Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekee mieli karjalanpiirakoita ja munavoita, mutta asun ulkomailla :(

Vierailija
13.02.2020 |

Ei löydy täältä :( lohduttakaa!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karelian pies and dick butter, mmm...

ROTFLMAO

Näillä sanoilla tarjoilen Gordon fookin Ramsaylle, kun tulee seuraavalla kerralla Suomeen, ilman että ilmekään värähtää.

Vierailija
22/32 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli tästä mieleeni kun mulla alkoi tehdä ihan hitosti mieli puolukoita jonkin aikaa sitten. Etsin ja etsin löytämättä yhtäkään kauppaa joka myy puolukkahilloa/puolukoita! Päätin mennä Ikeaan ja ostaa puolukkahilloa. HYI miten makeaa se oli! :D traumat jäi! etsintä jatkukoon.

t: toinen ulkosuomalainen

Mä olen jo tottunut Ikean makeaan puolukkahilloon.

Katsopa, saako sieltä karpaloita? Ne on nyt superfoodia ja niitä voi olla saatavilla.

T. toinen ulkosuomalainen

Täällä on tosiaan karpaloita joka paikassa. Kiitoksia, pitää kokeilla. :) Itse asiassa mielitekoni lähti siitä että halusin pinaattilettuja puolukoiden kanssa, sopisivatkohan karpalot yhtä hyvin?

-18

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ehdottaa Lidlin (jos sieltä löytyy) piirakoita, mutta taitavat kuulua vain suomalaiseen valikoimaan :)

Ruotsissa löytyy ainakin joistakin, meidän lähi-Lidlissä on pari kertaa vuodessa oikein Suomi-viikko.

Vierailija
24/32 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli tästä mieleeni kun mulla alkoi tehdä ihan hitosti mieli puolukoita jonkin aikaa sitten. Etsin ja etsin löytämättä yhtäkään kauppaa joka myy puolukkahilloa/puolukoita! Päätin mennä Ikeaan ja ostaa puolukkahilloa. HYI miten makeaa se oli! :D traumat jäi! etsintä jatkukoon.

Katsopa, saako sieltä karpaloita? Ne on nyt superfoodia ja niitä voi olla saatavilla.

Täällä on tosiaan karpaloita joka paikassa. Kiitoksia, pitää kokeilla. :) Itse asiassa mielitekoni lähti siitä että halusin pinaattilettuja puolukoiden kanssa, sopisivatkohan karpalot yhtä hyvin?

-18

Uskon sopivan, ovathan ne hyvin samantyyppisiä marjoja. Minäkin kokeilen. Tuossa lähikaupassa on aina karpaloita, teen niistä jonkinlaista survosta :)

T. se toinen ulkosuomalainen

Vierailija
25/32 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-18

Uskon sopivan, ovathan ne hyvin samantyyppisiä marjoja. Minäkin kokeilen. Tuossa lähikaupassa on aina karpaloita, teen niistä jonkinlaista survosta :)

T. se toinen ulkosuomalainen

Hei kiitos, en tajua miten en ajatellut tätä aikaisemmin! :D

-18

Vierailija
26/32 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ehdottaa Lidlin (jos sieltä löytyy) piirakoita, mutta taitavat kuulua vain suomalaiseen valikoimaan :)

Ruotsissa löytyy ainakin joistakin, meidän lähi-Lidlissä on pari kertaa vuodessa oikein Suomi-viikko.

Niin on, hamstraan sieltä aina täytelakuja (bis-bis ja minttu, sukulakuista en välitä) ja piirakoita. Ja pinaattilettuja. Millonkahan on taas seuraavan kerran, edellisestä alkaa olla jo aikaa..?

Vierailija
27/32 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on, hamstraan sieltä aina täytelakuja (bis-bis ja minttu, sukulakuista en välitä) ja piirakoita. Ja pinaattilettuja. Millonkahan on taas seuraavan kerran, edellisestä alkaa olla jo aikaa..?

Minusta usein joskus maaliskuussa, mutta en kyllä ole varma.

Vierailija
28/32 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiseen kaupan sokeroituun puolukkahilloon voi lisätä puolukkasosetta, ja hyvä tulee.

Auttaisiko, jos Ikean hilloon lisäisi sokeroimattomia karpaloita soseena?

Nykyisin karjalanpiirakan resepti löytyy peruskoulun kotitalouskirjasta. Toivottavasti niitä myös tehdään koulussa. Eihän sitä koskaan tiedä, kun koululaisista joutuu aikuisena ulkomaille kaipailemaan suomalaista ruokaa.

Vierailija
29/32 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruisjauhojen tartte olla super hienoja, pikkuisen korkeampikin jauhamista käy kun osa jauhoista on vehnää.

Vierailija
30/32 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä Lidliä? Lidlin paistopisteestä saa hyviä karjalanpiirakoita ja munavoita on helppo sekoittaa itse.

Vierailija
31/32 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siellä Lidliä? Lidlin paistopisteestä saa hyviä karjalanpiirakoita ja munavoita on helppo sekoittaa itse.

Vähän veikkaan, että nuo paistopistetuotteet vaihtelevat hieman maittain. Tuskin kaikissa maailman Lidleissä myydään suomalaisia karjalanpiirakoita.

Vierailija
32/32 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän veikkaan, että nuo paistopistetuotteet vaihtelevat hieman maittain. Tuskin kaikissa maailman Lidleissä myydään suomalaisia karjalanpiirakoita.

Joo ei saa Lidlista taalla karjalanpiirakoita :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä