Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko tällainen uhkailu normaalia?

Vierailija
12.02.2020 |

Vanhempani uhkaa minulle aina ajoittain, että mitäs sitten kun rahat loppuvat, nytkin kun olen äitiyslomalla, uhkasi, että mitäs sitten kun rahat loppuvat ja mies lähtee menemään.

Minusta noissa ei ole mitään järkeä, mitä järkeä on uhata rahan menetyksellä, olen ensinäkin vakituisessa työsuhteessa ja toiseksi minulla on sellainen koulutus, millä saa töitä.

Mutta joka kerta melkein tulee tuo sama uhkaus, joskus se voi olla, että mitäs sitten kun saat potkut. Minusta tuo on jo henkistä väkivaltaa minua kohtaan, koska mikä oikeus toisella on uhata toista jollain asialla, mikä ei ole todellinen. Ja vaikka olisikin, niin tukea ei heruisi,ainoastaan uhkakuvilla maalailua.

Lapsena minua uhattiin kuolemalla ja sairastumisella, niin. että äiti sairastuu ja kuolee.

Miksi hän käyttäytyy näin minua kohtaan?

Nyt kun minulla on lapsi, ei tulisi mieleenkään uhata kummallakaan.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sä teet SIT KUN?

Ei se ole uhkailua, se on sitä, että pitää varautua vaihtoehtoihin. Sulla on ilmeisesti melko (omalta kannaltasi) huoleton ja (muilta) vaativainen elämänasenne.

Olis muuten mukavaa elämää tuollainen. Jatkuvaa huolta ja murehtimista silloinkin kun kaikki on hyvin.

Ja miten ap vaatii muilta kun käy itse töissä?

Vierailija
22/39 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanpa teillä hermot piukalla, ap. Oot hilkkua vailla äitihullu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa samalla mitalla. "mitäs jos saat aivohalvauksen/sydänkohtauksen/keuhkokuumeen? Mitäs jos ajat kolarin? Mitäs jos saat alzheimerin? Ym. Ym. kyllähän näitä riittää :D

"mitäs jos minä en tule sinua palvelutaloon katsomaan?"

Vierailija
24/39 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sä teet SIT KUN?

Ei se ole uhkailua, se on sitä, että pitää varautua vaihtoehtoihin. Sulla on ilmeisesti melko (omalta kannaltasi) huoleton ja (muilta) vaativainen elämänasenne.

Muilta vaativainen?!

Uhkailu on muilta vaativaa, ap:n käytös ei sitä ole. Sinullakaan ei ole mitään oikeutta puuttua toisten elämään, puuttumisen estäminen ei ole vaativaa, vaan täysin oikeutettua ja NORMAALIA.

Ap ei nyt vaan kerro, mitä vaatii muilta. Todennäköisesti hän ei edes tajua vaativansa, mutta onhan hänellä nytkin jännittävän itsestäänselvänä pitävä asenne esimerkiksi ansio´sidonnaisen (ei sitä välttämättä saa vanhempainvapaiden jälkeen) tai eläkkeen (se on surkea, jos viettää parikin vuotta kotona) suhteen. Ap olettaa, että tottakai ne jostain tipahtaa ja tottai kai ne on ok. Hän itse ei tee mitään sen eteen, että niin olisi.

Vierailija
25/39 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisissa tilanteissa tuo uhkien maalailu tapahtuu?

Pieni ero näissä:

a) kerrot iloisena töistä tms. mutta vanhemmat latistavat ilosi muistuttamalla siitä, miten sitä ei välttämättä kauan kestä

b) elät tuhlaavaisesti ja vanhemmat muistuttavat, että pitäisi säästää pahan päivän varalle tms.

Ja tuo miehen lähdöllä uhkailu, onko vanhemmillasi jotain syytä olettaa että hän lähtisi (ollut isoja riitoja, pettänyt tms.), vai ihanko yllättäen tuollaista heitellään?

Vierailija
26/39 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näkisi tuota suoranaisena uhkailuna, mutta uhkakuvien maalaamisena kylläkin. Voi johtua siitä, että maailmankuva on muuttunut synkäksi ja halutaan tällä tavoin tuoda ilmi kaikenlainen pahuus, mitä voi olla tulevaisuudessa luvassa. Onko se rakentavaa tai mitä se hyödyttää, onkin sitten toinen kysymys. Mielestäni kuitenkin ihan järkeviä huomioita, joita nyky-yhteiskunnassa on syytäkin murehtia, esimerkiksi juurikin tuo työelämän epävakaus. Ikuisesti varmoja työpaikkoja ei enää ole olemassakaan, toisin kuin vanhempiesi aikoina. Lisäksi, jos tyylisi elää sattuu olemaan leveällä pensselillä maalaamista, voi se herättää luonnollisesti vanhemmissasi huolta. Samoin parisuhteen kohdalla, jos miehesi aiheuttaa jollain tasolla epäilyksiä vanhemmissasi, niin voivat purkaa huolensa juurikin kuvailemallasi tavalla. Mikään kun ei ole elämässä niin varmaa kuin jatkuva muutos. Siihen pitää vain sopeutua.

Vierailija
27/39 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaile takaisin että no sitten jää vaihtoehdoksi ilmeisesti vain hirttäytyä tai hypätä juoksevan junan alle...

Mut oikeesti itse pistäisin poikki tuollaisen vanhemman kanssa. Olen pistänytkin ja elämä helpottui kummasti kun ei ole mt-ongelmainen häirikkö jatkuvasti kommentoimassa elämää.

Meillä oli jatkuvaa keskustelua siitä miksi en kuulu kirkkoon ja miksi lastani ei ole kastettu ja missä lapsen isä on.

Hohhoijaa. Pistin välit poikki vaan. Ei tuollaisista vanhemmista ole hyötyä kenellekään.

Kyllä vanhemman pitää olla avuksi ja hyödyksi.

Valitettavasti minulla ei ollut, esimerkkinä vaikka että sun vanhemmat voisi auttaa silloin rahallisesti, mut ei nähtävästi.

Surullista miten monilla mun ystävillä on tukea antavat ja rakastavat vanhemmat. Minullapa ei ole. Parhaan kaverini äiti on jopa auttanut mua ja hän aina kiittelee että te olette kuin sisarukset toisillenne.

Hän oikeastaan on mulle kuin toinen äiti. Hieno ihminen kyllä. Enemmän kuin mun oma äiti koskaan edes yritti olla.

Vierailija
28/39 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoittelee itsekseen, kts. Kommentit 2,3,4,6

En nyt hahmottanut mistä pitäisi tunnistaa nuo 100-prosenttisella varmuudella ap:n viesteiksi. Siitäkö että ovat ap:n puolella?

Vierailija
29/39 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että itket ja huudat. Muutat lapsuudenkotiin vanhaan huoneeseesi asumaan,  äityli saa huolehtia lapsesta ja muutenkin taannut takaisin murkkuikään. Tai no, itse tuskin vastaisin noin typeriin kyselyihin millään tasolla asiallisesti.

Hauskaa, että mainitsit. Tiedän tällaisen esimerkin elävästä elämästä. Ei se ole ihmekään, jos vanhemmat katkeroituu, kun omasta lapsesta ei ole mihinkään. Toki tämä ei liity aloittajan tapaukseen millään tavalla.

Vierailija
30/39 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaile takaisin! Mitä sitten, äiti/isä, kun sairastut ja kuolet?

Vierailija
31/39 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisissa tilanteissa tuo uhkien maalailu tapahtuu?

Pieni ero näissä:

a) kerrot iloisena töistä tms. mutta vanhemmat latistavat ilosi muistuttamalla siitä, miten sitä ei välttämättä kauan kestä

b) elät tuhlaavaisesti ja vanhemmat muistuttavat, että pitäisi säästää pahan päivän varalle tms.

Ja tuo miehen lähdöllä uhkailu, onko vanhemmillasi jotain syytä olettaa että hän lähtisi (ollut isoja riitoja, pettänyt tms.), vai ihanko yllättäen tuollaista heitellään?

Juurikin tuo a-vaihtoehto. Olen vuosia tehnyt töitä iloisesti , niin aina tulee tuo uhka.

Niin ja en tosiaan kirjoittanut, että eläke on itsestään selvä, kirjoitin, että vanhempani ajattelee, että eläkeellä ei saa rahaa mistään ja tällä hän uhkaa myös minua.

Vastaanko sitten, että no sitten varmaan kuolen pois , jos ei ole enää rahaa eikä sitä tule mistään. Ja kuka sen edes päättää, että elän eläkkeeseen asti, sittenhän ei tarvitse murehtia, jos en elä.

Vierailija
32/39 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sä teet SIT KUN?

Muilta vaativainen?!

Uhkailu on muilta vaativaa, ap:n käytös ei sitä ole. Sinullakaan ei ole mitään oikeutta puuttua toisten elämään, puuttumisen estäminen ei ole vaativaa, vaan täysin oikeutettua ja NORMAALIA.

Ap ei nyt vaan kerro, mitä vaatii muilta. Todennäköisesti hän ei edes tajua vaativansa, mutta onhan hänellä nytkin jännittävän itsestäänselvänä pitävä asenne esimerkiksi ansio´sidonnaisen (ei sitä välttämättä saa vanhempainvapaiden jälkeen) tai eläkkeen (se on surkea, jos viettää parikin vuotta kotona) suhteen. Ap olettaa, että tottakai ne jostain tipahtaa ja tottai kai ne on ok. Hän itse ei tee mitään sen eteen, että niin olisi.

Miksei saisi ansiosidonnaista vanhempainvapaan jälkeen..?

33/39 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen mielestään käytät liikaa rahaa ja laitat liian vähän säästöön? Vaikka huoli olisi hänellä vilpitön, kyllä hänen silti pitäisi luottaa, että aikuinen työssä käyvä lapsi osaa hoitaa omat raha-asiansa.

Toisaalta tuo lapsuuden "entäs sitten jos äiti sairastuu / kuolee?" ei ole ihan normaalia enää. Tuollaisen sanominen lapselle kuulostaa kyllä jonkin asteiselta henkiseltä väkivallalta. 

Vierailija
34/39 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille "lakkaa haaveilemasta äiti". Oikein äidillisellä äänellä.

Vierailija
35/39 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos alkaisit aikuisena ihmisenä elää omaa elämääsi välittämättä siitä, mitä nurkissa supistaan. Totta kai tuollainen negatiivinen asenne vaikuttaa omaankin ajatteluun negatiivisesti, jos sen vain antaa vaikuttaa. Olet kuitenkin sanomasi mukaan itsekin äiti-ihminen ja ymmärrät varmasti senkin, miksi vanhempi on aina huolissaan lapsestaan. Se ei ole mikään ikäkysymys.

Vierailija
36/39 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt ei ole mitään vanhemman aitoa huolta lapsestaan. Se on se perisuomalainen negatiivisuus ja kateus yms., ettei lapsi vaan ylpisty ja rupea kuvittelemaan itsestään liikoja. Ei saa nostaa päätään, vaan pitää kulkea kumarassa ja häveten koko ikänsä, ja miettien mitä ne muutkin ihmiset nyt ajattelevat.

Hyökkäys on aina paras puolustus. Jos napanuora ei ole vielä poikki, niin nyt on sen aika. Ei välejä tarvi katkoa, mutta olet kuitenkin aikuinen ihminen ja sellaisena tasaveroisessa asemassa äitiisi nähden. Hän on oppinut letkauttelemaan, mutta muutamalla nasevalla vastakommentilla tasaat tilit. Ei se muuta vaadi.

Vierailija
37/39 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoittelee itsekseen, kts. Kommentit 2,3,4,6

En nyt hahmottanut mistä pitäisi tunnistaa nuo 100-prosenttisella varmuudella ap:n viesteiksi. Siitäkö että ovat ap:n puolella?

6 olen kirjoittanut minä, enkä ole ap.

Täällä oli ketju jossa listattiin kummallisia ajatuksia joihin törmää vain palstalla. Tuo on yksi sellainen, että kukaan ei voi olla koskaan samaa mieltä jonkun kanssa, vaan on kirjoittanut kaikki viestit yksin.

Ihan mielisairasta.

Vierailija
38/39 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtataisteluahan on tuo on. Sinun hommasi on nauraa muori suohon. Vai että työttömäksi, saisikin rauhassa kotona istua.  Jaa että eläke loppuu, eihän se koskaan meitille alakkaan! Jaa että talo menee alta, niinhän tuo menee kaikilta, on ne asuntojen hinnat vaan järkyttäviä nykyään.

Kun muori kauhistelee, menet mukaan kauhistelemaan ja maalaat vielä suuremman uhkakuvan. Sitten voit ruveta puhumaan siitä, kuinka hirveän pahoin vanhuksia kohdellaan hoitolaitoksissa, mutta siitäkin tulee olla kiitollinen koska sinun sukupolvesi ei tule laitokseen edes pääsemään. Kohta ei ole koko Suomen valtiotakaan, vesi loppuu maailmasta, sota tulee, kaikki menehtyvät jne.

Älä yritäkään kääntää puhetta mihinkään positiiviseen, vaan aja se koko keskustelu suoraan kuilun partaalta alas.

Tämä oli hyvä ja varmasti toimiva tapa😂

Vierailija
39/39 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko kokeillut sano siitä ?  et tietenkään, joten ota ne valitukset vastaan sitte nössö

tai käske sitten sen pitää turpansa kii ja snao ettei näy sua enää ikinä ellei muuta tapoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan