Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laihojen ihmisten painoa saa arvostella?

Vierailija
13.02.2020 |

Ylipainoisten painon kommentoimistahan ei yleensä pidetä korrektina, mikä on tietenkin hyvä. Olen itse kuitenkin hoikkana pohtinut, miksi ihmiset kokevat oikeudekseen huomautella painostani arvostelevasti. Tutuksi ovat tulleet kommentit "voi kauhea, kun olet pikkuinen", "oot kyllä tosi nätti, mutta olisit nätimpi, jos painaisit enemmän", "katoin tänään, että oot sä kyllä tosi laihan näköinen" tai "älä laita tota vaatetta päälle, kun näytät niin laihalta siinä".

Itselläni on syömishäiriötausta ja ymmärrän painosta huomauttelun silloin, kun olin anorektinen. Siihen kuuluukin reagoida. Kuitenkin nyt jo normaalipainon rajoissa ollessani kuulen yhä tällaista. Paino on itselle herkkä asia ja sen kritisointi muussa kuin terveysmielessä harmittaa. Usein, vaikkakaan eivät aina, nämä kommentoijat ovat itse ylipainoisia, eikä tulisi mieleenkään kommentoida heidän painoaan vastaavalla tavalla. Mielipiteitä tai kokemuksia?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laiha ja aina toisinaan saan myös kuulla siitä. On kutsuttu mm. keskitysleirivangiksi, töissä kehotettu syömään jälkiruokaa lisää, että lihon, laittaa kiviä taskuun, ettei tuuli vie mukanaan ja sitten tietenkin arvuuteltu painoani kuin jotain kuriositeettia. Minulla on ollut syömishäiriö, ei enää niin aktiivisena, mutta sen suuntaisia ajatuksia joskus pulpahtaa pintaan. Ketään syömishäiriöistä ei auta jos heidän painoaan kauhistellaan, jotkut saattavat ottaa sen jopa kehuna. Varsinkaan jonkun ei niin läheisen ihmisen on ihan turha lähteä heittämään kommenttia, että "syö hampurilainen" siinä toivossa, että syömishäiriöinen siitä ymmärtäisi parantua.

Vierailija
22/24 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokemusta päinvastasesta. :D

Yleensä suht hoikat tulee arvostelee mua ku oon muodokas, vähän pyöreä ja nätti. Tulee jopa sanomaan, ettäkö olisin huonompi ku he,, vaikka oon naisellinen ja nätti... Ite en koskaan syrji ketään laihuuden takia, mut onhan se nyt fakta että kyl miehet pitää muodokkaista naisista.

Mut tää on useen naisen toimesta evätty täysin, naisten mielipide tuntuu olevan eri ku miesten!!!!

myös nähämä syömishäiriötaustaiset on syyllistynyt usein siihen, että itseään kyllä säälitään, mutta muita surutta lannistetaan.... Ei kovin tervehenkistä tai sairautta parantavaa käytöstä todellakaan....!!!!!!! Sit ku ihminen pystyy hyväksyy erilaiset kehot ja oman kehon, nii vasta sit ihminen on terve. Enenn sitä se on vasta harjottelau oikeaaan elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä suht hoikat tulee arvostelee mua ku oon muodokas, vähän pyöreä ja nätti. Tulee jopa sanomaan, ettäkö olisin huonompi ku he,, vaikka oon naisellinen ja nätti... Ite en koskaan syrji ketään laihuuden takia, mut onhan se nyt fakta että kyl miehet pitää muodokkaista naisista.

Mut tää on useen naisen toimesta evätty täysin, naisten mielipide tuntuu olevan eri ku miesten!!!!

myös nähämä syömishäiriötaustaiset on syyllistynyt usein siihen, että itseään kyllä säälitään, mutta muita surutta lannistetaan.... Ei kovin tervehenkistä tai sairautta parantavaa käytöstä todellakaan....!!!!!!! Sit ku ihminen pystyy hyväksyy erilaiset kehot ja oman kehon, nii vasta sit ihminen on terve. Enenn sitä se on vasta harjottelau oikeaaan elämään.

Minulle on aivan sama mistä miehet pitää. Itse haluan olla laiha. En sääli itseäni, enkä myöskään halua lannistaa ketään, vaikka en hänen ulkonäöstänsä pitäisikään. Mielestäni hyväksyn erilaiset kehot, mutta en itse halua olla lihava. Olkoon muut rauhassa jos niin mielivät. Ehkä sitten roikun omassa sairaudessani kiinni, mutta pidän huolen siitä etten liho, vaikka se muissa onkin minusta yhdentekevää.

Viestin 21 kirjoittaja

Vierailija
24/24 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä kuvitella vaikka ja mitä :D miehet pelkää sua ku syöt niitten ruuat! Kyllä ne enemmän sirommista tykkää. Sori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi