Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri sa samasta työstä yli 20 % enemmän palkkaa. Irtisanoudun ensikuussa :)

Vierailija
13.02.2020 |

Muuten tuo olisikin ihan ok, mutta ko. kaverin saavuttamat tulokset töissä hipoo nollaa.

Olen juuri se kiltti ja vaatimaton työmuurahaisnainen töissä, joka hoitaa muidenkin työt ja tuo rahaa ja asiakkaita firmaan.

Se loppuu nyt! Palkankorotusta en tule saamaan, mutta samalla loppuu eurovirta minun kauttani myös yritykseen.

Olen päättänyt irtisanoutua ensi kuussa. Muita?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioikaa kapitalistit, että siitä korvaavan työntekijän isommasta palkasta tulee verokirstuun lisää äyrejä!

#suominousuun

Ap

Vierailija
22/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoudu heti, ei mitä tahansa kannata sietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun huomioni on se, että töissä osa työkavereista pelkää niitä vaikeita, hankalia ja ikäviä (työläitä, vaikeita) työtehtäviä.

Jutun ydin on se, että ottamalla niitä paskahommia joita jotkut karttelee, laajentaakin omaa osaamistaan. Se voi pelottaa aluksi, koska ne hommat onnoikeasti tosi ikäviä ja vaikeita eikä virheitä saa tehdä.

Sitten myöhemmin itketään kun se paskahommat osaava kollega saakin vastuullisemmin työn, juuri siksi että osaa tehdä kaikkia töitä, myös niitä vaikeita.

Vierailija
24/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se valitettavasti on, perseennuolijat ja oman edun tavoittelijat menestyy usein työelämässä. Mulle on sattunut kohdalle onneksi erilainen työpaikka, täällä minun hiljaisen harmaavarpusen työtä arvostetaan ja palkka on kohdallaan.

Ap:n on hyvä vaihtaa maisemaa, mutta ensin uusi työpaikka, sitten vasta irtisanoutuminen. Kukaan ei nykyään palkkaa työtöntä...

Vierailija
25/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi en saa irtisanoutua jos minulla on siihen mahdollisuus ja halu?

Joku toinen saa mahtavan uramahdollisuuden, ja työnantaja innokkaan työntekijän, jolle joutuu maksamaan arviolta 20-25 % korkeampaa palkkaa kun minulle. Win-win.

Anna palaa vaan ja irtisanoudu mutta työttömänä on vaikeampi saada uutta työpaikkaa kuin työssäolevana. Toisekseen tulee karenssi ja muutenkin tulot pienemmät työttämänä. Ei siinä mitään jos persaukset kestää olla tuloitta.

Vierailija
26/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ookoo on lähteä. Kohti uutta vaan.

Vierailija
27/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä aspassa. Täysin samasta työstä maksetaan 1500 - 2500 euron kuukausipalkkaa. Korotukset menee naaman mukaan eikä millään tavalla osaamisen tai työn tuloksen mukaan. Itse ollut 6vuotta talossa ja palkka 1600 euroa ikälisineen. Niistäkin koittivat luistaa. Vaihtaisin paikkaa, jos olisi varaa täällä maalla vaihtaa.

Vierailija
28/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt useita vuosia ja lähden karenssin ajaksi matkustelemaan ulkomaille, edullisemman hintatadon maihin.

Eikö ole raivostuttavaa, kun ihminen ottaa kohtalon omiin käsiinsä. Karenssin aikana työkkärikään ei voi minulle mitään! *paholaismaista naurua*

Mutta tosiaan.. En olisi arvnnut että tämä herättää näin tunteita. Itse olen iloinen että voin mahdollistaa toisten työllistymisen :)

Vierailija
29/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se valitettavasti on, perseennuolijat ja oman edun tavoittelijat menestyy usein työelämässä. Mulle on sattunut kohdalle onneksi erilainen työpaikka, täällä minun hiljaisen harmaavarpusen työtä arvostetaan ja palkka on kohdallaan.

Ap:n on hyvä vaihtaa maisemaa, mutta ensin uusi työpaikka, sitten vasta irtisanoutuminen. Kukaan ei nykyään palkkaa työtöntä...

Niin, jos sun kokemus on tämä, niin voin sanoa että olet poikkeus. Kyllä se eteneminen suurimmassa osassa on ihan ansaittu. Älkää ihmiset leimatko kaikkia tapauksia. Suurin osa ylennyksistä on todellakin ansaittu. Toki kateelliset ja katkerat voivat selittää asian ns perseennuolennalla.

Vierailija
30/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan ok tuo 29 kommentti, mut mun tapauksessa kysymys siitä et tulin yritykseen harjoittelun kautta monia vuosia sitten ja nää paremmin palkatut on tulleet vasta hetki sitten.

Vierailija
31/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun huomioni on se, että töissä osa työkavereista pelkää niitä vaikeita, hankalia ja ikäviä (työläitä, vaikeita) työtehtäviä.

Jutun ydin on se, että ottamalla niitä paskahommia joita jotkut karttelee, laajentaakin omaa osaamistaan. Se voi pelottaa aluksi, koska ne hommat onnoikeasti tosi ikäviä ja vaikeita eikä virheitä saa tehdä.

Sitten myöhemmin itketään kun se paskahommat osaava kollega saakin vastuullisemmin työn, juuri siksi että osaa tehdä kaikkia töitä, myös niitä vaikeita.

Ei se noin mene ainakaan valkokaulustöissä. Teetä työ työkavereilla ja ota kunnia itse. Jos mokaat, niin laita jonkun muun syyksi. Mitä enemmän puhut ja olet sosiaalinen, sen parempi. Vaihda kerran vuodessa työtehtäviä ja 2 v välein työpaikkaa, niin epäpätevyys ei tule ilmi. Näin se valitettavasti menee. Joka vaihdossa lisää palkkaa.

Vierailija
32/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä siis nainen ja tuo enemmän tienaava työkaverisi on mies? Silloinhan tuo on ihan luonnollista sillä naisen euro on tutkitusti 80 senttiä.

Vierailija
33/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen säästänyt useita vuosia ja lähden karenssin ajaksi matkustelemaan ulkomaille, edullisemman hintatadon maihin.

Eikö ole raivostuttavaa, kun ihminen ottaa kohtalon omiin käsiinsä. Karenssin aikana työkkärikään ei voi minulle mitään! *paholaismaista naurua*

Mutta tosiaan.. En olisi arvnnut että tämä herättää näin tunteita. Itse olen iloinen että voin mahdollistaa toisten työllistymisen :)

Tämähän on ihan hyvä suunnitelma. Ei mua raivostuta laisinkaan että joku tekee toisenlaisia valintoja. Kannattaa vaan miettiä kaikki mahdolliset vaikutukset jotka päätöksestä syntyy.

Toki katson oman tilanteeni kautta näitä asioita myös, en mä voi vaan irtisanoutua töistäni mielenosoitukseksi siitä etten saa palkankorotusta. Se johtuu siitä että olen keski-ikäinen perheenäiti, jolla asuntolaina, pari lasta ja start-up yrittäjä mies. Ei ole just nyt säästöjä minkä varaan heittäytyä ja toisella aikuisella on perheessä oltava vakituiset tulot.

Toisaalta ei ole tarvettakaan kun tykkään mun työstä ja mulla on kohtalo omissa käsissä ihan hyvin :-) Mä ratkaisin vastaavan tilanteen neuvottelemalla sen palkankorotuksen. Otin vastaan vaativampia tehtäviä ja taas neuvoteltiin reipas palkankorotus vastaamaan vaativampia tehtäviä. Nyt työn alla seuraava askel. Nämä nyt viimeisen 2,5 vuoden satoa.

terv. Karenssista maininnut 

Vierailija
34/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä aika harkitsemattomalta mennä irtisanoutumaan pelkästään kateuden perusteella. Lähtisin siitä että a) ensin pyydetään perustellusti palkankorotusta ja ellei sitä tipu niin b) lähdetään etsimään muita hommia. Pelkkä rage-quittaaminen kuulostaa todella lapselliselta.

Vierailija
35/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut ketjussa mitään vahvoja tunteita, lähinnä ihmettelyä toimintatavoistasi. Kiva toki jos osaat olla vilpittömän iloinen tilanteestasi, kirjoituksistasi jotenkin tuntuu silti paistavan läpi katkeruus vaikka hymiön laitoitkin...

Vierailija
36/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla aloilla on työtuloksen mittaaminen vaikeaa. Meillä ojankaivajilla se on helpompaa. Toinen kaivaa ojaa 100 metriä ja toinen samassa ajassa 70 metriä samankaltaisissa olosuhteissa. Vähemmän kaivanut saa tietenkin vähemmän palkkaa, ehkä vain 70 % paremmin työnsä hoitavan palkasta. Samasta työstä, ei siis samasta tittelistä, sama palkka!

Vierailija
37/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi ikälisät on vähän kyseenalaisia. Meillä töissä porukkaa, jotka pyöriny eri tehtävissä iätajat ja sillä perusteella saa parempaa palkkaa. Uudet, tämän hetkisiin töihin pätevämmät & nopeammat saa 500-700 euroa bruttona vähemmän. Ei minusta reilua.

No miten uus on pätevämpi?

Todellakin voi olla. Meidän työpaikalla ainakin nuoret on reippaita ja tekevät töitä koko työvuoron ajan täysillä ja tekevät muidenkin työt. Lisäksi heillä on tuorein tieto ja tuorein osaaminen ja monesti opettavat vanhempia työntekijöitä koska tämä ala elää.

Vanhemmat vakkarit puolestaan eivät tee töitä vaan laiskottelevat eikä työnteko huvita. Todellakin totta sekä nykyisessä että myös entisessä työpaikassa.

Vierailija
38/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama nimike?

Sama koulutus?

Sama työhistoria?

Sama koulutus?

Sama tuntimäärä?

Samat vastuut? 

Koulutus ei kuulu palkkakeskusteluun ellei ole kyseessä ala olla tutkinto pätevöittää. Luokanopettaja on joko pätevä (=tutkinto) ja epäpätevä. 

Ei työhistoriastakaan makseta palkkaa useimmissa paikoissa, vaan osaamisesta.

Itse olen IT-alalla asiantuntijana ja palkka määräytyy tehtävien, vastuiden ja osaamisen mukaan. Lisäksi siihen vaikuttaa yrityksen yleinen palkkataso ja koko. Isossa konsernissa maksetaan isompia palkkoja. 

Palkkauksen malli ja sitä kautta maksettava  palkka on useilla myös kiinni siitä kuinka suuren osan työtunneistasi teet asiakaslaskutettavaa työtä. 

Vierailija
39/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko pyysit palkkaa ja palkankorotusta?

En yhtään mutta oletin niin omassa päässäni kuten kaikki muutkin naiskollegani tekevät. Sen sijaan ulisen mammapalstalla.

Vierailija
40/41 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat kateelliselta ja marttyyrilta.

Kerron sulle nyt. Työelämässä pitää osata myös diplomatia ja politiikka. Jos tyydyt harmaavarpuseksi, joka uhriutuu saat syyttää ihan itseäsi.

Jotain se sun työkaveri on osannut tehdä oikein kun saa sua parempaa palkkaa. Mieti mitä.

Kerron. Menestyjiä kannattaa seurata. Ja ottaa opiksi heiltä.

Itse sain tuntuvan palkankorotuksen ja ylennyksen töissä. En enää tee operatiivisia töitä kuten ennen. Olen siirtynyt ns liukuhihnalta muihin tehtäviin. Siksi Jon työtäni mitataan esim kpl määrissä, kyllä teen vähemmän kuin matalammin palkattu kolleega. Toisaalta teen töitä ja minulla on vastuualueena töitä joita matalammin palkattu kolleega ei tee ollenkaan. Koska ne tehtävät ovat juuri niitä asiantuntija hommia, mistä sen palkankorotuksenkin sain.

Osaan yksinkertaisesti enemmän ja olen taitavampi kuin se kollega siinä vieressä.

Sun kannattaisi irtisanomisen sijaan kehittää osaamistasi ja näyttää esimiehelle, että pystyt hoitamaan vaikeitakin asioita. Satsaa itsesi kehittämiseen ja niihin arvoihin millä pääsee etenemään firmassasi. Irtisanominen ei ratkaise sun ongelmaa. Mut ehkä juuri siksi, että et osaa tehdä oikeita, rakentavia päätöksiä, saatkin sitä huonompaa palkkaa...

Tiedän useitakin tämmöisiä menestyjiä entisestä firmastani. Ainoa vaan, ettei heillä ollut juurikaan mitään tekemistä eikä minkäänlaista arvoa mitä työpaikalle toivat, muutakuin johtajan aseman. Kunhan vain tulivat työpaikalle ja toimivat esim. toimitusjohtajan asiamiehenä, sihteeriä vastaavissa hommissa.

Tiedän faktana sen, etteivät nämä henkilöt tuoneet rahaa taloon tai mitään muutakaan arvoa. Osa vietti tunteja kahvilla jutustellen ja pitkillä lounailla jouten ollen. Työaikakin oli lähinnä ajan kuluttamista.

Että siinäpä sitä menestystä sitten ja perusteluja useita tonneja korkeammalle palkalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi