Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen olisi maailma, jos kaikki olisivat sellaisia kuin sinä?

Se paras
13.02.2020 |

Olepa rehellinen: pelittäisikö täällä, jos kaikki olisivat kaltaisiasi?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se hienoa. Humaanimpaa ja järkevämpää. Mikä ei pelittäisi, se pistettäisiin pelittämään. Sotiminen olisi kiellettyä, ja rikoksista tulisi kunnon rangaistukset. Mutta heikommista pidettäisiin parempaa huolta. Taiteita ja tieteitä arvostettaisiin. Eläinrakkaat ihmiset takaisivat eläimille paremmat olot.

Kuka niitä rikoksia tekisi jos kaikki olisi kuten sinä? Teetkö paljonkin rikoksia ja saat niistä mielestäsi liian lieviä tuomioita? 😁

Vierailija
22/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä:Asiat tapahtuisi nopeasti.

Ei: yksityiskohdat unohtuisivat, mutta ehkä sillä ei olisi merkitystä, kukaan ei niistä välittäisi.

Minä-maailmassa taas päinvastoin. Mikään ei kehittyisi, koska emme koskaan olisi mielestämme tarpeeksi taitavia ja valmiita luomaan mitään. Pohtisimme yksittäisten asioiden valtavaa vaikutusta kaikkeen muuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset pari kuukautta aika yksinäinen, kunnes, joku uskaltaisi avata suunsa. Vuorokausirytmi ainakin siirettäisiin yhteistuumin viisi tuntia eteenpäin. Maailma olisi aikamoinen kaaos, eikä esimerkiksi tehtaat pelittäisi, sillä en voisi kuvittellakaan tekeväni sellaista työtä. Kuoltaisiin varmaan nälkään kaikki.

Vierailija
24/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan kaikkea holhoamista, kieltoja, sääntöjä ja rajoituksia. Maailma olisi paljon vapaampi ja iloisempi, hippimeininkiä.

Vierailija
25/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeudenmukainen, tehokas, järjestäytynyt ja turvallinen.

Vierailija
26/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pelittäisi jos Suomen tasolla pysytään. Maailma on vähän liian iso alusta. Olen siis aktiiviaikana tuonut n. 600ke- 1milj. verotuloja enemmän kuin olen kuluttanut, suomalaiseen yhteiskuntaan. Nykyään kulutan hyvinvointiyhteiskunnan varoja mutta yhteiskunta jää silti lopulta voitolle. Varsinkin kun kaikesta maksetaan 24% alv. Ettei asiat mene hyrskyn myrskyn.

Vierailija
27/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei valehtelisi eikä ghostaisi. Kaikki olisivat todella suorapuheliaita. Erakkoja. Tutussa seurassa puheliaita, vieraassa seurassa hiljaisia hissukoita.

Vierailija
28/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhaarakastavia, pitkistä unista, hyvistä keskusteluista ja fyysisestä kosketuksesta pitäviä.

Eli lemmekkäitä hedonisteja :D

Robotit sitten varmaan hoitaisi velvollisuudet ja raskaammat työt ,:D

Vierailija
29/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tulisivat toimeen keskenään, mutta aikaansaamisen kanssa olisi vähän niin ja näin.

Vierailija
30/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umpirehellinen ja hyväntahtoinen. Ovia ei tarvitsisi lukita, sillä kukaan ei menisi kotiisi saati varastaisi mitään, mutta pyytäessä lainattaisiin ja autettaisiin. Uusia innovaatioita syntyisi helposti ja nopeasti, sillä ihmiset olisivat älykkäitä ja keskittyisivät (yhdessä) tekemiseen ja asioiden edistämiseen. Jokainen kantaisi vastuun omista teoistaan eikä syyttäisi niistä muita.

Vierailija
31/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ontuva tulisi maailmasta, koska en ole niin omnipotentti, että kaikki osa-alueet sujuisivat ja keneltä sitä sitten oppisi mitään ja kehittyisi?

Vaikka pidän itsestäni niin olen kumppanillekin sanonut, että arvostan juuri sitä, että hän on erilainen kuin minä, olisi tuskaa olla oman itsensä kanssa. 

Vierailija
32/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kuoltaisiin kaikki!

Tai siis, ihmiskunta olisi tuhoutunut jo ennen puusta putoamistaan. Ei tulis mistään mittään.

Vierailija
33/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodat, kiusaaminen ja eläinten kaltoinkohtelu loppuisivat. Ei pikamuotia, draamailevaa tosi-tvtä tai keltaista lehdistöä. Ratkaisut pyrittäisiin tekemään järkipohjalta, mutta välillä mentäisiin ihan vaan fiiliksen perusteella. Joskus kiusalliset asiat vaan "unohdetaan" ja kotitöitä vältellään kun on kivempaakin tekemistä. Välillä kaivattaisiin määrätietoisempia ja rohkeampia ihmisiä.

Vierailija
34/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diktaattorilla olisi tiukat paikat, kun muut olisivat samanlaisia. Haluaisivat vain rahaa ja valtaa niin paljon kuin sielu sietää. Keinolla millä hyvänsä.

Vierailija
35/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ontuva tulisi maailmasta, koska en ole niin omnipotentti, että kaikki osa-alueet sujuisivat ja keneltä sitä sitten oppisi mitään ja kehittyisi?

Vaikka pidän itsestäni niin olen kumppanillekin sanonut, että arvostan juuri sitä, että hän on erilainen kuin minä, olisi tuskaa olla oman itsensä kanssa. 

Totta, mutta ihan hauska ajatusleikki silti. Tosin kyllä eriytymistä lähtisi homogeenisestäkin joukosta ajan kanssa tapahtumaan.

Vierailija
36/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma olisi empaattinen, huomioiva, välittävä, rakastava, ymmärtävä ja vääryyksiä estävä ja korjaava. Kaikki kurja olisi ehkäisty ennalta ja maailma, luonto, eläimet  ja ihmiset kukoistaisivat :)

37/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhteiskunta toimisi. Olen melko epäkäytällinen. En tiedä, olisivatko kaltaiseni saaneet rakennettua ja ylläpidettyä vaikka vesijohtojärjestelmää tai sähköjä. Olisimme saattaneet keksiä tuollaisia järjestelmiä, mutta rakentamisessa ja varsinkin ylläpidossa olisi tullut ongelmia.

Toisaalta olen normaalisti kiva ja hienotunteinen, se varmaan näkyisi kulttuurissa ja sosiaalisissa käytännöissä. Hengellisyys olisi keskeisemmässä osassa siinä yhteiskunnassa, samoin korkeakulttuuri ja filosofia.

Tykkään ilmaista itseäni kirjallisesti, joten kirjapainotaidon olisimme varmaan keksineet ja toteuttaneet, minä ja kaltaiseni.

Olen kiinnostunut myös ruumiillisesta hyvinvoinnista, joten jonkinmoisen lääketieteen olisimme kehittäneet, mutta ilman toimivaa vesijohtojärjestelmää terveyden hoitaminen, esim. kulkutautien leviämisen estäminen, olisi vaikeaa. 

Vierailija
38/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki olisivat kovasti töitä tekeviä ja välittäisivät toisistaan. Ikävä kyllä kaikki oisivat myös masentuneita...

Vierailija
39/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki olisivat kovasti töitä tekeviä."

Pysäyttäisitkö nykyisen automatisaation ja robotisaation kehittämisen? Nehän ennen pitkää tekevät suurimman osan töistä. Voisivat itse asiassa tehdä ne jo nyt.

Vierailija
40/43 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvittaisi poliisia, oikeuslaitosta eikä valvontakameroita, koska kukaan ei tekisi rikoksia, ei varastaisi eikä pahoinpitelisi, pahemmasta nyt puhumattakaan. Kaupoissa ei olisi kaltereita eikä hälyttimiä. Kenenkään ei tarvitsisi pelätä ulkona pimeällä kulkiessaan eikä lukita oviaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi