Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En haluaisi kirjepostia yöllä

Vierailija
12.02.2020 |

Mulle ei ole jaettu unenlahjoja, joten nukkumiseni on lähinnä torkkumista ja havahdun kaikkiin yöllisiin ääniin. Auto ajaa ohi, koira haukkuu jossain ulkona, naapuri valuttaa hetken vettä...kuulen ne, vaikka mulla on korvatulpat. Jossain kohtaan kuitenkin vaivun syvempään uneen joksikin aikaa, mut nykyään senkin keskeyttää postiluukun kolahdus ja sen myötä loppuyön unet jää vain haaveeksi. Kannaisiko ottaa käyttöön poste restante? Tekisi mieli jotenkin lukita postiluukku yöksi ja laittaa lappu, että postinjakelu päivällä, kiitos mutta jäisin siinä tapauksessa varmaan kokonaan ilman postejani. 90% laskuistani tulee e-laskuna, mutta joitakin tulee silti paperilaskuna.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakaja juoksee rapuissa, koska sillä on kiire.

Jos lehti ei ole jollekin tullut klo 4 yöllä, tilaaja soittaa jakelu päivistykseen ja jakaja saa moitteet hidastelusta.

Vierailija
82/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjeitä jakelee muutkin yhtiöt kuin Posti.

Yöllä tekevät töitä useat jakelualan liikkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta koska tiedetään ettei valitukset auta, ainakaan kovin nopeasti, niin sitten paremmat korvatulpat. En tiedä mitkä ap:lla on käytössä, mutta hieman ihmetyttää jos ne eivät vaimenna mm. naapurin veden valuttamista.

Sori ohis, mutta joissakin taloissa kaikki äänet vesiputkista kuuluvat ihan järkyttävän kovaa. Minäkin heräsin entisessä asunnossa välillä siihen, että naapurissa valutetaan vettä, vaikka minulla oli hyvät korvatulpat. Viimeinen pisara tuossa asunnossa oli se, kun yläpuolelle muutti megakusija, eikä sen jälkeen ollut yöunista tietoakaan kun ukko ramppasi joskus kymmeniäkin kertoja vessassa yön aikana. Tilasin jostain ulkomailta tehokkaimmat löytämäni korvatulpat ja silti säikähdin hereille aina kun se hirmulorotus alkoi :D Muutin pois. Mutta pointti oli siis se, että aina eivät hyvätkään korvatulpat auta.

No on ihmeellistä. Meidän talossa on ihan paperiseinät ja myös vesiputket kolisee ja kohisee, mutta korvatulppia kun pitää, niin ei kuulu mitään. En ymmärrä mitkä korvan sisään laitettavat tulpat eivät mukamas pidä ääniä poissa. 

Vierailija
84/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kellonajasta puhutaan nyt, kun sanotaan yö?

Esim. entinen työkaveri sanoi klo 7 alkavaa vuoroa yövuoroksi, koska joutuu heräämään keskellä yötä (eli 6.15)

Kerrostalossa jos asuu, niin hiljaisuuden aikana ei pitäisi postia jakaa.

Aina ja ikuisesti on sanomalehdet tulleet aamuyöstä. Ja jos ei, niin siitä.tulee kauhea valitus. Edelleenkin joillekin tulee paperinen versio.

Ilmeisesti nykyään sitten jaetaan entinen aamuposti ja kirjeposti samaan aikaan?

Vierailija
85/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta koska tiedetään ettei valitukset auta, ainakaan kovin nopeasti, niin sitten paremmat korvatulpat. En tiedä mitkä ap:lla on käytössä, mutta hieman ihmetyttää jos ne eivät vaimenna mm. naapurin veden valuttamista.

Sori ohis, mutta joissakin taloissa kaikki äänet vesiputkista kuuluvat ihan järkyttävän kovaa. Minäkin heräsin entisessä asunnossa välillä siihen, että naapurissa valutetaan vettä, vaikka minulla oli hyvät korvatulpat. Viimeinen pisara tuossa asunnossa oli se, kun yläpuolelle muutti megakusija, eikä sen jälkeen ollut yöunista tietoakaan kun ukko ramppasi joskus kymmeniäkin kertoja vessassa yön aikana. Tilasin jostain ulkomailta tehokkaimmat löytämäni korvatulpat ja silti säikähdin hereille aina kun se hirmulorotus alkoi :D Muutin pois. Mutta pointti oli siis se, että aina eivät hyvätkään korvatulpat auta.

No on ihmeellistä. Meidän talossa on ihan paperiseinät ja myös vesiputket kolisee ja kohisee, mutta korvatulppia kun pitää, niin ei kuulu mitään. En ymmärrä mitkä korvan sisään laitettavat tulpat eivät mukamas pidä ääniä poissa. 

No eiväthän mitkään korvatulpat tee ihmistä kuuroksi, vaan ainoastaan vaimentavat ääniä. Jos ääni on riittävän kova, niin se kuuluu tulppien läpikin.

Vierailija
86/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilän hallituksessa oli muitakin päättämässä asioista. Ei syy ole yksin hänen. Kokoomus, Persut.

Vierailija
87/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä jaetaan keskellä yötä mitään? Aikoinaan kun paperilehteä tilasin, niin ennemmin jurppi kun ei meinannut aina lehti tulla aamulla riittävän aikaisin. 

Ainakin Turussa tulee öisin kirjeposti ja vielä eri aikaan kuin sanomalehti.

Näin se maailma muuttuu. Espoossa pientaloalueella kirjeposti tulee iltapäivällä kahden jälkeen. Aikoinaan aamun paperilehti tuli hieman ennen kuutta ja välillä myöhemminkin. Muuta ei jaettua yöllä tai aamulla.

Vierailija
88/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teippaa postiluukku maalarinteipillä kiinni, piirrä tussilla maalarinteippiin musta nuoli kohti seinää, jolle kiinnität ison kirjekuoren. Kirjoita kirjekuoren päälle esim. "Asunto A 2:n postit tähän".

Vierailija
89/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin 2 vuotta kerrostalossa ja entisen asukkaan aamulehti tuli mulle pitkän aikaa.  Olen ääniherkkä ja muutin omakotitalosta kerrostaloon (vikatikki). Soitin tosta aamulehdesta aspaan varmaan 10 kertaa "En ole tilannut, enkä tule koskaan tilaamaankaan"

Nyt asun rivarissa, postilaatikot on mun makkarin lähellä. Aamuyöllä kun posti-Pate jakaa, sillä on autossa radio täysillä. 

Huoh. Joo, muutan hevonkuuseen, kun pääsen työelämästä pois.

Vierailija
90/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakaja juoksee rapuissa, koska sillä on kiire.

Jos lehti ei ole jollekin tullut klo 4 yöllä, tilaaja soittaa jakelu päivistykseen ja jakaja saa moitteet hidastelusta.

Kyllä ne moitteet hitaudesta saa, vaikka tilaaja ei soittaisikaan. Harva tietää miten paljon varhaisjakelijan hommia vahditaan, se ei ole mikään leppoisa yötyö johon jokainen voi käyttää sen aikaa kun haluaa. Jokaiseen jakelupiiriin on laskettu tietty aika, jonka sisällä posti tulee olla jaettu, ja tämä aikaraja on luonnollisesti äärimilleen vedetty. Tulee siinä itse kullekin kiire, jos on vielä neljä taloa käymättä ja aikaa jäljellä kymmenen minuuttia. Ylinopeuttakaan et voi ajaa, kun auton liikeet tallentuu eteenpäin ja siitäkin pääsee puhutteluun. Tottunut jakelija pystyy tutun piirin aikarajan sisällä jakamaan, mutta jos häntä sijaistaa joku joka ei kyseiselle piirille yhtä paljon postia jaa, niin aikaraja alkaa heti paukkua ja kiire jakajalla lisääntyä.

Ja joo olen samaa mieltä siitä, että pitäisi jakaa hiljaa eikä juosta tai kolistella rapuissa. Itekin olen herännyt siihen, kun joku jakaja juoksi portaita alas kaksi kerrallaan. Tuttu kuitenkin varhaisjakelussa töissä ja kertonut hieman tuosta touhusta, niin enpä enää ihmettele. 

Vierailija
91/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelman ydin ei ole korvatulpat.Vaan se, että YÖLLÄ jaetaan posti.

Mitä järkeä siinä on?

Säkenöivät aivot jossakin norsunluutornissa ovat tämä tarpeelliseksi todenneet, muuten Suomi romahtaa.

Päivä on päivä ja yö ei ole päivä. Yöllä pitäisi saada nukkua.

Luulisi sitä näin maalaisjärjellä, että on HALVEMPAA jakaa posti päivällä.

Mutta tähänkin on varmasti jollakin kauppakamarinulikalla selitys: Ei ole ja blaablaa

Eli siinä ei ole järkeä koska SINÄ olet heikkouninen. Olisiko syytä selvittää, miten saisit unenlaatuasi parannettua, jottei muun maailman tarvitsisi pysähtyä SINUN takiasi?

Vierailija
92/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko laillista jakaa kirjeitä öisin? Sinuna tutkisin ensin asiaa sitä kautta, että voiko liikuskelun porraskäytävässä melua aiheuttaen yöaikana kieltää. Jos s ei tuota tulosta, niin sitten miksei postilokero-osoite.

Jakeluyhtiö ei välttämättä tiedä, että heidän työntekijänsä jakaa postia öisin. Se saattaa olla kiellettyä.

Ei suinkaan ole kiellettyä, lehdenjakajathan ne postitkin, jotka yöllä tulee, jakavat.

Kamalaa. Kyllä itselleni tuli Hesari, mutta siihen en herännyt, se oli niin kevyt kahahdus. Uudella paikkakunnalla sen sijaan kerran joku stanan tam.pio aivo.käääpiö jakoi keskellä yötä mainospostia. Niin helvtin painava Bilteman luettelo rysäytettiin ovesta sisään aamuyöstä! Ja kun en edes tilannut sanomalehteä, en odottanut postiluukusta tulevan mitään! Pelästyin ja suutuin ihan hirveästi. Menin ovelle, avasin sen ja kysyin jakajalta, että mitä vttua hän oikein tekee. Nainen oli ihan kuin peura ajovaloissa, joka ei osannut sanoa puolustuksekseen yhtään mitään.

Onneksi en enää asu asunnossa, koska en ole varma, millainen riesa siitä olisi tullut. Öinen jako kyllä onneksi loppui siihen paikkaan. Mutta kyseessä oli vain mainosten jakaminen.

Veikkaan, että ennemminkin kyse on siitä, että olit tottunut Hesarin tuloon, mutta siihen mainospostin et ollut varautunut.

Kannattaa muuten laittaa "Ei mainoksia eikä ilmaisjakelulehtiä"-lappu postiluukkuun, niin ongelma poistuu sillä ilman, että tarvitsee karjua ja kiroilla rankkaa työtään pienellä palkalla usein opintojen ohella tekeville mainostenjakajille.

Paitsi että laput ei ainakaan meidän rapussa näytä koskevan pizzamainoksia... Niiden jakajat menis varmaan läpi harmaan kiven kunhan abdulin pizza saa mainoksensa mun käteen.

Meidän rapussa jaetaan seurakunnan lehti kaikille, keskellä yötä, postiluukkua rämistellen ja portaita juosten. Ei auta "Ei mainoksia"- kyltti eikä soitto lehden asiakaspalveluun. Viime yönäkin heräsin klo 3.20 ja mä oon sentään aika sikeäuninen. Onneksi se jaetaan vain kerran viikossa.

Vierailija
93/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en haluaisi jakaa kirjepostia yöllä. Kirjeiden lisäksi jaetaan öisin myös aikakauslehtiä ja paketteja sanomalehtien ohella. On hankalaa tihrustella osoitteita pimeässä, työ on entistä raskaampaa, palkassa kirjeiden jakaminen ei näy, rahat jäävät jakeluyhtiölle. Ymmärrän harmisi Ap mutta en voi niitä jakamattakaan jättää.

Varhaisjakaja

Palkassa työmäärän lisääntymisen luulisi jotenkin näkyvän, harmi, jos ei.

Tuota pimeässä tihrustelua en sen sijaan ymmärrä. Valtaosa rappukäytävistä on ikkunattomia ja ihan yhtä valoisaa siellä on yötäpäivää. Sähkövalo on keksitty jo ajat sitten.

Nykyisin saa hyvinkin edullisesti toimivia ja tehokkaita taskulamppuja, otsavalaisimia ja avaimenperälamppuja. Pienen ja kevyen avaimenperälampun voi kiinnittää vaikka hakaneulalla käden ulottuville. Luulisi työnkin nopeutuvan verrattuna pimeässä tihrusteluun. Tämä siis korjausehdotuksena ongelmaan, vaikka olen kyllä kirjeiden päiväjakelun kannalla. (sivusta)

Vierailija
94/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä jaetaan keskellä yötä mitään? Aikoinaan kun paperilehteä tilasin, niin ennemmin jurppi kun ei meinannut aina lehti tulla aamulla riittävän aikaisin. 

Näin se maailma muuttuu. Espoossa pientaloalueella kirjeposti tulee iltapäivällä kahden jälkeen. Aikoinaan aamun paperilehti tuli hieman ennen kuutta ja välillä myöhemminkin. Muuta ei jaettua yöllä tai aamulla.

Niin, yöllä voi tulla muiden jakeluyhtiöiden jakamaa postia (muutaman kerran tullut minullekin jotain). Se varsinainen Postin jakama päiväposti saattaa nykyisin tulla minulle vasta illalla ennen klo 18, aiemmin jaettiin jo hyvissä ajoin päivällä. Tämäkin Turussa.

Vierailija
95/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelman ydin ei ole korvatulpat.Vaan se, että YÖLLÄ jaetaan posti.

Mitä järkeä siinä on?

Säkenöivät aivot jossakin norsunluutornissa ovat tämä tarpeelliseksi todenneet, muuten Suomi romahtaa.

Päivä on päivä ja yö ei ole päivä. Yöllä pitäisi saada nukkua.

Luulisi sitä näin maalaisjärjellä, että on HALVEMPAA jakaa posti päivällä.

Mutta tähänkin on varmasti jollakin kauppakamarinulikalla selitys: Ei ole ja blaablaa

Jakajat jakaa ylitöinä, koska heitä on liian vähän ja palkka naurettava. Tuskin kukaan huvikseen yötöitä tekee.

1. Hanki sisäovi. 2. Kiinnitä luukun eteen pussi posteille. 3. Hanki vastameluyökuulokkeet (kuulokepanta, pehmeä) 4. Keksi oikeita ongelmia. Ei voi monta laskua kuukaudessa sullekaan tulla, jos kaikki vaihdat e-laskuiksi 5. Luukkuun teksti "ei mainoksia eikä ilmaisjakelua".

Kirjepostia ja ilmaisjakelua tekee noin 20 toimijaa Postin lisäksi.

Väliovet ovat nykyisin kiellettyjä paloturvallisuussyistä, eli jos ei sellaista ole, niin sellaista ei myöskään saa.

Höoö, höpö, ei pidä paikkansa. Välioven saa asuntoonsa asentaa ja kannattaakin monessa tapauksessa, sillä rappukäytävästä kuuluvat äänet vaimenevat oleellisesti.

Rakentamismääräys RakMk1/16 on kanssasi eri mieltä. Sisäänpäin avautuva väliovi kerrostaloasunnoissa tuottaa palotilanteessa huomattavan turvallisuusriskin, sillä paineenmuutos asunnon sisällä johtaa siihen, ettei ovea paineen takia saa avattua. Tästä syystä asunnoissa, jotka on rakennettu 2016 jälkeen ei ole eikä saa asentaa väliovia. Tukes on myös suositellut asukkaita poistamaan sisäänpäin avautuvat väliovet vanhoista asunnoista, vaikkei tästä mitään määräystä ole. Etenkin uusissa matalaenergiataloissa riski on huomattavasti suurempi kuin vanhoissa taloissa.

Vierailija
96/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teippaa postiluukku maalarinteipillä kiinni, piirrä tussilla maalarinteippiin musta nuoli kohti seinää, jolle kiinnität ison kirjekuoren. Kirjoita kirjekuoren päälle esim. "Asunto A 2:n postit tähän".

Omaan oveen saa kiinnittää, mutta rappukäytävän seinään kiinnittämistä en suosittelisi.

Vierailija
97/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle ainakaan tule muuta kuin OP:n tiliote. Kaikki muu kirjeposti tulee päiväsaikaan. Ja asun siis Turussa.

Vierailija
98/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle ainakaan tule muuta kuin OP:n tiliote. Kaikki muu kirjeposti tulee päiväsaikaan. Ja asun siis Turussa.

Minä muutin Turun sisällä ja yöpostin tulo loppui yllättäen. Ilmeisesti täällä on jotain alueellisia eroja jakelussa.

Vierailija
99/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se helvetissä menee.

Koska lorotus häiritsi sinua, niin sinulle lähetettiin oikein MEGA lorottaja.

Zinc

Alkaako valjeta jo?

Vierailija
100/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työttömyys häiritsee sinua, -> et saa töitä 

Jos olet onnellinen työttömänä ->sinua aktivoidaan ja kiusataan ja soitellaan

Näin helvetissä

Zinc

Ettekö te opi yhtään mitään ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme