esimiehistä, millaisia ovat ja missä sellaisia häärii (edes suurin piirtein)?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Taitava ammattilainen, osaa itsekin tehdä operatiivisen työn hyvin ja sen lisäksi johtaa meitä alaisiaan niin, että kannustaa ja vaatii oikealla tavalla. 

Vierailija
2/5 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hyvä esimies, joka luottaa, että osaamme tehdä työmme hyvin ja tehdä itsenäisiä ratkaisuja. Saamme tehdä työmme rauhassa ja parhaaksi katsomallamme tavalla ilman, että puuttuu epäoleellisiin asioihin. Tietenkin tämä toimii vain kun kaikki ovat ammattilaisia, vastuuntuntoisia ja sitoutuneet työhönsä. Hän arvostaa alaisiaan ja kertoo sen. Yrittää mahdollisuuksiensa mukaan myös palkassa huomioida sen. Ihmisenä ja esimiehenä on myös ystävällinen eikä hermostu helposti.

Ei ole oikeastaan alasta kiinni, koska edellisessä työpaikassa vastaavassa työssä esimies keskeytti työntekoa hoputtamalla ja muistuttelemalla tekemättömistä töistä, joita alimitoitetun henkilömäärän takia oli jatkuvasti. Se oli stressaavaa, koska olisi halunnut tehdä työt, mutta aika ei vain riittänyt ja siitä syyllistettiin. Hänellä ei ollut ymmärrystä mitä kaikkea teimme ja kuinka paljon niihin menee aikaa. Ei myöskään uskaltanut pitää alaistensa puolta ylemmälle johdolle johtuen myös siitä ettei osannut olla vakuuttava, kun ei ollut käytännön käsitystä tekemästämne työstä. Tuossa nyt tuli esimerkkejä huonosta esimiehestä, mutta hyvä esimies toimii siis toisin. On myös kyse yrityskulttuurista varmasti, miten työntekijöitä huomioidaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla hyvä esimies, joka luottaa, että osaamme tehdä työmme hyvin ja tehdä itsenäisiä ratkaisuja. Saamme tehdä työmme rauhassa ja parhaaksi katsomallamme tavalla ilman, että puuttuu epäoleellisiin asioihin."

Onneksi olkoon!

Vierailija
4/5 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, erittäin pätevä henkilö. Rauhallinen, ahkera, ongelmanratkaisukykyinen, empaattinen, tsemppaava, reilu, mutta ei kovin puhelias (mikä risoo tiettyä porukkaa töissä). Itse arvostan häntä paljon, olen kertonutkin hänelle sen. PK-seutu ja hoitoala!

Vierailija
5/5 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on rehtori, jonka ovi on aina auki. Aina voi mennä juttelemaan tai kysymään neuvoa. Hän on opettajan puolella ja selvästi kokee työnsä tärkeimmäksi asiaksi sen, että tekee opettajien työn mahdollisimman sujuvaksi. Näin pitääkin olla, jotta me taas jaksamme olla parhaita opettajia oppilaille. Meillä arki rullaa aina sujuvasti, lukkarit ovat toimivat jne.

Toisenlaisistakin rehtoreista on kokemusta. Hyvät rehtorit ovat valitettavasti harvinaisia.