Ketipinorin lopetus
Olen käyttänyt sitä muutaman vuoden joka yö saadakseni paremmin unta, kestääköhän niistä vieroitus kauankin?
joskus olin kaksi yötä ilman niitä ja silloin tuli saatua unta vasta joskus klo 4 yöllä, pelkkää pyörimistä siihen asti
Kommentit (6)
Lääke on helpoimmasta päästä lopetuksen suhteen (jos siis ei ole enää varsinaista tarvetta lääkkeelle). Lieviä vieroitusoireita ehkä viikon ajan.
Minä en nukkunut kunnolla 15 vuoteen ennen kuin sain Ketipinoria. Nyt olen nukkunut kohtuullisesti toiset 15 vuotta. Mitähän pitäisi tapahtua, että lopettaisin sen käytön?
Aamulla virkeänä kirjoitti:
Minä en nukkunut kunnolla 15 vuoteen ennen kuin sain Ketipinoria. Nyt olen nukkunut kohtuullisesti toiset 15 vuotta. Mitähän pitäisi tapahtua, että lopettaisin sen käytön?
Kognitiivista terapiaa. Sillä unihäiriöt nykyisin hoidetaan. Lääkkeistä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Minulla ketin lopetuksesta tuli aikoinaan väsymys. Pari viikkoa oli aivan uupunut ja vain nukkui. Minulla ei ole ollut unettomuutta tosin. Ne määrättiin vain siksi että lääkäri kuvitteli piristävän masennuslääkkeeni virkistävän minua ja näköjään 12 tuntia unta yössä ei riitä terveydenhoidolle sitä piti saada 15 tuntia mahtumaan vuorokauteen.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla virkeänä kirjoitti:
Kognitiivista terapiaa. Sillä unihäiriöt nykyisin hoidetaan. Lääkkeistä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Mahtaisi tulla yhteiskunnalle kalliiksi, jos kaikille unettomille aletaan myöntää terapiaa lääkkeiden sijaan. Pitäisiköhän opisekella terapeutiksi?
Itselläni taisi syksyllä mennä noin viikko, että uni rupesi tulemaan ilman tuota lääkettä. Nyt en pysty käyttämään Ketipinoria ollenkaan enää, tulee ihan hirveät sydämentykytykset :(