Onko muitakin, jotka eivät panikoi Corona-viruksesta?
Jotenkin en ole itse osannut panikoida Coronasta - ainakaan vielä. Osittain siksi, että panikoiminen ei auta yhtään mitään. Toki tilannetta tulee seurattua, mutta mielummin elän elämääni, niin on ainakin tullut elättyä, jos kuolen virukseen. 😂
Kommentit (24)
Minä ainakin. Monta päivää menee kun en edes muista koko virusta, en jaksa seurata jokaista siihen liittyvää uutista.
Stressaaminen laskee vastustuskykyä. Panikoiminen on itsetuhoisaa käytöstä.
En pelekää, pelkkä flunssahan se on. Vaarallinen vanhoille ja sairaille. Jos on perusterve, ei huolta.
Suurin osa.
Tuo palstan öyhötysketju antaa väärän kuvan. Se on kuitenkin pienen ryhmän omaa lietsontaa.
Ei kai siitä perusterveiden tarvitsekaan panikoida. Mutta vauvoille, vanhuksille ja sairaille se voi olla tappava (kuten influenssakin). Ero on siinä, että influenssaa vastaan on riskiryhmät rokotettu, mutta koronaan ei ole rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
No on! Suurin osa suomalaisista ei oikeesti panikoi tuon takia, eikä ole syytäkään. Turha sitä on varmuuden vuoksi tai etukäteen panikoida yhtään mitään.
Joo panikointi ei tässä vaiheessa auta mitään. Harmi kun jotkut oikeasti ovat ahdistuneita tästä 🙁
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin. Monta päivää menee kun en edes muista koko virusta, en jaksa seurata jokaista siihen liittyvää uutista.
Tuntuu muutenkin, että uutisointi on nyt vähän hiljentynyt. Saattaa mennä sen parikin päivää, että tulee jotain uutisia aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on! Suurin osa suomalaisista ei oikeesti panikoi tuon takia, eikä ole syytäkään. Turha sitä on varmuuden vuoksi tai etukäteen panikoida yhtään mitään.
Joo panikointi ei tässä vaiheessa auta mitään. Harmi kun jotkut oikeasti ovat ahdistuneita tästä 🙁
Ap
Ne, jotka tällaisesta ahdistuvat, ovat muutenkin jo ahdistuneita. Tai vaihtoehtoisesti yksinäisiä ja lietsomalla paniikkia yrittävät saada huomiota.
Itse olen aika hyvä murehtimaan asioita etukäteen, mutta tällaisista en osaa panikoida. Ihan sama juttu aikoinaan SARS-viruksen ja sikainfluenssan kanssa. Iäkäs, ei enää niin terve äiti tosin hieman mietityttää.
Vauvat, vanhat, sairaat on riskiryhmä. Perusterveillä ei huolta.
En jaksa panikoida
En panikoi milloin minkäkin flunssan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu muutenkin, että uutisointi on nyt vähän hiljentynyt. Saattaa mennä sen parikin päivää, että tulee jotain uutisia aiheesta.
Näin näissä aina käy. Ensin hirveä lietsonta ja kun mitään ei oikeasti tapahdukaan, roihu sammuu pikkuhiljaa. Samoin kävi Sarsin, lintuinfluenssan ja sikainfluenssankin kanssa. Niidenkin piti olla suurin piirtein maailmanlopun tauteja, vaan toisin kävi ja unohtuivat aika pian.
En panikoi, mutta en myöskään pidä siitä että Suomessa eletään kuin olisimme immuuneja koronalle. Lisäksi Kiinaa on syytetty liian hitaasta ja vähäisestä reagoinnista virukseen. Minusta me syyllistymme paljon pahempaan vetkutteluun ja Kiina on kyllä tehnyt kaikkensa taudin leviämisen ehkäisemiseksi. En usko että meillä tullaan viruksen vuoksi laittamaan kokonaisia kaupunkeja karanteeniin.
Niin, viimeinen arvio on että 60% maapallon väestöstä saa Korona-viruksen. Suomi tulee olemaan ensimmäisten joukossa, olimmehan yksi ensimmäisistä Kiinan ulkopuolisista maista jonne virus saapui.
En viitsi panikoida kun en asialle mitään voi. Käsiä pesen muutenkin reippaasti jos olen liikkeellä ihmisten ilmoilla, mutta en nyt jaksa joka leipäpussia varoa jos vaikka joku coronakäpälä olisi kaupassa sitä sattunut hypistelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Panikoit muiden ahdistuksesta, mutta et tappavaa tautia, johon kenties kuolet tukehtumalla tänä vuonna?
Joku ei nyt täsmää!
Thl:n Taneli ja muut thl:n tyypit ovat kaltaisiasi.
Erityisen rauhallinen on se Taneli.
Panikoijat jäävät eloon. He virittäytyvät toimintaan.
Estoniassakin kaikki jotka eivät panikoineet vaipuivat meren syvyyksiin.