Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ultraäänihammasharja ? Teho ? Kokemuksia ?

Ultraäänihammasharja vs. Sähköhammasharja
12.02.2020 |

Ultraäänihammasharjat.
Ovatko ne huijausta?
Hinta noin 50-200e.
Ovat sähköhammasharjoja kovatehoisella värinällä ilmeisesti.
Miten se ultraääni ilmenee?
On myös ultraäänihammastahnaa ja mitkä ainesosat sen erottaa tavallisesta?
Olisiko vain tuo kovatehoinen värinä se hyödyllinen hoito niissä, se niiden teho?

Kokemuksia?
Hammashoitajien ja -lääkärien näkemyksiä?

Ps. Näitä käytetään lemmikeille myös. Koirat kuulevat ultraääniä. Eikö niitä häiritse ultraääniä huutava hammasharja suussa?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kertoo instrumenttien ultraäänipuhdistuslaitteesta:

Ultraäänipestävät välineet kuormataan  pesutelineen alaosaaan, joka prosessin alkaessa laskeutuu pesukammion alaosassa olevaan ultraäänipesualtaaseen. Pesutelineen yläosassa oleville välineille suoritetaan normaalipesu. Ultraääni saa aikaan harjaamiseen verrattavan, mekaanisen puhdistusvaikutuksen, joka yhdistettynä lämpötilan ja pesukemikaalin liuottavaan vaikutukseen puhdistaa tehokkaaasti. Mutta ultraääni toimii vain siellä missä on vettä. 

Vierailija
2/33 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan uskaltaisi käyttää. Olen jotenkin erityisherkkä ultraäänelle ja ultraäänitutkimukset aiheuttaa mulla voimakasta huippausta ja pahoinvoinnintunnetta. Toki tehot hammasharjassa varmaan paljon pienempääluokkaa, mutta en kylläusko että ultraäänelle jatkuvasti altistuminen on hyvästä keholle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/33 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Ultraäänilaitteita kuten muitakin laitteita on usein markkinoilla monenlaisia. En ota kantaa Amazonissa ym myytäviin laitteisiin mutta tiedän pari saksalaista merkkiä jotka ovat hyvin luotettavia.

Ultraäänen teho on niissä hyvin turvallinen ja ainakin toisesta merkistä on tehty Suomessakin tutkimus ”sottasuiden” joukossa ja laitteella saatiin suun kunnon merkittävää parantumista.

Ultraääni tuhoaa bakteereja jotka suussa ovat kaiken pahan alku.

Varsinkin niille joilla suussa on jotakin erityisongelmia kuten arat/vetäytyneet ikenet, runsas hammaskiven muodostuminen, oikomiskojeiden takia hankaluuksia puhdistuksessa tms , Ultraäänihammasharja on kannattava hankinta

Vierailija
4/33 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan uskaltaisi käyttää. Olen jotenkin erityisherkkä ultraäänelle ja ultraäänitutkimukset aiheuttaa mulla voimakasta huippausta ja pahoinvoinnintunnetta. Toki tehot hammasharjassa varmaan paljon pienempääluokkaa, mutta en kylläusko että ultraäänelle jatkuvasti altistuminen on hyvästä keholle.

Olet tainnut missata fysiikan tunnit?

Vierailija
5/33 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo se sellainen harja joka kutittaa niin vietävästi?

Vierailija
6/33 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän tämä ultraäänihammasharja sopii,  sydämentahdistimen kanssa?

Tuleekohan  käyttäjälle ongelmia tahdistimen kanssa?

Vierailija
7/33 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sopisi tahdistimen kanssa? Ultraääni, kuten muukin ääni on mekaanista värähtelyä eikä sähkömagneettista aaltoliikettä. Magneetti tai sähkömagneettinen induktio voi reagoida tahdistimen kanssa, uä ei. Tekeehän kardiologit sydänpotilaille ultria tämän tästä.

