Miksi on hienoa olla introvertti
Mikä siinä on niin muodikasta? Tuntuu, että yhtäkkiä kaikki oikein haluavat olla jotain mystistä introvertteja. :D
Monet jopa käyttävät tätä korttia uhriutuessaan kun ekstrovertti vie jotenkin ”varkain” asioita, ja kuvitelmissa ekstrovertit ovat jotain synnyinlahjana kaiken saaneita. Olen vahvasti siellä introvertin puolella, mutta en ole jäänyt uhrina töykeäksi hissukaksi, joka ei saa työpaikkojakaan. Samalla ekstrovertimpi ystävä oksentelee jännityksestä työhaastattelumatkalla ja kokee ko tilanteet paljon vaikeammiksi... mikä ekstrovertillä on siis helpompaa elämässä?
Kommentit (6)
Minä ainakin olen aina ollut introvertti, en viihdy juhlissa tai isommissa porukoissa yleisestikkään, olen itsenäinen suorittaja, eikä minun tarvitse olla samanlainen linssilude kuin ekstrovertit.
Missä ihmeessä ap oikein aikaansa viettää kun moiseen ajatusmalliin on törmännyt?
Introverteilla on usein rikas sisäinen maailma. Siitä ei tarvitse muille toitottaa, aina löytyy jotain tekemistä yksin eikä omaan seuraan kyllästy. Introvertit voivat olla sosiaalisia ja usein ovatkin, monet eivät puhu paljoa ja lämpenevät hitaammin ja sitten rupevat suupalteiksi kuten minä mutta väsyvät nopeasti seurassa.
Pidän myös ns. hiljaisesta seurasta esim. joku vaikka harrastaa omiaan vierelläni, lukee kirjaa, pelaa video pelejä sillä välin kun minä piirrän tai teen muita juttujani. Minulle on hiljainen seura tärkeää ja tulee yhteenkuuluvuuden olo kun ei jatkuvasti tarvitse puhua.
Pidän myös muiden seuraamisesta ja puhun vain jos on asiaa. Small talk on aika kamalaa monille introverteille.
Muistutan että hyvin harvat ovat täysin introvertteja tai ekstrovertteja. Useimmat ovatkin näiden kumman keskellä eli ambivertteja :) Itse olen ainakin 80% introvertti sen tiedän.
1. Voi kysellä typeriä nimettömästi ja naamattomasti palstalla.
2. Voi viettää aikaa palstalla muiden introverttikamujen kanssa.
Tämmösiä hienoja asioita keksin teille.
Terveisin,
Ekstopertti
Ei intorvertit ole mitään ujoja hissukoita. Täysin eri asioita. Introvertit vain menettävät energiaa seurassa, ekstrovertit saavat sitä.