Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla/läheiselläsi I tyypin kaksisuuntainen mielialahäiriö?

Vierailija
13.02.2020 |

Mikä on ollut parhaiten sinulle/läheisellesi sopiva lääkitys?

Oletko pystynyt olemaan työelämässä tai opiskelemaan kohtuullisesti/hyvin viime vuosina?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deprakine, Lito ja Lamotrigin yhdessä. Välillä joskus unettomimpina kausina myös Olanzapin 2,5-5 mg jonkin aikaa iltaisin. Viime vuodet olen pystynyt olemaan töissä hyvin. Harvoin ollut sairauslomia, jotka nekin hyvin lyhyitä.

Vierailija
2/6 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljelläni Deprakine. Työssä pystynyt hyvin käymään. On korkeasti koulutettu ja työ on vaativaa. En oo ihan varma, kumpi diagnosoitu, I tyypin vai II tyypin bipolaari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lito jo pidempään

Vierailija
4/6 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deprakine jo vuosia. Jätin välillä pois reilu vuodeksi. Aloitin uudelleen, kun tuli masennusjakso, tuolloin myös Cymbalta oli jonkin aikaa. Nyt taas pelkkä Deprakine. En ole joutunut olemaan töistä pois.

Vierailija
5/6 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketpinor oli, tuli haittavaikutuksia. Vaihdettiin Deprakineen, mikä tuntuu aika sopivalta.

Vierailija
6/6 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin 30 vuotta sitten ja olen ollut neljä jaksoa sairaalassa. Yksi vakava masennus, muut manioita, psykoosejakin monta. Aluksi hoidettiin litiumilla, mutta se vaihdettiin absenoriin, jotta voisin imettää kun sain esikoiseni. Kävin äitiyslomalla oireidenhallintakurssin. Absenor jäi vähitellen pois, kun tapaamiset mielenterveystoimistossa harvenivat ja muuttuivat lopulta pelkiksi reseptin uusimisiksi. Viimeisimmästä sairausjaksosta on nyt 21 vuotta. Olen akateemisessa ammatissa, töissä ollut koko ajan yli 31 vuotta ja vuositulot yli 65 tonnia. Pidän huolta säännöllisestä elämästä, yöunista enkä käytä lainkaan alkoholia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän