Isäni kuoli. Nyt mietin muutanko muutamaksi viikoksi äitini luokse asumaan että pääsee pahimman yli.
Ajattelin että äidillä on nyt vaikeaa ja hän on 80-vuotias.
Kommentit (18)
Muuta vain jos siihen kerta on mahdollisuus.
Osanottoni.
Mun isäni t.appoi itsensä kun olin 14 vee.
Äiti toi uuden miehen kotiin 2 viikkoa hautajaisten jälkeen.
Kyllä se sun äippä pärjää..uutta miestä kehiin vaan
Mitäs sä täällä meiltä lupaa kyselet?
Naiset voi elää yli 100 vuotiaiksi...eli varaudu pitkään vierailuun
Samoin minun osanottoni.
Ajatuksesi muuttaa nyt äitisi luokse tällä hetkellä on juuri nyt mitä parhain.
Toteuta se.
Osanottoni menetyksestäsi.
(oma isäni kuoli, kun olin 12-vuotias)
No nyt tarkkana. Tuossa helposti käy niin että avuton äitisi laittaa kaikki sun tehtäväksesi ja ne tehtävät JÄÄVÄT sinulle. Moni tuon ikäinen nainen on ollut kuin lapsi, eli mies hoitanut ja päättänyt kaiken. Ole varovainen ettet ota sitä isäsi roolia, sillä äitisi on opittava pärjäämään IHAN ITSE.
Vierailija kirjoitti:
miksi alapeukut?
Isäni kuolemasta on nyt 35 vuotta.
Äipällä on ollut useampi mies sen jälkeen.
En tosin oo kuullut äiti kullasta yli 10 vuoteen
juoppoja huijareita oleet kaiki:)
Osanotot ja halaukset. Mene ihmeessä äitisi tueksi ja avuksi järjestelyissä.
Vierailija kirjoitti:
No nyt tarkkana. Tuossa helposti käy niin että avuton äitisi laittaa kaikki sun tehtäväksesi ja ne tehtävät JÄÄVÄT sinulle. Moni tuon ikäinen nainen on ollut kuin lapsi, eli mies hoitanut ja päättänyt kaiken. Ole varovainen ettet ota sitä isäsi roolia, sillä äitisi on opittava pärjäämään IHAN ITSE.
ööhh 80 vuotiaan housuun pissaavan pärjättävä itse????
Ekan viikon aikana on niin paljon järjesteltävää, joten suosittelen muuttamaan ainakin viikoksi ja hoitamaan näitä paperiasioita ja hautaamiseen liittyviä valmisteluja yhdessä äidin kanssa. Miten sinun muu elämä antaa periksi? Sitten vielä hautajaisten aika, jolloin voisitko olla taas äidin seurana ainakin muutaman päivän?
Vierailija kirjoitti:
Samoin minun osanottoni.
Toteuta se.
Tuliko UUSI ISÄ pian?
Saitko pikku sisaruksia?
Muutamaksi viikoksi kuulostaa pitkältä ajalta. Mitä jos menisit pariksi yöksi, sitten antaisit vähän tilaa, menisit taas, jne. Että välillä kävisit. Jos on mahdollisuus?
Vierailija kirjoitti:
Samoin minun osanottoni.
Toteuta se.
Onko äitisi edelleen leski?Onko varakaskin?
Muuta vain, jos on mahdollista. Osanotot. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi alapeukut?
Isäni kuolemasta on nyt 35 vuotta.
Äipällä on ollut useampi mies sen jälkeen.
En tosin oo kuullut äiti kullasta yli 10 vuoteen
juoppoja huijareita oleet kaiki:)
Älä nyt nolaa itseesi enempää. Mene vaikka terapiaan purkamaan traumojasi.
virtsan haju kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ööhh 80 vuotiaan housuun pissaavan pärjättävä itse????
Juu tuota mäkin huudan töissä asiakkaille (kotihoito), "Kyllä aikuisen ihmisen pitää pärjätä IHAN ITSE!"
kauniisti ajateltu tuo asumisjuttu. jos mahdollista niin toteuta se, äitisi tarvitsee nyt apua ja tukea, hautajaisten järjestely ym on suuri työ ja raskasta vanhalle ihmiselle. syöminenkin tahtoo unohtua tuossa tilanteessa.
Hautajaisjärjestelyissä ja jokapäiväisen elämän suunnittelussa on hyvä olla apuna, jos äitisi sellaista kaipaa. Riippuu todella paljon henkilöstä ja tilanteesta kannattaako oikein muuttaa hänen luokseen. Et kai pysyväisesti kuitenkaan muuta? Tuon ikäsillä kuolema ei yleensä tule yllätyksenä, joten tilanteeseen on ehkä osattu jollakin tasolla myös varautua - vaikka tapahtuma aina järkyttääkin.
Hyvä idea.