Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua runsaisiin pitkäkestoisiin kuukautisiin!!

Ap
12.02.2020 |

Minulla epäsäännölliset kuukautiset. Menkat kestävät +/- 12 päivää, pahimmillaan kuukauden putkeen tai kahdet yli viikon kuukautiset saman kuukauden sisällä. Nyt ei ehkäisyä. Aiemmin e-pillerien kanssa sama ongelma. Ongelma ollut jo ennen perheen perustamista. Minulla todettu keskivertoa ohuempi kohtu.
Onko joillakin runsaat pitkäkestoiset kuukautiset saatu normalisoitumaan ja jos niin miten?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukkaa yleensä ensisijaisesti suosittelevat. Mulle ei käy kun on migreeni. Odottelen aikaa kohdunpoistoon.

Vierailija
2/17 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaiskohan lääkäri? Mitä luulet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt päivystyksen lääkärissä asian vuoksi. Ei siitä mitään apua ollut. Teki raskaustestin kohdun ulkopuolisen raskauden poissulkemiseksi. En ollut raskaana ja tiesin sen testittäkin. Ultrasi vatsan. Ei mitään selitystä oireille siitäkään. Kirjasi paperiin että epämääräinen runsas vuoto. Gynekologille kerroin vaivasta ja hän laittoi aikaistetun ajan seuraavalle papa-kokeelle koska kuulun vuodon vuoksi riskiryhmään

-ap

Vierailija
4/17 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tohon suositellaan hormonikierukkaa. Gynelle mars.

Vierailija
5/17 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologille mars. Lääkitys on olemassa, minulla oli monen vuoden ajan ennen kuin lopulta onneksi vaihdevuodet pelastivat.

Vierailija
6/17 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeen nimi oli cyclokapron tai jotain sinne päin.

Vierailija
7/17 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt päivystyksen lääkärissä asian vuoksi. Ei siitä mitään apua ollut. Teki raskaustestin kohdun ulkopuolisen raskauden poissulkemiseksi. En ollut raskaana ja tiesin sen testittäkin. Ultrasi vatsan. Ei mitään selitystä oireille siitäkään. Kirjasi paperiin että epämääräinen runsas vuoto. Gynekologille kerroin vaivasta ja hän laittoi aikaistetun ajan seuraavalle papa-kokeelle koska kuulun vuodon vuoksi riskiryhmään

-ap

Miksi sä menit päivystykseen ton takia? Missä kaupungissa ylipäätään annetaan päivystyslääkärin aika kiireettömästä pitkäkestoisesta vaivasta?

Vierailija
8/17 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonikierukkaa yleensä ensisijaisesti suosittelevat. Mulle ei käy kun on migreeni. Odottelen aikaa kohdunpoistoon.

Menisin myös kohdun poistoon ellei suvussani verenvuotosairautta. Suvussani tavallista juoksevampi veri ja pienet naarmutkaan eivät meinaa tyrehtyä ilman painesidettä joten leikkauksissa suuremmat komplikaatioriskit

-ap

Vierailija
9/17 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siementä sisään niin kyllä ne kuukautiset loppuvat.

Vierailija
10/17 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Miksi sä menit päivystykseen ton takia? Missä kaupungissa ylipäätään annetaan päivystyslääkärin aika kiireettömästä pitkäkestoisesta vaivasta?

Menin päivystykseen kun verenvuotoa oli jatkunut yli kuukausi ja vatsaan kramppasi

-ap

Vierailija
11/17 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Menin päivystykseen kun verenvuotoa oli jatkunut yli kuukausi ja vatsaan kramppasi

-ap

Helsinki

Vierailija
12/17 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siementä sisään niin kyllä ne kuukautiset loppuvat.

Kohtu todettu edellisen synnärikäynnin yhteydessä liian ohueksi että enempää lapsia voisi hankkia ilman että kohtu repeää. Aiemmissa raskauksissa ollut myös verenvuotoa jonka vuoksi ollut riskiraskaudet ja osastohoidossa muutamaan otteeseen tarkkailussa. Lapsiluku täynnä

-ap

Vierailija
13/17 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeen nimi oli cyclokapron tai jotain sinne päin.

Kiitos, pitänee tutustua kyseiseen lääkevalmisteeseen

-ap

Vierailija
14/17 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös migreeni-ongelma

-ap

Vierailija
15/17 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Päivystys ei ole oikea paikka tutkia runsaita kuukautisia! Hanki lähete gynekologille.

Vierailija
16/17 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cyklocapron on hyvä, itselläni se runsaisiin vaihdevuosien aiheuttamiin vuotoihin nyt. Aurallinenkaan migreeni ei haittaa sen käyttöä, toisin kuin hormonivalmisteiden.

Vierailija
17/17 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaivasta puhunut gynelle ja päivystyksen lisäksi käynyt naistenklinikalla jossa tutkivat muttei vastausta tullut. Myös muilla suvun naisilla runsaat kuukautiset. Aluksi kuukautiset olivat 7pv mittaiset ja säännölliset. Parikymppisenä alkoi kuukautiskierto häiriintyä. Olen normaalipainoinen. Voisiko 3-vuorotyö olla taustalla sekoittamassa kuukautiskiertoa? En keksi muuta elämässä suuremmin muuttunutta joka kehoa erilailla olisi lähtenyt kuormittamaan

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä