Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En haluaisi kirjepostia yöllä

Vierailija
12.02.2020 |

Mulle ei ole jaettu unenlahjoja, joten nukkumiseni on lähinnä torkkumista ja havahdun kaikkiin yöllisiin ääniin. Auto ajaa ohi, koira haukkuu jossain ulkona, naapuri valuttaa hetken vettä...kuulen ne, vaikka mulla on korvatulpat. Jossain kohtaan kuitenkin vaivun syvempään uneen joksikin aikaa, mut nykyään senkin keskeyttää postiluukun kolahdus ja sen myötä loppuyön unet jää vain haaveeksi. Kannaisiko ottaa käyttöön poste restante? Tekisi mieli jotenkin lukita postiluukku yöksi ja laittaa lappu, että postinjakelu päivällä, kiitos mutta jäisin siinä tapauksessa varmaan kokonaan ilman postejani. 90% laskuistani tulee e-laskuna, mutta joitakin tulee silti paperilaskuna.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli seinänaapuri jonka ovessa luki että ei postia klo 22.00-08.00 välillä.

Aivan naurettavaa minusta, kerrostalo on väärä asumismuoto jos postilaatikon kolahduksenkin kokee häiritsevänä.

Päätettiin oikein piruuttaan jatkaa Hesarin tilausta että naapuri sai kuunnella kun aamuyöllä jakaja toi lehden meille.

No, onneksi tajusi lopulta muuttaa:)

Tämä olin varmaan minä. Koira haukahtaa aina pari kertaa sitä kun omasta luukusta tulee postia, enkä halunnut sen häiritsevän naapureiden yöunia. Itse en postin tuloon herää, eikä koirakaan naapureiden postiluukun kolauksiin reagoi, joten siinäpähän tilasitte Hesarianne.

Vierailija
42/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luukun voi varmaan vaientaa eri tavoin ja on olemassa keräysteline joka asennetaan luukkuun, johon posti putoaa eikä putoa lattialle. Jossain näin sellaisen keräystelineen( pussin)...olisko ollut messuilla tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös saanut kirjepostia yöllä, siis yöllä kello 2-4 välillä. Puhelinliittymän laskuja, ei muuta kirjepostia. Sama toistui, vaikka samassa maakunnassa asuinpaikkakin vaihtui. Ja kyllähän siihen väkisin herää, kun asuu pienessä yksiössä, jossa sänky on kahden metrin päästä väliovettomasta ulko-ovesta.

Saisivat minunkin puolestani lopettaa yöllisen postinjaon.

Vierailija
44/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelman ydin ei ole korvatulpat.Vaan se, että YÖLLÄ jaetaan posti.

Mitä järkeä siinä on?

Säkenöivät aivot jossakin norsunluutornissa ovat tämä tarpeelliseksi todenneet, muuten Suomi romahtaa.

Päivä on päivä ja yö ei ole päivä. Yöllä pitäisi saada nukkua.

Luulisi sitä näin maalaisjärjellä, että on HALVEMPAA jakaa posti päivällä.

Mutta tähänkin on varmasti jollakin kauppakamarinulikalla selitys: Ei ole ja blaablaa

Rahan takia. Jakeluyhtiöt tappelevat kynsin ja hampain jaettavasta postista.

Vierailija
45/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän talossa yöpostin jakaja JUOKSEE raput alas about klo 01.30.

Suunnitelmissa ollut kirjepommia, ansalankaa ja valitusta jonnekin, mutta kun en tiedä mitä se jakaa, niin ei tiedä kenelle valittaisi.

Juoksee arvatenkin siksi että on KIIRE saada työt tehdyksi määräaikaan mennessä. Tässä on käynyt niin että varhaisjakajien työmäärää on lisätty hurjasti, palkkaa ja työaikaa ei.

Vierailija
46/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäkää Sipilää siitä, että postia jaetaan öisin. Tiistaisin ei jaeta postia lainkaan, mutta yöunet kyllä pilataan.

Vierailija
47/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiittäkää Sipilää siitä, että postia jaetaan öisin. Tiistaisin ei jaeta postia lainkaan, mutta yöunet kyllä pilataan.

Eri firma kokonaan, se joka ei jaa tiistaisin ja ne jotka jakavat öisin.

Vierailija
48/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri firma kokonaan, se joka ei jaa tiistaisin ja ne jotka jakavat öisin.

Joo. Sipilän ansiosta jakajat saavat entistä vähemmän palkkaa. Sipilä on syypää siihen, että kansalaiset eivät saa enää nukkua öitänsä rauhassa.

https://www.talouselama.fi/uutiset/tarina-jakelualan-kahdesta-tyoehtoso…

Nurinkurinen tilanne, jossa jakelualan yleissitova sopimus ei ole enää jakelualalla yleisesti käytössä, syntyi sekä historian monien mutkien että Juha Sipilän (kesk.) hallituksen norminpurun seurauksena.

Teollisuusliiton lehdenjakelijoita koskevan sopimuksen neuvotteli alun perin Kirjatyöntekijäin liitto. Myöhemmin se muutti nimensä Viestintäalan ammattiliitoksi, joka fuusioitui Teollisuusalojen Ammattiliittoon, joka puolestaan yhdistyi Teollisuusliittoon.

Neuvottelujen toinen osapuoli ei ole koskaan ollut Posti, vaan Medialiitto, joka koostuu media-alan yrityksistä. Sopimus koski alun perin vain lehtien varhaisjakelussa toimivia jakajia. Asian kuitenkin muuttuivat, kun vuoden 2016 postilaki teki postitoiminnan harjoittamisesta ilmoitusasian. Tarkoitus oli lisätä kilpailua osoitteellisen postin markkinoilla.

Aiemmin lehtien sanomalehtien varhaisjakeluun keskittyneet yritykset alkoivat kuljettaa myös osoitteellista postia. Samalla Teollisuusliiton työehtosopimuksen soveltamisala laajeni. Nyt postilla on 16 osoitteellista postia jakavaa kilpailijaa, jotka käyttävät halvempaa työehtosopimusta. Sopimusta käyttää myös osa henkilöstöfirmoista, joiden kautta Posti vuokraa työvoimaa.

Vierailija
49/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo mulla kans hermo kireellä yöllä jaettavan postin takia. Mä asennan luukkuun helvetinmoisen hälyttimen, että se huutaa kuin viimeistä päivää jos siihen koskee. Saapahan postinjakaja paskahalvauksen ja muut asukkaat alkaa myös vihaamaan yöpostia...ja mua :D

Meillä on koiria, jotka reagoivat postin jakeluun. Haukkuminen on päivällä ihan ok, mutta yöllä ei. Tästä syystä emme ole koskaan Hesariakaan tilanneet. Jakaja ei voinut jättää lehteä rappukäytävään, vaan yritti tunkea sen pienestä postiluukusta sisään.... ja koira sai slaagin. Peruutimme tilauksen. Jos nyt alkaisi tulla normaalia postia yöllä, niin ei kiitos!

Vierailija
50/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en haluaisi jakaa kirjepostia yöllä. Kirjeiden lisäksi jaetaan öisin myös aikakauslehtiä ja paketteja sanomalehtien ohella. On hankalaa tihrustella osoitteita pimeässä, työ on entistä raskaampaa, palkassa kirjeiden jakaminen ei näy, rahat jäävät jakeluyhtiölle. Ymmärrän harmisi Ap mutta en voi niitä jakamattakaan jättää.

Varhaisjakaja

Vierailija
51/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mulla kans hermo kireellä yöllä jaettavan postin takia. Mä asennan luukkuun helvetinmoisen hälyttimen, että se huutaa kuin viimeistä päivää jos siihen koskee. Saapahan postinjakaja paskahalvauksen ja muut asukkaat alkaa myös vihaamaan yöpostia...ja mua :D

Meillä on koiria, jotka reagoivat postin jakeluun. Haukkuminen on päivällä ihan ok, mutta yöllä ei. Tästä syystä emme ole koskaan Hesariakaan tilanneet. Jakaja ei voinut jättää lehteä rappukäytävään, vaan yritti tunkea sen pienestä postiluukusta sisään.... ja koira sai slaagin. Peruutimme tilauksen. Jos nyt alkaisi tulla normaalia postia yöllä, niin ei kiitos!

Meidän naapurilla on rappukäytävässä kori johon jakaja laittaa lehden, hyvin on toiminut. Ja juuri koiran takia.

Vierailija
52/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en haluaisi jakaa kirjepostia yöllä. Kirjeiden lisäksi jaetaan öisin myös aikakauslehtiä ja paketteja sanomalehtien ohella. On hankalaa tihrustella osoitteita pimeässä, työ on entistä raskaampaa, palkassa kirjeiden jakaminen ei näy, rahat jäävät jakeluyhtiölle. Ymmärrän harmisi Ap mutta en voi niitä jakamattakaan jättää.

Varhaisjakaja

Palkassa työmäärän lisääntymisen luulisi jotenkin näkyvän, harmi, jos ei.

Tuota pimeässä tihrustelua en sen sijaan ymmärrä. Valtaosa rappukäytävistä on ikkunattomia ja ihan yhtä valoisaa siellä on yötäpäivää. Sähkövalo on keksitty jo ajat sitten.

Vierailija
53/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän naapurilla on rappukäytävässä kori johon jakaja laittaa lehden, hyvin on toiminut. Ja juuri koiran takia.

Väänsin tästä aika pitkään Hesarin asiakaspalvelun kanssa. Tilaus oli sillä ehdolla, että sitä ei tungeta luukusta - mutta tungetiin ja olin joka kerta yhteydessä aspaan. Rappukäytävässä ei saanut olla mitään koria. Lehteä ei jakelija saanut jättää myöskään käytävään. Lopetin tilauksen.

Vierailija
54/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulle tulee kirjepostia aamulla klo 05.00.

Voisiko sitä omaa postiluukkua jotenkin pehmustaa vaikka ikkunatiivisteellä, niin ei kolise?

Vierailija
55/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varhaisjakaja

Palkassa työmäärän lisääntymisen luulisi jotenkin näkyvän, harmi, jos ei.

Tuota pimeässä tihrustelua en sen sijaan ymmärrä. Valtaosa rappukäytävistä on ikkunattomia ja ihan yhtä valoisaa siellä on yötäpäivää. Sähkövalo on keksitty jo ajat sitten.

Osa postista jaetaan ok-taloihin ja rivareihin, kaikki ei mene kerrostaloihin. Myös kerrostalon postit otetaan mukaan autosta tai polkupyörän laukusta, olisi helpompaa päivänvalossa. Onneksi jakeluyhtiö tarjoaa otsalampun mutta se ei silti ole sama asia.

Vierailija
56/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kellonajasta puhutaan nyt, kun sanotaan yö?

Esim. entinen työkaveri sanoi klo 7 alkavaa vuoroa yövuoroksi, koska joutuu heräämään keskellä yötä (eli 6.15)

Kerrostalossa jos asuu, niin hiljaisuuden aikana ei pitäisi postia jakaa.

Kolahti n. klo 02.40

ap

Tämä on jopa mun aamuvirkun mielestä kohtuuton aika jakaa postia. Mä en ole edes tiennyt, että lehti on valmis painosta tuohon aikaan.

Oliko se lehti? Tuskin. Ap puhui postista, eikä ole vastannut, että mikä se oli.

Ohis

Niin...kun jollekin vaan on niin helv... vaikeaa ymmärtää lukemaansa. Otsikossakin jo lukee kirjeposti. Moniko sanoma-, tai aikakauslehti tulee kirjeessä?

Vierailija
57/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelman ydin ei ole korvatulpat.Vaan se, että YÖLLÄ jaetaan posti.

Mitä järkeä siinä on?

Säkenöivät aivot jossakin norsunluutornissa ovat tämä tarpeelliseksi todenneet, muuten Suomi romahtaa.

Päivä on päivä ja yö ei ole päivä. Yöllä pitäisi saada nukkua.

Luulisi sitä näin maalaisjärjellä, että on HALVEMPAA jakaa posti päivällä.

Mutta tähänkin on varmasti jollakin kauppakamarinulikalla selitys: Ei ole ja blaablaa

Jakajat jakaa ylitöinä, koska heitä on liian vähän ja palkka naurettava. Tuskin kukaan huvikseen yötöitä tekee.

1. Hanki sisäovi. 2. Kiinnitä luukun eteen pussi posteille. 3. Hanki vastameluyökuulokkeet (kuulokepanta, pehmeä) 4. Keksi oikeita ongelmia. Ei voi monta laskua kuukaudessa sullekaan tulla, jos kaikki vaihdat e-laskuiksi 5. Luukkuun teksti "ei mainoksia eikä ilmaisjakelua".

Kirjepostia ja ilmaisjakelua tekee noin 20 toimijaa Postin lisäksi.

Vierailija
58/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädetön valittaa, osa 65 732

Vierailija
59/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vois muuttaa maalle. Siellä postit jaetaan kilometrin päähän laatikkoon, ei takuulla kolinaan herää.

Vierailija
60/102 |
12.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän talossa yöpostin jakaja JUOKSEE raput alas about klo 01.30.

Suunnitelmissa ollut kirjepommia, ansalankaa ja valitusta jonnekin, mutta kun en tiedä mitä se jakaa, niin ei tiedä kenelle valittaisi.

Sama homma. Nuo ulkomaalaiset jakajat rymistelevät raput ylös sekä alas, kiva kuunnella sitä jumalatonta ryminää kolmen kerroksen ajan. Asun yksiössä, jossa alkovi on rappukäytävän vieressä eikä äänieristystä ole minkäänlaista. Olen totaalisen hermoheikkona katkonaisten yöunien takia, kun se hemmetin aamulehden jakaja herättää lähes joka yö n.klo 4. Sitten saan unta uudestaan ehkä viiden aikaan ja herätys töihin on jo klo 6.00. Joten wuhuu, ihana herätä hyvin levänneenä ja nukkuneena. Ja kyllä, korvatulpat on käytössä, mutta ei auta siihen kaikuvaan ryminään.

Ainut helpotus on, kun lehden jakaa joku muu, kaikki eivät sunkaan pidä semmoista mekkalaa rappukäytävässä, vaan osaavat ottaa muut huomioon. Parasta olisi, kun olis jenkkityyliin alhaalla kaikille lokerot, josta voisi itse käydä postit hakemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän