Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri sa samasta työstä yli 20 % enemmän palkkaa. Irtisanoudun ensikuussa :)

Vierailija
13.02.2020 |

Muuten tuo olisikin ihan ok, mutta ko. kaverin saavuttamat tulokset töissä hipoo nollaa.

Olen juuri se kiltti ja vaatimaton työmuurahaisnainen töissä, joka hoitaa muidenkin työt ja tuo rahaa ja asiakkaita firmaan.

Se loppuu nyt! Palkankorotusta en tule saamaan, mutta samalla loppuu eurovirta minun kauttani myös yritykseen.

Olen päättänyt irtisanoutua ensi kuussa. Muita?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etko saa palkankorotusta, jos menet vaatimaan perusteilla, etta sun samoja hommia tekeva, sua epapatevampi kollega saa enemman kuin sina? 

Vierailija
2/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä hienompi nimike?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole päättänyt irtisanoutua ensi kuussa.

Vierailija
4/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se saa ikäisiä? Tai muuten on ollut töissä kauemmin.

Vierailija
5/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se saa ikäisiä? Tai muuten on ollut töissä kauemmin.

*lisiä

Vierailija
6/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko pyysit palkkaa ja palkankorotusta?

Vierailija
7/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin palkka nousee kuin työpaikkaa vaihtamalla, joten siitä vaan. Minäkin aikoinaan pyysin ensimmäisessä työpaikassani liian pientä palkkaa, eikä se korjaantunut kuin tehtäviä vaihtamalla.

Vierailija
8/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo näin se on, että parin vuoden välein pitää paikkaa vaihtaa. On sitä itsekin tullut huomattua. Mutta positiiviselta kannalta olet kartuttanut osaamista mitä viedä eteenpäin.

Vierailija
9/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi ikälisät on vähän kyseenalaisia. Meillä töissä porukkaa, jotka pyöriny eri tehtävissä iätajat ja sillä perusteella saa parempaa palkkaa. Uudet, tämän hetkisiin töihin pätevämmät & nopeammat saa 500-700 euroa bruttona vähemmän. Ei minusta reilua.

Vierailija
10/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat kateelliselta ja marttyyrilta.

Kerron sulle nyt. Työelämässä pitää osata myös diplomatia ja politiikka. Jos tyydyt harmaavarpuseksi, joka uhriutuu saat syyttää ihan itseäsi.

Jotain se sun työkaveri on osannut tehdä oikein kun saa sua parempaa palkkaa. Mieti mitä.

Kerron. Menestyjiä kannattaa seurata. Ja ottaa opiksi heiltä.

Itse sain tuntuvan palkankorotuksen ja ylennyksen töissä. En enää tee operatiivisia töitä kuten ennen. Olen siirtynyt ns liukuhihnalta muihin tehtäviin. Siksi Jon työtäni mitataan esim kpl määrissä, kyllä teen vähemmän kuin matalammin palkattu kolleega. Toisaalta teen töitä ja minulla on vastuualueena töitä joita matalammin palkattu kolleega ei tee ollenkaan. Koska ne tehtävät ovat juuri niitä asiantuntija hommia, mistä sen palkankorotuksenkin sain.

Osaan yksinkertaisesti enemmän ja olen taitavampi kuin se kollega siinä vieressä.

Sun kannattaisi irtisanomisen sijaan kehittää osaamistasi ja näyttää esimiehelle, että pystyt hoitamaan vaikeitakin asioita. Satsaa itsesi kehittämiseen ja niihin arvoihin millä pääsee etenemään firmassasi. Irtisanominen ei ratkaise sun ongelmaa. Mut ehkä juuri siksi, että et osaa tehdä oikeita, rakentavia päätöksiä, saatkin sitä huonompaa palkkaa...

Vierailija
11/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi ikälisät on vähän kyseenalaisia. Meillä töissä porukkaa, jotka pyöriny eri tehtävissä iätajat ja sillä perusteella saa parempaa palkkaa. Uudet, tämän hetkisiin töihin pätevämmät & nopeammat saa 500-700 euroa bruttona vähemmän. Ei minusta reilua.

No miten uus on pätevämpi?

Vierailija
12/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko työkaverisi edennyt palkan suhteen tarjoamalla pomolle lisäpalveluita?

Vierailija
13/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin uusi työ, sitten irtisanoutuminen.

Vierailija
14/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä sepustus tällä yhdellä vastaajalla.

No nyt tein sen strategisen päätöksen, kuten otsikosta näkyy :)

Harmaavarpunen antaa tilaa.. Öhöm..tehokkuudelle..

Vierailija
15/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama nimike?

Sama koulutus?

Sama työhistoria?

Sama koulutus?

Sama tuntimäärä?

Samat vastuut? 

Vierailija
16/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikälisiä maksavilla aloilla ei useinkaan ole neuvoteltavissa henkilökohtaisia korotuksia.

Aloilla joilla käytössä taulukkopalkkojen sijaan suosituspalkat tms. voi neuvotella itse palkkansa ja korotuksensa paremmin. Esimerkiksi omalla alallani tehtäväni vähimmäispalkat vaativuustasosta riippuen ovat 2700 - 3900 euroa. Todelliset palkat liikkuvat 3200 - 8000 välillä.

AP:n lähestymistapa asiaan on kyllä väärä minusta, suorastaa uhriutuu. 

Esimiehen puheille realistisin perustein pyytämään palkankorotusta. Jos tehtävät on täsmälleen samat = tästä on seurattava palkankorotus samaan kuin kollegalla. Ja ei mitään nöyristelyä vaan pystypäin.

Sitten voit perustella omalla osaamisellasi ja työpanoksellasi myös palkankorotusta. Vertailu toisen työpanoksen määrään ei auta tässä kohtaa.

Sieltä tulee varmaan vastaus ettei ole mahdollista nostaa juuri nyt palkkaa, blaa, blaa. Ne on 95% tapauksia ihan bullshittia.

Sitten jos ei selvistä perusteista huolimatta tule korotusta ja on epäilys että työntekijöiden palkkaus ei ole tasapuolista, voi toki pyytää työsuojeluviranomaista tekemään työpaikalle tasa-arvo selvitystä.

Tai sitten vaihtaa työpaikkaa. Mutta järjenköyhyyttä on irtisanoa itsensä uhmakkaasti ilman uutta työpaikkaa.

Vierailija
17/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä palkka-asiat kuuluvat siihen kategoriaan mitä pidän maailmassa vittumaisimpina ja paskamaisimpina asioina. Palkkaneuvottelu jo pelkkänä sanana vie hermoromahduksen partaalle.

Itse kun olen pyytänyt lisää palkkaa ja perustellut sitä asiallisesti työn määrän kasvulla, vaatimustason nousulla ja kokemuksen lisääntymisenä niin arvatkaapas mitä olen saanut vastaukseksi?

"Palkan nostaminen vaatisi joko suuren muutoksen tehtävissä, esimiestyöt tai kokonaan toisiin tehtäviin siirtymisen".

Että yritäpä siinä sitten vaatia lisää palkkaa. Paskat haistatan tämmöiselle toiminnalle, kuten haistatan paskat entiselle työpaikalleni ja sen johdolle. Lisäksi uskon että vanhemmilla sukupolvilla on ollut helpompaa..

Terveisin m31, vedätetystä sukupolvesta

Vierailija
18/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä sepustus tällä yhdellä vastaajalla.

No nyt tein sen strategisen päätöksen, kuten otsikosta näkyy :)

Harmaavarpunen antaa tilaa.. Öhöm..tehokkuudelle..

Ai että miten ihanaa uhriutumista passiivis-agressiivisesti. Hyvä sä! Suomi nousuun tällä asenteella ja irtisanomisilla!???

Vierailija
19/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi en saa irtisanoutua jos minulla on siihen mahdollisuus ja halu?

Joku toinen saa mahtavan uramahdollisuuden, ja työnantaja innokkaan työntekijän, jolle joutuu maksamaan arviolta 20-25 % korkeampaa palkkaa kun minulle. Win-win.

Vierailija
20/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui hashtag #suominousuun

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan