Miksi liikkeissä ei käsidesejä esillä asiakaskäyttöön?
Miksi meillä Suomessa ei ole liikkeissä esillä käsidesipumppupulloja asiakaskäyttöön?
Aloin miettiä
Jossain muualla on. Ystävä muulta kolkalta maailmaa on kertonut heilläpäin olevan ja tästä on jo aikaa.
Eikö voida säätää pakollisiksi kaikkiin tiloihin missä käy asiakkaita?
S ja K ja Lidl - haloo!
Kioskit haloo!
Telia, DNA, Elisa - haloo!
Virastot haloo!
Kommentit (17)
Koska juovat ne. Sairaaloissakaan ei ole asiakkaille käsidesejä.
Sairaalassa pultsarit kyttäävät henkilökunnan vessoja ja jos pääsevät sisään, niin pöllivät käsidesit.
Meillä käsidesiä on jatkettu vedellä kustannussyistä.
Mulle kaikki ilmaiseksi, heti! Mikset ap itse pidä sitä mukanasi?
Jokainen kantaa laukussansa pientä matkatuubia.
Miksi liikkeissä pitäisi ihmisille olla ilmaiset käsidesit.
Jokainen voi ostaa itse käsidesinsä ja pyyhkeensä.
Miksi kaikki vaaditaan ilmaiseksi?
Jokainenhan on vastuussa omasta tartunnastaan, mikäli se johtuu huonosta käsienpesusta.
Kyllä ruokapaikoissa on isot pullot käsidesiä asiakkaille ja se on ymmärrettävää.
Mutta liikkeissä ja virastoissa jokainen käyttäköön omat käsipuhdistusaineensa tai käykööt wc:ssa pesemässä kätensä.
Ei kuulu kauppiaiden kustantaa ilmaiseksi noita, sehän olisi aivan mielettömän kallis menoerä.
No mitä iloa niistä on, kun joku tunnollinen Irmeli sitten käyttää käsidesiä, mutta viereinen Lissu/Jorma/Ahmed ei? Irmeli saa sitten vaan hyvän omantunnon, mutta todellisuudessa flunssan Lissulta/Jormalta/Ahmedilta, jotka levittävät flunssaa entiseen tapaan.
Jonkun pitäsi kehitellä käsidesiautomaatit.
Vaikka kolikoilla toimivat . Ei olisi varmaan kovin vaikea homma...jollain mua viisaammalla🤔
Ravintoloissa on tosiaan käsidesiä tiskillä.
Se on kuitenkin eri asia, kuin että tavalliset kaupat ja virastot ja toimistot alkaisivat ostella suuret määrät käsidesiä asiakkaita varten.
Jokainen voi ostaa itse sellaiset tai pysyä kotona, jos ei osaa vedellä ja saippualla pestä käsiänsä puhtaaksi.
Käsidesi ei puhdista käsiä yhtä tehokkaasti kuin vesi ja saippua.
Se on vain pikainen hätävara.
Vierailija kirjoitti:
Käsidesi ei puhdista käsiä yhtä tehokkaasti kuin vesi ja saippua.
Se on vain pikainen hätävara.
No älä😂
Ettekö te ymmärrä miksi?
Eka mitä mieleen että osta ite?
Rakkaat ystävät ja kylänmiehet - kyllä MINULLA kotona on.
Mutta onko sinulla ovenpirlessä?
Ja milläs kannat pumppupulloa - takintaskussasi? Kädessäsi?
Jos käsidesissä ei olisi järkeä, miksi se on sairaaloissa käytössä?
Flunssat, influenssat, koronat, norot -
Ei mitään väliä sillä miten ne kaupan kärryistä tarttuvat porukkan leviten niistä?
Jollei, miksi meillä rokotetaan influenssarokotuksin ihmisiä?
Kumpi lienee halvempi, käsidesit vaiko ei?
Jollei S ja K saa irti vaan menisivät konkkaan, miten ne ylipäätään pysyisivät pystyssä?
Kun edesm tätini oli nuori terveydenhoitaja viime vuosisadan puolivälissä kotipaikkakunnan sairaalassa oli todella suuri vastahanka ja asenne vastassa hänen kehdatessaan puhua pitävän pestä käsiä. Jotta ihmiset eivät niin sairastuisi ja kuolisi.
Miten kävi? Kukaan tietäisi?
Eipä niitä käsiä marketin kassalla pestä.
Käsidesi on nykyään keksitty.
Mutta välitetäänkö edelleenkään?
Edelläolevat kommentit hyvä esimerkki suomalaisten aennevammaisuudesta. MOT Z
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te ymmärrä miksi?
Eka mitä mieleen että osta ite?
Rakkaat ystävät ja kylänmiehet - kyllä MINULLA kotona on.Mutta onko sinulla ovenpirlessä?
Ja milläs kannat pumppupulloa - takintaskussasi? Kädessäsi?
Jos käsidesissä ei olisi järkeä, miksi se on sairaaloissa käytössä?
Flunssat, influenssat, koronat, norot -
Ei mitään väliä sillä miten ne kaupan kärryistä tarttuvat porukkan leviten niistä?
Jollei, miksi meillä rokotetaan influenssarokotuksin ihmisiä?Kumpi lienee halvempi, käsidesit vaiko ei?
Jollei S ja K saa irti vaan menisivät konkkaan, miten ne ylipäätään pysyisivät pystyssä?Kun edesm tätini oli nuori terveydenhoitaja viime vuosisadan puolivälissä kotipaikkakunnan sairaalassa oli todella suuri vastahanka ja asenne vastassa hänen kehdatessaan puhua pitävän pestä käsiä. Jotta ihmiset eivät niin sairastuisi ja kuolisi.
Miten kävi? Kukaan tietäisi?
Eipä niitä käsiä marketin kassalla pestä.
Käsidesi on nykyään keksitty.Mutta välitetäänkö edelleenkään?
Edelläolevat kommentit hyvä esimerkki suomalaisten aennevammaisuudesta. MOT Z
MIksi ihmeessä kantaisin pumppupulloa mukanani? Osta hyvä ihminen pieni pullo käsidesiä, sellainen mukana kannettavaksi tarkoitettu. Niitä saa apteekista ja todennäköisesti ihan marketistakin. Mahtuu hyvin laukkuun tai taskuun, kulkee aina mukana.
Käsidesi ei tapa pöpöjä, ensin käsipesu Saippualla ja huuhdonta. Sitten käsidesi viimeistely
Käyn Helsingissä silloin tällöin lounasravintolassa jossa on buffan aloituspisteessä automaattinen käsidesiannostelija. Fiksua!
Oisko siitä syystä, että käsidesi ei korvaa käsien pesemistä saippualla. Eli turhaa läträtä käsidesillä, jos käsien pesua ei ole tehty pitkään aikaan. Käsidesiä käytetään myös huonosti (ei hierota kunnolla joka paikkaan, ei anneta kuivua), joten käsidesi on monissa paikoin turhaa.