Vierailija
8/33 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ainakaan ostaa kiinapaskaa kiinakaupoista. Minulla kärähti Hanasco-merkkinen ultraäänihammasharja, joka on ostettu eräästä kiinapeetä myyvästä suomalaisesta firmasta. :D Harja lakkasi ensin toimimasta, oletin ensin että akku loppui, mutta sepä ei enää latautunutkaan, vaan alkoi käryämään päästäen todella pahaa hajua, harja meni roskiin.

Vierailija
9/33 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta emmidentistä.

Värjäystableteilla todennut että tehokkaampi kuin oralb.

Puhdistus on täysin huomaamaton. Ei tunnu yhtään miltään.

Hygienistini ihmetteli tulosta, Voin melkein lopettaa hammaskiven poistokäynnit.

Paras tulos sekakäytöllä, 

Vierailija
10/33 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras tulos sekakäytöllä

Sekakäyttö sekottaa myös pään

Vierailija
11/33 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei sopisi tahdistimen kanssa? Ultraääni, kuten muukin ääni on mekaanista värähtelyä eikä sähkömagneettista aaltoliikettä. Magneetti tai sähkömagneettinen induktio voi reagoida tahdistimen kanssa, uä ei. Tekeehän kardiologit sydänpotilaille ultria tämän tästä.

Hammaslääkärissä ei puhdisteta UÄ:llä ainakaan varmistamatta, jos on tahdistin. Kannattaa kysyä kardiologilta eikä täällä palstalla, jossa annetaan kansakoulupohjalta ohjeita. UÄ voi luonnollisesti vaikuttaa elektroniikkaan aiheuttamalla epätoivottuja värähtelyitä, joista seuraa sitten sähköisiä tmv. häiriöitä. 

Vierailija
12/33 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ostanut ja käyttänyt saksalaista emmi-dent Ultraaänihammasharjaa, josta tässä ketjussa olikin jo puhetta. Olen kokenut emmi-dent ultraaänihammasharjan todella hyväksi. Hammaslääkärini sanoi että ikeneni ovat paljon paremmassa kunnossa ja myös hammaskiven muodostuminen on selkeästi vähentynyt. Tämä tapahtui jo muutaman kuukauden käytön jälkeen. Valkaiseva emmi-dent ultraäänihammastahna on myös todella hyvä ja toimiva. Olemme käyttäneet emmi-dent Ultraaänihammasharjaa vaimoni kanssa sillä samaa laitetta voi käyttää kun vaihtaa harjaspään. Tilasin saksalaisen emmi Ultraaänihammasharjan täältä www.freshme.fi 

Vierailija
13/33 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ostanut ja käyttänyt saksalaista emmi-dent Ultraaänihammasharjaa, josta tässä ketjussa olikin jo puhetta. Olen kokenut emmi-dent ultraaänihammasharjan todella hyväksi. Hammaslääkärini sanoi että ikeneni ovat paljon paremmassa kunnossa ja myös hammaskiven muodostuminen on selkeästi vähentynyt. Tämä tapahtui jo muutaman kuukauden käytön jälkeen. Valkaiseva emmi-dent ultraäänihammastahna on myös todella hyvä ja toimiva. Olemme käyttäneet emmi-dent Ultraaänihammasharjaa vaimoni kanssa sillä samaa laitetta voi käyttää kun vaihtaa harjaspään. Tilasin saksalaisen emmi Ultraaänihammasharjan täältä https://www.freshme.fi/category/2/emmi-dent-ultraaanihammasharjat

Vierailija
14/33 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mahtaa ultarääni reakoida mun tekonivelen kanssa. Onkohan turballinen

Vierailija
15/33 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janne68 kirjoitti:

Minä olen ostanut ja käyttänyt saksalaista emmi-dent Ultraaänihammasharjaa, josta tässä ketjussa olikin jo puhetta. Olen kokenut emmi-dent ultraaänihammasharjan todella hyväksi. Hammaslääkärini sanoi että ikeneni ovat paljon paremmassa kunnossa ja myös hammaskiven muodostuminen on selkeästi vähentynyt. Tämä tapahtui jo muutaman kuukauden käytön jälkeen. Valkaiseva emmi-dent ultraäänihammastahna on myös todella hyvä ja toimiva. Olemme käyttäneet emmi-dent Ultraaänihammasharjaa vaimoni kanssa sillä samaa laitetta voi käyttää kun vaihtaa harjaspään. Tilasin saksalaisen emmi Ultraaänihammasharjan täältä https://www.freshme.fi/category/2/emmi-dent-ultraaanihammasharjat

Mine ole freshdent autokuljettaja janne siis.

Vierailija
16/33 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt koiralle emmi-pet ultraäänihammasharjaa ja en tiedä kuuleeko se ultraääntä, sillä koira ei harjaamiseen reagoi mitenkään erilailla mitä normiharjaamiseenkaan. Mutta vaikka koira jotain ääntä kuulisikin, niin harjaus on silti sen arvoista koska hammaskivet on alkanut parin viikon käytön jälkeen selvästi lähtemään :) ja ientulehdus katosi myös. Ultraäänihammasharja ei silti ole mikään ihmelääke, että jos koiran suu on jo päässyt liian huonoon kuntoon niin sitä ei harjalla saa enää pelastettua vaan vaatii ell. hammaskiven poiston. Mut pieneen hammaskivimäärään on kyllä tehokas.

Käyttö vaatii vain kärsivällisyyttä, koska harjaa pidetään hampaan päällä ihan paikoillaan ja olen pitänyt max. 2 min. jaksoissa. Juuri tästä syystä koira kyllä tottuu harjaan nopeasti kun harjaa ei joudu hankaamaan.

Akun kesto ei ole superhyvä ja latausaika on useita tunteja.

Olen harkinnut, että pitäisi itsellekkin ostaa moinen, koska ikenet vetäytyneet. En sitten tiedä miksi eläinten hammasharjaa ei voisi käyttää ihmisille, siis harjaspään pystyy kuitenkin vaihtamaan. Onkohan niissä laitteissa jotain eroa? Kun laitetta markkinoidaan erikseen ihmisille ja lemmikeille.

Vierailija
17/33 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uusia mielipiteitä/kokemuksia?

Harkitsen tällaista hammasharjaa.

Vierailija
18/33 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se YouTubessa pyörivän mainoksen tuote on huijausta. 

Kyseistä "suomalaista hammaslääkäriä" ei ole olemassakaan. Firmakin on kiinalainen. 

Vierailija
19/33 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämentahdistinhan on mainittu jo tuotteen valmistajan sivuilla vastaaiheeksi ko. hammasharjan käytölle eli ei kannata riskeerata elämäänsä.

20/33 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirani hampaat puhdistettu ultraäänihammasharjalla, puhdasta jälkeä tuli vaikka oli paljon hammaskiveä.

Ei se mitään ääntä pidä eikä tärise, kuten sähköhammasharja.

Ei tarvi koiraa nukuttaa, se on vanhalle sydänsairaalle koiralle kova rasite, jopa vaarallinen. Take Care on puhdistanut tähän mennessä, kiertää eri paikkakunnilla, ei tarvi maksaa montaa sataa eläinklinikalle, missä koira nukutettaisiin toimenpidettä varten.

Onneksi löysin tämän hoitomuodon koiralleni.

Ajattelin ostaa ultraäänihammasharjan itselleni ja koiralleni.

Emmi-Dent ja Emmi-Pet merkkisiä löytyy Suomesta, ei tarvi Kiinasta tilata jotain mistä ei tiedä mitä ostaa.

Olin skeptinen itsekin ensin, mutta ajattelin että katsotaan nyt kerran sitten sen näkee.

Kun koiran hampaat saa puhtaaksi, niin kyllä se ihmisenkin hampaat puhdistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän