Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein keksinnön, helpottimen erään ruoka-aineen valmistukseen. Mihin ilmoittaa?

Vierailija
12.02.2020 |

Heti kun keksin niin todella ihmettelen miten tätä ei ole aiemmin keksitty. Miten käytännössä patentin haku, keksintö on HYVIN on kyllä hyvin yksinkertainen.
Ihmettelenpä ellei keksintöni tule leviämään kaikkialle.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ottaa nimikesuoja "Helpotin".

Vierailija
2/25 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PRH:lle vain hakemus ja siitä eteenpäin lykkyä tykö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin tuotteistaa tuon sun helpottimen. Haen nimikesuojat ja patentit. Sopiiko diili 95/5%? Toki tuossa diilissä maksat patentti- ja markkinointikulut. Minä hoidan asiakkaat.

Vierailija
4/25 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PRH:lle vain hakemus ja siitä eteenpäin lykkyä tykö.

Pitää kyllä varsin huolellisesti kuvata se helpotin. Jos jää pienikin porsaanreikä niin taatusti kohta joku tekee samanlaisia helpottimia sillä pienellä erolla että toiminta perustuu juuri siihen pikkuasiaan, jonka unohdit hakemuksessasi mainita.

Vierailija
5/25 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma ei tarvitse enää yhtään uutta hilavitkutinta ja muoviroskaa. Todennäköisesti keksintösi on luokkaa spagetinmittain/mansikankannastaja/munankeitin, kirpputorit ja kaatopaikat hukkuvat jo tuollaiseen turhaan krääsään jotka ratkaisevat olemattomia ongelmia.

Vierailija
6/25 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita Niksi-Pirkkaan.

Vierailija
7/25 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisille.

Vierailija
8/25 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti sun helpotin on jo monilla käytössä ihan itsestään selvyytenä.

Vierailija
9/25 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keksin pakastusmuotin. Idea on että on pakastusmuottiin laitetaan pakastuspussi ja täytetään ja laitetaan pakastimeen ja muotti irrotettaan ja voi käyttää uudelleen.

Hyöty tässä on se että tuotteen menevät pienempään tilaan.

On ilmastoystävällinen.

Keksintö on omassa käytössä. Saa käyttää.

Vierailija
10/25 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä keksin pakastusmuotin. Idea on että on pakastusmuottiin laitetaan pakastuspussi ja täytetään ja laitetaan pakastimeen ja muotti irrotettaan ja voi käyttää uudelleen.

On ilmastoystävällinen.

Ei nyt ihan hyötynäkökohdat auenneet tästä sepustuksesta.

Zinc

Vierailija
11/25 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ilmastoystävällinen.

Zinc

Jos pakasteet jäätyvät kuution muotoiseen tilaan, niin niitä voi latoa pakastimeen paljon enemmän ja tiheämpään, kuin että ne olisi minkä muotoisia tahansa? 

Vierailija
12/25 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ilmastoystävällinen.

Zinc

Jos pakasteet jäätyvät kuution muotoiseen tilaan, niin niitä voi latoa pakastimeen paljon enemmän ja tiheämpään, kuin että ne olisi minkä muotoisia tahansa? 

No periaatteessa joo noin, mutta mulla on sienet pusseissa ja kyllä ne paikkansa löytää.

Sanotaanko, että ok, vähän ärsyttää se kun niiden päälle ei ole hyvä laittaa mitään rasioita. Mutta olis hirvee homma jäädyttää niitä jonkun muottien mukaan erikseen ja niitä tulee sienestysreissun jälkeen kymmeniä pusseja. Pitäis olla kymmeniä muotteja mihin jäädyttää ne ja katsoa, että joka muottiin on juuri oikea määrä tavaraa.

Sitten esim. lipstikat olen survonut pienissä pusseissa pakastusrasioihin, eli kyllä ne ihan tiiviisti on ja pakastusrasia on neliön muotoinen.

Ajaa saman asian.

Zinc

Vierailija
13/25 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea. Nyt vaan soitat patenttitoimistoon ja kysyt ohjeet. Hienoa! Ole tarkkana että se pysyy sulla. Älä jaa kuvia ja liikaa tietoa vielä.

Vierailija
14/25 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin keksin jo vuosia sitten että käsilaukussa pitää olla valo joka syttyy laukkua avatessa. Sieltä ei muuten löydä mitään. Sitten kuulin että joku oli jo sellaiseen laukkuun törmännyt.

Mutta kannattaa viedä helpotinta eteenpäin jos uskoo siihen. Nimi on oikein hyvä.

Vierailija
15/25 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tyhjiä maitopurkkeja hyödynnetty pakastamisessa jo pitkään. Menee pieneen tilaan. 

Vierailija
16/25 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patentti maksaa.

Paljon.

Se takaa sinulle oikeuden hyödyntää patenttia, voit haastaa patentin rikkojan, vaikkapa malesialaisen yrityksen oikeuteen.

Omalla kustannuksellasi tietenkin, mutta voit periä oikeuskulut takaisin patentinrikkojslta, jos voitat.

Vierailija
17/25 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keksin että vatupassin "silmässä" pitää olla valo. Tai sitten neste olla että hehkuu valoa. 

Vierailija
18/25 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patentista ei ole siten hyötyä jos et kykene tarvittaessa sitä puolustamaan.

Vierailija
19/25 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaaninkuorija on jo keksitty.

Vierailija
20/25 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Patentista ei ole siten hyötyä jos et kykene tarvittaessa sitä puolustamaan.

Hyvällä onnella sen voi myydä sellaiselle joka kykenee sitä puolustamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi